Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@18:27:47 GMT

جهادگرانی که رنگ امید بر سیاهی محرومیت می‌کشند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۷۹۸۴

جهادگرانی که رنگ امید بر سیاهی محرومیت می‌کشند

جهادگران یا به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب سنگرسازان بی‌سنگر این روزها در زنگ زندگی، رنگ امید را بر چهره مناطق محروم می‌کشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از مرصاد ، جهاد که همیشه تفنگ به دست گرفتن نیست؛ همین که عزم کنی دست محرومی را بگیری جهاد کرده‌ای، جهاد با فقر هم کم چیزی نیست.

امروز جهاد واقعی مبارزه با فقر است؛ فقری که حضرت علی (ع) در موردش می‌فرماید که از هر دری وارد شود، ایمان از همان در بیرون می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمار کبیر انقلاب هم با پایه‌گذاری جهادسازندگی در ‌۱۳۵۸ نهضتی همه جانبه برای مبارزه با فقر و محرومیت بجا مانده از رژیم گذشته و توسعه و عمران روستایی به‌وجود آرود که ثمرات و برکات این تصمیم روشن‌بینانه هنوز ادامه دارد.

با شروع جنگ تحمیلی، جهاد ضمن انجام رسالت فوق با بسیج نیروهای خود و سازماندهی مردمی وارد میدان نبرد شد و در این راه شهدایی را نیز تقدیم انقلاب کرد و این فرزندان به نشان سنگرسازان بی‌سنگر از سوی امام راحل نائل شدند.

پس از دوران سازندگی بعد از جنگ، این بار جهادگران در عرصه دیگری به میدان آمدند و در قالب گروه‌های جهادی در عرصه‌های خدمت‌رسانی وارد شدند و با حضور در مناطق محروم به جنگ فقر و محرومیت‌ رفتند.

تصور محرومیت برای بسیاری از ما شهرنشینان که همه‌چیز را پُر زرق و برق‌ می‌بینیم کمی دشوار است؛ هرچند طی 40 سال گذشته از انقلاب اقدامات بسیار زیادی برای رفع فقر و محرومیت از چهره روستاها شده است، اما هنوز هم غبار محرومیت بر برخی از این روستاها باقی مانده که با دستان همین سنگرسازان بی‌سنگر زدوده می‌شود.

استان مرزی کرمانشاه شاید به خاطر همین مسئله مرزی بودن در برخی از عرصه ها با کمبودهایی مواجه بود؛ به این محرومیت‌ها اگر وسعت تخریب‌های زلزله مرگبار سال گذشته را هم اضافه کنیم آن وقت معلوم می‌شود که چقدر نیازمند خدمت رسانی بسیجی وار و جهادی است.

گروه‌های جهادی بعد از زلزله حضور پررنگ‌تری در این مناطق داشتند؛ خیلی‌ها در گروه‌های دانشجویی عزم سفر به این مناطق را کردند و در میان آنها زوج‌های جوانی بودند که ماه عسلشان را با طعم خدمت به محرومان تجربه کردند.

عرصه خدمات این گروه‌ها در مسائل آموزشی، فرهنگی، عمرانی، آموزش و مشاوره اشتغال و... است که توسط خواهران و برادران جهادگر عرضه می‌شود.

این روزها سپاهیان محمدرسول‌الله (ص) در رزمایش خدمت‌رسانی اقتدار عاشورایی مشغول خدمت به محرومان هستند و هرجا نیاز به حضورشان بود حاضر شدند.

سرهنگ قبادی‌بصیر مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاداز اعزام 155 گروه جهادی در قالب رزمایش خدمت رسانی گروه های جهادی بسیج سازندگی، محمد رسول الله(ص)به مناطق محروم استان خبر داد.

وی افزود: در سطح استان 155 گروه جهادی در قالب رزمایش خدمت رسانی گروه های جهادی بسیج سازندگی، محمد رسول الله(ص) در حوزه های عمرانی، سلامت، فرهنگی، آموزش و توانمندسازی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

سرهنگ قبادی‌بصیر با تاکید براینکه این گروه ها به مناطق محروم وحاشیه ای ارائه خدمات می کنند، گفت: گروه های مذکور از نهم تا بیست و نهم شهریور ماه به مدت ۲۰ روز فعالیت دارند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان کرد: این گروه های اعزامی در این مدت به ساخت خانه برای محرومین، تعمیرات خانه ها و مساجد، انجام کارهای فرهنگی، ویزیت و معاینه رایگان و انجام کارهای عام المنفعه می پردازند.

وی افزود: علاوه بر این ها افراد بومی، گروه های جهادی مهمان نیز که عموما دانشجویی هستند در سطح استان به ویژه مناطق محروم منطقه سرفیروز آباد و مناطق زلزله زده فعالیت دارند.

قبادی‌بصیر خاطر نشان کرد: افراد اعزامی عمدتا دانش آموز، دانشجو و بسیجیان محلات همچنین کادر پزشکی و درمانی است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی در مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از ارزیابی ضعیت امدادرسانی به مردم سیل زده در استان‌های جنوب شرقی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان و دستور سرلشکر حسین سلامی برای ادامه حضور یگان‌های امدادی و استانی سپاه در منطقه تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم خبر داد.

وی افزود: از همان هنگام وقوع سیل تا به امروز سپاه در استان‌های تحت تاثیر بارش‌ها و سیل اخیر با گسیل امکانات و ظرفیت‌های مورد نیاز مانند ماشین آلات برای بازگشایی جاده‌ها و راه‌های روستایی، بالگرد برای تسهیل عملیات امداد و نجات و انتقال محموله‌های غذایی و دارویی و نقل و انتقال نیرو‌های امدادگر، اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به خدمت رسانی مردم و همراهی با سایر سازمان‌ها و نیرو‌های امدادی به طور شبانه روزی مشغول بوده است.

سردار شریف با اشاره به اینکه عمده نیاز‌های امدادی و خدمت رسانی هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان متمرکز و ادامه دارد خاطرنشان کرد:بحمدالله ضعیت در استان‌های هرمزگان و کرمان به حالت عادی بازگشته است و کمک به سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان با سرعت و همافزایی دستگاه‌ها و همچنین حضور میدانی نیرو‌های مردمی ادامه دارد و با تاکید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان‌های سپاه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های خود از جمله سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را همچنان در خدمت به مردم سیل زده و تامین شرایط جاری و معمول زندگی آنان فعال حفظ خواهند کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی، همکاری، هم افزایی و همت دستگاه‌های اجرایی و امدادی و نیرو‌های جهادی به ویژه مشارکت نیرو‌های مردمی به زودی از این شرایط عبور کنیم.

دیگر خبرها

  • تجلیل از دندانپزشکان جهادگر در همدان
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان خدمت رسانی
  • حضور یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی در مناطق سیل زده
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • خدمات رسانی گروه جهادی حیدریون در مناطق کم برخوردار
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳