Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:28:10 GMT

ایمان راسخ و بصیرت؛ دو شاخصه جوانان دشت کربلا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۷۷۴۱

ایمان راسخ و بصیرت؛ دو شاخصه جوانان دشت کربلا

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام سبحانیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد 27 شهریورماه با حضور در مراسم عزاداری پرسنل هلال احمر استان با اشاره به نقش جوانان در نهضت امام حسین و صحرای کربلا اظهار کرد: جوانان کربلا خصوصیات بارز زیادی داشتند ولی دو مولفه ایمان سالم راسخ و بصیرت دینی بالا از مهمترین خصوصیات آنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام سبحانیان با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) گفت: ما در زیارت عاشورا می‌بینیم که بعد از سلام به امام حسین(ع) بلافاصله سلام بر حضرت علی اکبر(ع) می آید که نشان از بزرگی، عظمت و ابعاد عمیق شخصیتی وی دارد که هنوز برای ما شناخته شده نیست.
وی قیام عاشورا را درس ارزش‌های راستین از جمله ایثار، شجاعت، شهامت، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت مبارزان راه حق را در مقابل حاکمان ظالم جامعه نهادینه و پیروان اهل بیت(ع) را به عنوان حامیان اصلی برقراری امنیت و آرامش با تاسی از درس‌های مکتب کربلا و عاشورا در جامعه اسلامی معرفی کرد.
حجت الاسلام سبحانیان در بخش دیگری از سخنرانی خود به فلسفه قیام و پایداری امام حسین(ع) در برابر ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: ایستادگی ما در برابر استکبار و مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان حاصل همان حرکت عاشورایی امام حسین (ع) است که امروز نیز فریاد آزادی خواهی آن حضرت به گوش ما می رسد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان جمع کوچکی از مردم، وظیفه دارد تا با رسیدن ماه محرم، رنگ و بوی عزا به خود بگیرد و چه خدمتی بالاتر از این که بتوان به عنوان خادم الحسین(ع)، نقشی کوچک در عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) داشته باشیم.
وی بیان کرد: ما باید این مجالس را قدر بدانیم و خود را از حضور در این مجالس محروم نسازیم چرا که این مجالس به زندگی و علم ما رنگ خدایی می دهند و علم و زندگی ما برکت پیدا می کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد ماه محرم یزد هلال احمر یزد عزاداری محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر یاسوج، افزود: شرب خمر از گناهان بزرگ است و برخی دسته جمعی مجلس گناه برپا می‌کنند که باید با آن برخورد شود.

وی ابراز داشت: در جامعه شرب خمر حرام بوده و باید تذکر و برخورد لازم در این مورد اجرایی شود.

حسینی با تاکید بر تقوای الهی و دوری از گناه، افزود: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند، کیفری سخت در انتظار آنها خواهد بود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه وجود امام ضرورتی برای جامعه است، اظهار کرد: نبود امام نظام تشریع و تکوین را از بین می‌برد.

حسینی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) انقلابی بزرگ در مذهب ایجاد کرد، بیان داشت: اساتید زیادی برای ترویج دین توسط امام صادق (ع) تربیت شد.

حسینی همچنین روز جهانی هلال احمر و ماما را به جامعه هدف تبریک گفت.

کد خبر 6095798

دیگر خبرها

  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • برهم خوردن معادلات دشمنان پس از عملیات وعده صادق
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • بیداری جهانی علیه صهیونیست و اسرائیل
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا