Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@21:40:15 GMT

نخستین مجمع سلامت استان قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۷۲۴۴

نخستین مجمع سلامت استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نخستین جلسه مجمع سلامت قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم در مسئله سلامت باید از استان‌های برتر و نمونه باشد.

وی با اشاره به قرار داشتن در ماه محرم افزود: باید با نگاه منطقی و همراه با در نظر داشتن مباحث دینی به مقوله سلامت شاخص‌های این مهم را در سطح استان افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: مسئله انتظار به عنوان افضل عبادات یک فرد مسلمان در روایت‌های اسلامی مورد تأکید واقع شده که دارای ابعاد مختلف اجتماعی و فردی می‌شود.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ابعاد جمعی انتظار خاطرنشان کرد: انتظار مشارکتی و جمعی یکی از شاخصه‌های مهم این فرهنگ مهم بوده که در مسائلی مانند امنیت، سلامت و عدالت معنی پیدا می‌کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت بعد اجتماعی انتظار ابراز کرد: درصورتی‌که مسئله انتظار جنبه مشارکتی و عمومی نداشته باشد انتظار موجود در آن جامعه به انتظاری شبیه آن چیزی تبدیل می‌شود که در جامعه کوفه صدر اسلام شاهد آن بودیم.

وی با تأکید بر برخی جنبه‌های عبرت‌آموز انتظار مردم کوفه ابراز کرد: انتظار مردم کوفه از سر اعتقاد و باور قلبی و همراه با التزام عملی و مشارکت‌های مردمی نبود و نتیجه آن نیز فاجعه کربلا شد.

امام‌جمعه قم با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در جامعه ادامه داد: مسئله امنیت و سلامت دو امر بسیار مهمی بوده که بدون التزام عملی و مشارکت‌های مردمی قابل تحقق و دستیابی نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: عدم التزام عملی برخی از مردم به مباحث ایمنی در رانندگی هزینه‌های بسیار هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند، با بهبود شاخص‌های سلامت و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توان هزینه‌های صرف شده در این بخش را در مسیرهای عمرانی و توسعه استان به کار برد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اهمیت التزام عملی شهروندان نسبت به مقررات راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: در مسئله بهبود شاخص‌های سلامت آن چیزی که مهم بوده التزام عملی شهروندان است چراکه نظارت نهادهای انتظامی به تنهایی نمی‌تواند جامعه را به سر منزل مقصود برساند.

 

*احداث 40 بیمارستان جدید به همت خیرین سلامت کشور/ سلامت مسئله‌ای فرابخشی است/در حوزه سلامت معنوی در درجه نخست دستگاه‌های فرهنگی مسئول هستند

دکتر سید محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مسئله سلامت مسئله‌ای فرابخشی بوده و مدیریت آن به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است، برای بهبود شاخص‌های سلامت تعامل و همکاری همزمان مردم و دستگاه‌های دولتی لازم است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله سلامت ابراز کرد: سلامت نعمت بزرگی بوده که ارزش آن زمانی بهتر مشخص می‌شود که از دست برود، سلامت صرفاً به مقوله جسم خلاصه نمی‌شود بلکه سلامت روح و روان از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در جامعه مذهبی و دینی ایران راه برای بهبود شاخص‌های سلامت روانی و روحی راحت‌تری از کشورهای متمدن و پیشرفته کشورهای غربی دارد.

دکتر ایازی با اشاره وضعیت ناراحت‌کننده آسیب‌های اجتماعی کشور ابراز کرد: مسئله آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر به شدت نگران‌کننده شده است، تاکنون 23 آسیب اجتماعی مهم در کشور شناسایی‌شده که دراین‌بین 5 آسیب از اولویت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت معنوی در درجه نخست دستگاه‌های فرهنگی مسئول هستند، باید قبول کنیم در امر سلامت معنوی نتوانسته‌ایم آن‌طور که بایدوشاید به سؤالات و مطالبه‌های جوانان پاسخ دهیم، انتخاب نوع و سبک زندگی در بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جانبی مؤثر است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تأکید بر آمار بالای سوانح رانندگی در کشور بیان کرد: در سال 96، بیش از 16 هزار نفر بر اثر تصادف فوت و 336 هزار نفر نیز بر اثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

دکتر ایازی ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی، شبکه‌های اجتماعی و تشکل‌های مردم‌نهاد و خانواده در امر سلامت نقش ارزنده‌ای دارند،

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها باید نقش خود را در امر سلامت به درستی درک کرده و در راستای اجرای صحیح آن حرکت کنند، یکی از عوامل مهم کاهش شاخص‌های سلامت در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی بوده که سبب می‌شود انبوهی از چالش‌های سلامتی در جامعه ایجاد شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان آمار بالای مراجعات به مراکز درمانی کشور تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 846 میلیون مرتبه مردم به مراکز سلامت مراجعه کرده‌اند که به صورت متوسط برای هر ایرانی 11 مرتبه مراجعه ثبت‌شده است.

دکتر ایازی عنوان کرد: بالغ‌بر 75 درصد از مرگ‌ومیرهای کشور را بیماری‌های غیرواگیردار تشکیل داده است، رئیس مجمع سلامت در هر استانی استاندار بوده و باید تمام تصمیم‌های صورت گرفته با در نظر گرفته شدن شاخص‌های سلامت صورت گیرد.

وی با اشاره به برخی مراکز سلامت در کشور ادامه داد: بالغ‌بر 700 مرکز مردم‌نهاد خیریه در بخش سلامت وجود دارد، 40 بیمارستان جدید به همت خیرین سلامت کشور در دست احداث است، 900 خیریه سلامت به همراه 400 موسسه خیریه در کشور وجود دارد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان نقش مهم مردم در امر سلامت تصریح کرد: نقش مردم و متولیان سلامت در بهبود شاخص‌های سلامت 75 درصد بوده و وزارت بهداشت در بهترین حالت 25 درصد است.

دکتر ایازی فقر و بی‌عدالتی را از مهم‌ترین عوامل از بین رفتن سلامت در جامعه دانست و گفت: عدالت اجتماعی در سلامت از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت اجتماعی محسوب می‌شود، چراکه طبق تحقیقات صورت گرفته فقر و محرومیت امید به زندگی فرد را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به آمار بالای بیماری دیابت در کشور خاطرنشان کرد: در کشور 5 میلیون دیابتی و 5 میلیون نفر نیز در آستانه دیابتی شدن هستند، تا دو دهه دیگر بالغ‌بر 20 درصد از جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل خواهند داد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ابراز کرد: در مجمع سلامت محله نمایندگان مردم، نمایندگان گروه‌های مرجع و نمایندگان دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مجمع سلامت محله قم باید بدون توجه به مناطق مرفه و محروم در تمامی مناطق به صورت عادلانه تشکیل شود.

 

*بهبود شاخص‌های سلامت نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در نخستین جلسه مجمع سلامت استان قم، با تأکید بر لزوم بهبود شاخص‌های سلامت در استان ابراز کرد: مسئله بهبود شاخص‌های سلامت دارای دو بعد کوتاه و بلندمدت دارد که هر دو بعد نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مسئله فرهنگ باز می‌گردد.

وی با اشاره به لزوم درک مناسب از وضعیت کنونی استان در مورد آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: برای هر اقدام متحول گرایانه باید برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت موجود انجام شود.

وی با اشاره به آمار و هزینه‌های بسیار زیاد استان در مسئله تصادفات راهنمایی و رانندگی ادامه داد: اولویت سلامت در استان مسئله راهنمایی و رانندگی و کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی است.

استاندار قم بیان کرد: در امر کاهش سوانح رانندگی باید از علم و تجربه روز و به ویژه یافته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

صادقی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در بهبود شاخص‌های سلامت تصریح کرد: به هر اندازه که سرمایه‌گذاری در امر پیشگیری بیشتر شود امری سنجیده‌ای است، فرهنگ‌سازی و مشارکت جویی دو امر مهم در مسئله سلامت است.

 

*سالانه بیش از 300 تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در نخستین جلسه مجمع سلامت استان قم که با حضور امام جمعه قم، معاون وزیر بهداشت، استاندار قم و جمعی از مدیران استان برگزار شد، با اشاره به برگزاری رسمی نخستین جلسه رسمی مجمع سلامت قم اظهار داشت: برگزاری نخستین مجمع خیرین سلامت و حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت در آن نشان از اهمیت و توجه وزارت بهداشت به مسئله سلامت در استان قم است.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در راستای پیش جلسات مجمع سلامت استان شکل‌گرفته و سند نهایی سلامت استان نیز در این جلسات تدوین شده است.

وی با اشاره به تکالیف ملی در بهبود شاخص‌های سلامت در استان تأکید کرد: در راستای تحقق اهداف، مجمع سلامت کشور هر استان باید حداقل یک اولویت مهم و پر نفوذ آسیب اجتماعی را مشخص کرده و در راستای بهبود و کاهش آن‌ها حرکت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: متوسط بیماری‌های جدید و بیماری‌های شایع در بین استان‌های کشور تقریباً نزدیک به هم است، اما هر استان باید اولویت نخست خود در مبارزه با بیماری که بیشترین دربرگیری را داشته را مشخص کرده و از این طریق شاخص‌های سلامت را بیشتر کنند.

دکتر ایرانی خواه ادامه داد: متأسفانه هزینه و خسارت‌های ناشی از تصادفات در استان قم بیشترین آمار و درصد را به خود اختصاص داده و این مسئله مهم نیز به عنوان اولویت نخست مجمع سلامت تعیین شده تا با همکاری و تعامل با دستگاه‌های دانشگاهی، انتظامی و استانی شاخص‌های سلامت استان در این بخش بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات رانندگی در قم عنوان کرد: سالانه بیش از 300  تصادف منجر به مرگ بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در قم اتفاق می‌افتاد که دراین‌بین مرگ‌ومیر در بین موتورسوارها بیشتر از گروه‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: روزانه بالغ‌بر 35 حادثه رانندگی را موتورسوارها به وجود می‌آورند، سالانه 16 هزار نفر به صورت سرپایی و 12 هزار نفر نیز بر اثر تصادفات راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شود.

دکتر ایرانی خواه تأکید کرد: علوم پزشکی و دولت سالانه هزینه‌های هنگفتی برای درمان و بستری افرادی می‌کند که بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: علوم پزشکی سالانه بیش از 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای درمان افراد حادثه‌دیده بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی هزینه می‌کند.

 

*استان قم دارای 300 هزار موتورسوار است

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تصادفات منازعات حقوقی و قضایی بسیاری را برای نهادها به دنبال دارد، اظهار کرد: هر تصادف برای مجموعه دستگاه‌ها هزینه‌های سنگینی را به دنبال دارد به عبارتی با کاهش آمار تصادف‌ها می‌توان در هزینه دستگاه‌های مختلف صرفه‌جویی کرد.

دکتر محمد شهیدی اضافه کرد: در چهار سال گذشته با وجود اینکه برخی آمارها کاهشی و افزایشی بوده است اما تعداد در مجموع آمار تصادفات کاهشی نداشته و این نشان می‌دهد که در تصمیم‌ها و قوانین خلاهایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی که تاکنون در راستای کاهش آمار تصادفات انجام شده است مربوط به حوزه‌های ساختاری بوده نه رفتاری، چراکه تاکنون به موضوع فرهنگ‌سازی توجه لازم نشده است، هر چند فرهنگ‌سازی دارای یک فرآیند پیچیده است و اجرایی کردن این فرآیند زمان زیادی را از ما می‌گیرد اما این موضوع در امر پیشگیری از اهمیت بسیاری برخودار است.

دکتر شهیدی با اشاره به اینکه قانون استفاده از کلاه ایمنی به امضا رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی رسیده است، گفت: نه فقط به این قانون توجه لازم نمی‌شود بلکه آیین‌نامه حمل و نقل و سوانح رانندگی نیز به درستی اجرا نشده و بر اساس گفته‌های کارشناسان کمتر از 50 درصد این آیین‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اکنون در استان قم تصمیم‌های ترافیکی بیشتر بر اساس آزمون و خطاست که این روش همیشه نمی‌تواند منجر به نتیجه شود درحالی که اگر با انجام مطالعات مورد نیاز کار را دنبال کنیم نتیجه زودتر حاصل می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه 23 درصد از تلفات انسانی تصادفات استان مرتبط با راکبین موتورسیکلت است، گفت: بیش از 300 هزار راکب موتور سیکلت در قم داریم که برخی از آن‌ها هنوز به سن بلوغ هم نرسیده‌اند.

وی یادآور شد: موضوع تصادفات یک امر پیچیده و چند وجهی است به همین علت با ورود دستگاه‌ها به صورت مجزا مشکلی رفع نمی‌شود بلکه باید حوادث به صورت جامع مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوانیم به تصمیم‌گیری‌های جامع در سطح استانی برسیم.

دکتر شهیدی ادامه داد: ما در هنگام تحلیل آمارهای تصادفات بیشتر به خارج از بیمارستان‌ها توجه داریم درحالی‌که بیشتر افرادی که در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند یا مدتی در بیمارستان بستری می‌شوند یا تا پایان عمر درگیر آسیب خاصی خواهند بود.

 

*سالانه بیش از 300 نفر بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در استان قم دچار مرگ می‌شوند

معاون عمرانی و شهرسازی استاندار قم نیز در این جلسه، با اشاره به رصد تحولات ترافیکی استان تأکید کرد: در کمیته ترافیک استان  تمام اتفاقات و آخرین نتایج طرح‌های ترافیکی رصد می‌شود.

محسن بهشتی با تأکید بر کمبود تقاطع‌های غیرهمسطح در استان ادامه داد: حقیقت این بوده که اغلب تصادفات استان در چهارراه‌ها اتفاق می‌افتاد که نشان از نیاز استان به تقاطع‌های غیر همسطح است.

وی با اشاره به وجود آمار بالای موتورسیکلت در قم خاطرنشان کرد: قم یکی از قطب‌های اصلی تولید موتورسیکلت در کشور است اما استانداردهای استفاده از این وسیله در استان رعایت نمی‌شود.

معاون عمرانی و شهرسازی استاندار قم با انتقاد از صرف توجه مسئولان استان به مسئله اشتغال بدون در نظر گرفتن پیش‌زمینه‌های سلامت، تصریح کرد: بالغ‌بر 15 درصد از سوسیس و کالباس کشور در استان قم تولید می‌شود که در امر سلامت استان اثر سوء دارد.

بهشتی ادامه داد: متأسفانه با نگاه‌های تک سویه به اشتغال و تولید واحدهای مخرب سوسیس و کالباس، موتورسیکلت، کوره‌های آجر پزی و کارخانجات ذوب سرب در استان مستقر شده‌اند.

 

* ۱۰ درصد مردم قم درگیر تصادفات رانندگی هستند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در ادامه این جلسه، تأکید کرد: برای تشکیل مجمع سلامت استان سه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی به همراه سه جلسه ویژه در زمینه ترافیکی تشکیل شده است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به آمار بالای تصادفات در قم بیان کرد: بالغ‌بر یک‌سوم از پرونده‌های تشکیل شده در قوه قضائیه قم مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان افزایش نزاع‌های خیابانی در قم تأکید کرد: متأسفانه نزاع خیابان‌های یکی دیگر از پدیده‌های استانی بوده که شاهد تشکیل پرونده‌های ویژه‌ای در قوه قضائیه برای آن هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم گفت: متأسفانه سالانه 10 درصد از خانواده‌های استان در رابطه با تصادفات راهنمایی و رانندگی درگیر می‌شوند.

هاشمی ابراز کرد: به صورت متوسط سالانه بیش از 36 هزار نفر از خانوارهای قمی درگیر مشکلات ناشی از تصادفات جاده‌ای می‌شوند، همچنین سالانه بیش از 300 نفر بر اثر سوانح راهنمایی و رانندگی در استان قم دچار مرگ می‌شوند.

 

*لزوم استانداردسازی پایگاه‌های امدادرسانی در سطح ملی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به اینکه استانداردسازی پایگاه‌های امدادرسانی در سطح ملی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اتوبان قم-تهران یک پیشانی برای کشور است که استانداردسازی پایگاه‌های امدادرسانی به عنوان نمونه می‌تواند در این اتوبان مورد توجه قرار گیرد تا دستگاه‌های امدادی در هنگام بروز حادثه همراه با یکدیگر در محل حضور یابند.

محسن اروجی افزود: تکلیف آتش‌نشانی و اطفا حریق در جاده‌ها مشخص نیست هر چند ما در قم آتش‌نشانی شهر را موظف کردیم تا در جاده‌ها به اطفا حریق بپردازد اما با این وجود گاهی به علت فاصله طولانی ایستگاه‌های آتش‌نشانی با محل حادثه، نمی‌توان امدادرسانی لازم را داشته باشیم که امیدواریم در راستای رفع این مشکل تصمیم‌گیری‌های ملی دنبال شود.

 

*فعالیت 100 خانه هلال در قم

مدیرعامل هلال احمر استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: در استان قم نزدیک به 100 خانه هلال داریم که در این خانه‌ها آموزش‌های امدادی و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط را دنبال می‌کنیم، در این خانه‌ها می‌توانیم مشارکت لازم را در راستای پیگیری فرهنگ‌سازی لازم داشته باشیم.

دکتر محمد گلفشان اضافه کرد: در مورد امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای باید تدابیر لازم انجام شود تا بتوانیم کمک‌رسانی بهتر و به موقع را به مردم داشته باشیم و در این راستا نیز باید مباحث تخصصی در کاگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

 

*بیمه‌ها 130 میلیارد تومان برای تصادفات خسارات پرداخت کرده‌اند

همچنین، دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه‌گر با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه در سال گذشته نزدیک به 130 میلیارد تومان برای تصادفات خسارات پرداخت کرده‌اند، گفت: از مبلغ حق بیمه شخص ثالث، 10 درصد به وزارت بهداشت و 10 درصد نیز به نیروی انتظامی اختصاص داده می‌شود تا این دو مجموعه برای فرهنگ‌سازی در حوزه تصادفات تلاش کنند، با وجود پرداخت این درصدها اما نه فقط آمار تصادفات کاهش نیافته بلکه گاهی شاهد افزایش هم بوده‌ایم.

محمد قطبی با تاکید بر اینکه در تصادفات قم عابرین پیاده دچار بیشترین آسیب می‌شوند، تصریح کرد: باید برای امنیت عابرین پیاده نیز تدبیری اندیشیده شود؛ واژگونی خودروها در آزادراه‌ها و و برخورد با خانواده‌های درحال استراحت در حاشیه جاده‌ها بخش قابل توجهی از خسارات را به خود اختصاص داده‌اند.

 

*18 درصد تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی است

جانشین پلیس راهنمایی رانندگی قم نیز دراین جلسه با اشاره به وقوع 66 حادثه رانندگی در محورهای استان از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه گفت: این رقم نسبت به سال 95 ، هشت مورد کاهش پیدا کرده ولی در مقایسه با سال گذشته افزایش داریم.

سرهنگ احمد خدایاری افزود: بر اساس آمار گرفته شده از دستگاه های تردد شمار تا پایان مرداد ماه امسال حدود 69میلیون تردد در جاده های قم انجام شده که 20میلیون تردد آن به داخل استان بوده است.

وی نداشتن کشش ترافیک در برخی محورهای اصلی منتهی به استان از جمله سلفچگان در ایام شلوغ و پرتردد را از مشکل های ترافیکی قم ذکر کرد و گفت: برغم استقرار 10 تیم گشتی در این محورها، ولی به علت عدم کشش لازم همچنان تصادف رخ می دهد.

خدایاری با اشاره به ضرورت احداث کمربندی جدید در استان افزود: به غیر از آزاد راه قم - گرمسار که تاثیر چندانی نیز در کاهش بار ترافیکی محور قم - تهران نداشته محور دیگری در استان ایجاد نشده از این رو لازم است توجه ویژه ای در بحث ایجاد کمربندی جدید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 66 نقطه حادثه خیز استان توسط عوامل راهداری و پلیس راهور استان احصا شده است، گفت: 25 نقطه با نصب علائم، آشکار سازی شده و بقیه نقاط نیز در دست اجرا است و مقرر شده 45 نقطه حادثه خیز دیگر نیز توسط راهداری مشخص شود.

وی یادآور شد: 18درصد حوادث رانندگی در راه های روستایی و فرعی استان که حضور پلیس در آنها کمرنگ است، رخ می دهد، که باید در بحث تعریص جاده و نصب علائم و اصلاح هندسی توجه ویژه ای شود.

خدایاری همچنین در واکنش به سخنان رئیس مرکز فوریت های استان مبنی بر اغماض پلیس در خصوص تخلف های رانندگی، افزود: پلیس راهور هیچ گونه اغماضی را انجام نمی دهد، چرا که از آغاز سال تا پایان مرداد توقیف وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 85درصد افزایش پیدا کرده و راهور قم در ثبت تخلف ها رتبه نخست را در کشور دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم استفاده از ظرفیت خانواده سلامت کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!