Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@05:11:57 GMT

اردبیل| کارآفرین خلخالی که به بن بست رسید+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۷۳۱۱

اردبیل| کارآفرین خلخالی که به بن بست رسید+فیلم

‍‍‍‍‍‍

کارآفرینی در خلخال با قوانین دست و پا گیر رایج همراه بوده و با قوانین کنونی بانک‌ها، کارآفرینی و اشتغالزایی امکانپذیر نیست. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خلخال، علی حیدری سرمایه گذار در واحد پرواربندی بره 200 رأس در روستای مزه جین شهرستان خلخال می باشد که در فرآیندسرمایه گذاری، مورد بی مهری و سنگ اندازی هایی شده که نه تنها این موضوع موجب رنجش خاطرش را فراهم آورده، بلکه آورده مالی خود را نیز از دست داده است که همین مسئله موجب ضرر وزیان از ضمانت هایی که در اجرای این پروژه گذاشته بود را سبب ساز شده و در این مسیر، به جای هموار کردن راه، چاله هایی نیز در مسیر فعالیتش شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه گذاران بومی و خصوصی، یک پتانسیل بالقوه در استان اردبیل هستند که حمایت قطعی از این اشخاص، فضای کسب و کار را در جامعه فراهم می آورد و با اشتغالزایی در بهبود روابط اقتصادی و معیشتی مردم به صورت مستقیم در ارتباط می باشد و با این نوع بسته های کسب و کار و محروم زدایی، می توان، معضل بیکاری را به حداقل رساند.

کارآفرینی در خلخال با قوانین دست و پا گیر رایج همراه بوده و با قوانین کنونی بانک‌ها، کارآفرینی و اشتغالزایی امکانپذیر نبوده و بانک‌ها همواره مسیر انحرافی را برای سرمایه گذاران مهیا می‌کنند و بانک‌ها، ضمن اقامه دعوا، زمینه اشتغالزایی را نیز در جامعه سخت می‌کنند و در ادامه این کارشکنی ها، رفتارها، به ناهنجاریهای اجتماعی منجر شده و از عوامل بیکاری، معضلات اجتماعی در جامعه حادث می شود و از این رو، خانواده‌ها در خطر بنیادی قرار می‌گیرند.

اموالم به خاطر سرمایه‌گذاری مصادره شده است

علی حیدری سرمایه‌گذار بخش خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خلخال اظهار داشت: فرایند اعطای تسهیلات از طرف بانکهای خلخال قابل قبول نبوده و عدم همخوانی آمار و جداول مصوب کارگروه اشتغال را به همراه دارد که با اندک تامل و تفکر در برگه های ارائه شده مشاهده می‌کنیم که بانک با زیرپا گذاشتن تعهدات خود، سعی در متوقف کردن پروژه را دارد.

وی افزود: با اینگونه سنگ اندازیها و اتلاف وقت در اثبات حقوق خود، بی شک به هدر رفت سرمایه می‌انجامد که در این خصوص رعایت مولفه‌های خدمت و ارائه تسهیلات بدون کتمان تعهدات قانونی بانک ها، با عدم بازپرداخت و یا تاخیر در تعهدات وام به متقاضی، ضمن نوسانات حادث شده در اجرای پروژه، سرمایه گذار را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.

وی ادامه داد: پشتیبانی و حمایت از سرمایه‌گذاران توسط کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاران می تواند افق های جدیدی را برای کارآفرین واقعی ایجاد کند، علی ایها الحال در خصوص اینکه بانک رفاه کارگرن استان اردبیل ملک شخصی که منزل مسکونی ام می باشد را از قیمت واقعی 400 میلیون تومان را به قیمت غیر واقعی، یعنی به مبلغ 180 میلیون تومان مصادره کرده است.

سرمایه گذار بخش خصوصی بیان کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی در ارائه وثیقه بر لزوم اعتبار سنجی وشناسایی دقیق، اصل + سود + 20درصد اصل، سود کل 300میلیون تومان است.

وی افزود: با این تفاسیر، در مقابل بانک رفاه خلخال مبلغ 1240 میلیون تومان وثیقه را بازداشت کرده است که این اموال شامل منزل مسکونی به ارزش 400 میلیون تومان، ارائه چک از ضامن معتبر به مبلغ 300 میلیون تومان است که بر همین اساس بانک عامل مجدد، مبلغ 240 میلیون تومان را اخذ نموده است که جمعا مبلغ یک میلیارد تومان را در مقابل 150 میلیون تومان تسهیلات بانکی اخذ کرده است که این نوع از ارائه تسهیلات در اغلب بانک های کشور مرسوم نبوده و به نوعی موجب سنگ اندازی در ارائه روند اشتغال و سرمایه گذاری را به دنبال دارد.

حیدری یادآور شد: جای ابهام در اینجا است  که بانک عامل وثیقه هایم را، قبل از حکم محکومیت به اجرا گذاشته است که با موازین شرعی و قانونی مغایر بوده و علاوه بر این، نیاز است که کمیته محترم حمایت قضایی از سرمایه گذاران نسبت به نوع وام کشاورزی توجه نماید و از طرفی نسبت رفع موانع جهت راه اندازی مجدد و اتمام پروژه شود و سود وام بنگاههای زود بازده 8 درصد را 38درصد محاسبه نموده است که این محاسبات سبب خسران مالی بنده در این پروژه را فراهم آورده است.

دولت بسته‌های تشویقی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند

حیدری ادامه داد: مصوبه کارگروه اشتغال 205 میلیون تومان بوده که سهم مشتری از آن 20درصد و یا به عبارتی 45 میلیون تومان است که بانک عامل خلخال، خلاف مصوبه کارگروه اشتغال، مبلغ 422 میلیون تومان را ارائه کرده است.

در این مجال تحمیل آمار و ارقام نامتوازن از طرف بانک رفاه به مجری طرح، غیرقانونی بوده و با اندک تامل می توان دریافت که بانک عامل مبلغ 57 میلیون تومان از کل مصوبه کارگروه اشتغال را به سرمایه گذار تحمیل کرده که با عدم همخوانی با مصوبه کارگروه اشتغال، و به منظور تحقق نسبت های فوق، هر روز موجبات ضرر را برای مجری طرح فراهم آورده و سبب دیرکرد با 50درصد جریمه را به همراه دارد که در مدت 4 سال مبلغ 1586 میلیون تومان است که اینگونه رفتارهای ناعادلانه بانک، بدون اعمال بسته های تشویقی، قوانین انظباتی را اجرایی می‌کند که سبب ورشکستگی مجری طرح می‌شود.

حیدری اظهار کرد: عدم قبول تمدید تسهیلات به مدت 3 سال، با این توضیح که سررسید وام بنده هنوز شروع نشده که متاسفانه ملک مسکونی بنده را تصاحب نموده اند وبه طور کامل پروژه نیمه تمام رها شده است.

گزارش از جهانگیر نیکخواه

انتهای پیام/ش

R41374/P1336/S6,49/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ امدادگر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل حمید قویدل با تشریح برنامه‌های نوروزی این جمعیت اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه، نجاتگران و اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در پایگاه امداد و نجات و گشت‌های سیار محور‌های مواصلاتی و ایستگاه‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده در ورودی‌های شهرستان‌ها و مناطق گردشگری آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.
وی با بیان اینکه امکانات اسکان اضطراری در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای فراهم شده است، ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌های امدادی آماده عملیات بوده و با آمبولانس‌های امدادی و خودرو‌های کمک دار ست نجات آماده مواجهه با حوادث احتمالی هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: در پست‌های نوروزی برپا شده توسط معاونت امور جوانان خدماتی همچون، فضای دوستدار کودک، ایستگاه ایمنی سلامت، خدمات ایمنی و بشردوستانه تیم سحاب، خیمه نماز، آموزش چهره به چهره، پخش بروشور‌های آموزشی ارائه خواهد شد.
قویدل همچنین در خصوص برنامه‌های معاونت امور داوطلبان جمعیت در طرح نوروزی گفت: طرح هلال رحمت با هدف حمایت از معیشت خانوار آسیب پذیر، طرح داوطلب یار امداد و نجات (جهت استفاده حداکثری از ظرفیت گروه مهارت پزشکان داوطلب)، پویش ملی بشردوستی جهت ادامه جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم غزه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان اجرا خواهد شد.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اجرای طرح مرهم زائر جهت جمع آوری دارو‌های مازاد بر مصرف خانگی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دارویی، طرح نیابت و دیدار با خانواده معظم شهدا و سالمندان، مروجین سلامت با هدف کاهش مخاطرات با هدف آگاهی‌بخشی برای اقشار مختلف از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این جمعیت در ایام نوروز است.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ امدادگر هلال احمر اردبیل آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/ افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • اعطای بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها/افزایش ۱.۸برابری ارائه تسهیلات در سالی که گذشت
  • آماده‌باش نوروزی سازمان تامین اجتماعی اردبیل در مراکز درمانی
  • ۵۰۰ امدادگر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی
  • شعب کشیک و ساعت کاری بانک کارآفرین در ایام نوروز اعلام شد
  • بانک ملی؛ پرداخت ۲۵ درصد تسهیلات از سپرده های قرض الحسنه
  • شناسایی ۷۰ قانون مخل کسب و کار و تولید در استان اردبیل
  • ۷۰ قانون مخل کسب و کار و تولید در استان اردبیل شناسایی شد‌
  • تصادف در خلخال و لاهرود ۱۳ مصدوم و ۱ فوتی داشت