Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:19:38 GMT

۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای سود تسهیلات صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۸۱۴۵

۳۲ هزار میلیارد تومان یارانه برای سود تسهیلات صنعتی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری در مجمع سالانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه منابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآور و پیشرفته متمرکز شود، اظهار داشت: نوآوری در صنعت یکی از معضلات امروز بسیاری از صنایع کشور است که به نظر می‌رسد نقش‌ سازمان‌های توسعه‌ای در این بخش باید بسیار پررنگ باشد؛ این در شرایطی است که یکی از دلایل مهم عدم توسعه صنعتی، مشکلات تکنولوژیکی واحدهای موجود است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷ کل کشور، ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع به منظور پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت نوسازی صنایع اختصاص داده شده که ایدرو (سازمان گسترش) از آن بهره گیرد.

وی تصریح کرد: ۲۲ فعالیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حوزه‌های پیشرفته و نوین متمرکز شده که این به عنوان یک گام اولیه، مناسب به شمار می‌رود اما باید توسعه بیشتری یابد؛ به نحوی که راه‌های مؤثری برای گسترش این فعالیت‌ها در نظر گرفته شود.

به گفته شریعتمداری، سازمان گسترش باید تمرکز ویژه‌ای را بر فعالیت در مناطق محروم کشور داشته و برای توسعه این مناطق، وارد سرمایه‌گذاری شود. این در شرایطی است که این سازمان می‌تواند به دلیل ریسک بالای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم، وارد عمل شده و فعالیت مطلوبی را شکل دهد.

وی گفت: در ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال اجرای سازمان گسترش، ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب پیمانکاری عمومی است که به نظر می‌رسد نقش سرمایه‌گذاری باید سهم بیشتری داشته باشد این در شرایطی است که برای سرمایه‌گذاری ۲۴ طرح در حال اجرا است که ۲۰ هزار میلیارد تومان را دربر می‌گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار انتشار اوراق صکوک برای طرح‌های نوسازی صنایع شد و گفت: اکنون این ظرفیت در قانون بودجه در نظر گرفته شده و سازمان گسترش باید از آن استفاده کند ضمن اینکه این سازمان می‌تواند تا سقف ۴۹ درصد از منابع صندوق توسعه ملی بهره‌مند شود که تاکنون اقدامی در این حوزه انجام نشده است.

کد خبر 4406506 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: اوراق صکوک ایدرو تسهیلات محمد شریعتمداری وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران ایالات متحده آمریکا دلار بورس روسیه ترخیص کالا قیمت یورو پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان