Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان با اشاره به نزديک شدن آغاز سال زراعي گفت: کشاورزان از کاشت محصولات آبدوست خودداري کرده و الگوي کشت را متناسب با ظرفيت هاي آبي منطقه انتخاب کنند.

رضا ميرزايي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: کشاورزان لرستاني بايد به هشدارهاي سازمان هواشناسي، شرکت آب منطقه اي و سازمان جهاد کشاورزي که از ابتداي مهرماه اطلاع‌رساني خواهد شد توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به بحران کم آبي و لزوم پرهيز از کشت گياهان آبدوست، متاسفانه کاشت برنج در استان نسبت به سال هاي گذشته افزايش بالايي داشته است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان بيان کرد: بيشترين انحراف و اختلاف از الگوي کاشت مربوط به محصولات آبدوست در شهرستان هاي خرم آباد و از پل هرو تا بخش بيرانشهر و شهرستان ‌هاي دورود، نورآباد و چگني است.
ميرزايي اضافه کرد: کمترين انحراف نيز مربوط به شهرستان هاي اليگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر است.
وي با اشاره به اينکه امسال 32هزار هکتار کشت محصولات آبدوست توسط سازمان جهاد کشاورزي در نظر گرفته شده، گفت: حدود هشت هزار هکتار انحراف از اين ميزان گزارش شده است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان همچنين به خالي بودن 82 درصدي از حجم مخزن سد مروک دورود اشاره کرد و افزود: با اين وضعيت حتي اگر در سال آبي 98 ميزان بارش ها در منطقه نرمال باشد، در سال آينده فقط رهاسازي حق آبه هاي زيست محيطي امکان پذير است.
ميرزايي اظهارداشت: به علت آبگيري سد کمال صالح استان مرکزي در 20 کيلومتري بالادست سد مروک و تاثير خشکسالي هاي چند سال اخير حدود 67 درصد از مخزن اين سد خالي است.
وي بيان کرد: حجم موجود آب پشت سد مروک در حال حاضر معادل 19.5 ميليون متر مکعب است که با توجه به خنک شدن دماي هوا و کاهش سطح تبخير و برداشت بخشي از محصولات کشاورزي منطقه، رهاسازي آب را از 2.6 به 1.3 متر مکعب در ثانيه کاهش داده شده است.
وي حجم مخزن سد مروک را معادل 105 ميليون مترمکعب عنوان کرد.
3210/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز یک شنبه ۹ اردیبهشت، هومن سپهوند مدیر اداره تعاون روستایی شهرستانهای شوش و کرخه گفت ؛ امسال برای رفاه حال کشاورزان پنج مرکز خرید دولتی کلزا رو تعیین کردیم تا محصول خود را به آن مراکز تحویل دهند

وی افزود؛ امسال برداشت کلزا نسبت به سال های گذشته عالی بود و بیش از ۱۸ هزار تُن برداشت کلزا از مزارع شهرستانهای شوش و کرخه داشتیم که این امر نسبت به سال های گذشته یک رکورد محسوب می شود

ایشان در ادامه گفتند؛ همانطور که قبلا گفته بودیم امسال شرکت مدلل کرمانشاه کلزای کشاورزان شهرستان های شوش و کرخه را خریداری کرد و تا به امروز ۲۰ درصد پول کشاورزان را پرداخت کرد

مدیر تعاون روستایی اظهار داشت؛ شرکت مدلل طبق قول هایی که داده قرار است طی یک ماه بعد از برداشت کلزا با تمام کشاورزان عزیز تسویه حساب کند

سپهوندگفت؛ قیمت کلزا که امسال توسط دولت تعیین شد ۳۵ هزار تومان می باشد و شرکت طبق همین قیمت پول کشاورزان را خواهد داد

وی افزود؛ از تمام کشاورزانی که با ما همکاری کردند و محصول خود را به مراکز دولتی ارائه دادند تشکر می کنیم

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900679

دیگر خبرها

  • اعزام بسیجیان لرستانی به اردوهای راهیان نور
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • استقبال تجار خارجی از محصولات کرمان در نمایشگاه ایران اکسپو ٢٠٢۴
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم