Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@10:39:54 GMT

جزئیات اسکان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی دزفول

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۸۷۴۲

اولویت واگذاری خوابگاه های ملکی و مشارکتی به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نیمسال اول و دوم ۹۸-۹۷ اعلام شد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی دزفول، کمیته اسکان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مصوبات جدید در زمینه اسکان خوابگاهی را به اداره خوابگاه ها دانشگاه ها ابلاغ کرد.

در راستای اجرای عدالت اجتماعی و استفاده کلیه دانشجویان از خوابگاه های ملکی و براساس ماده ۳۲ بند ۳۲-۱ آیین نامه اسکان خوابگاه های دانشجویی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و کمبود فضای خوابگاه ملکی، کمیته اسکان معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول مصوبات زیر را تصویب و به اداره خوابگاه ها جهت اجرا ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول درباره سکونت افراد بومی و غیر بومی مصوب کرد: ظرفیت استاندارد خوابگاه ملکی فاطمه الزهرا که ۲۴۵ نفر است توسط افرادی که فاصله محل زندگی آنها تا دانشگاه دارای بعد مسافت است یعنی ساکن شهرهای دزفول و حومه، اندیمشک، شوش، گتوند و شوشتر نیستند تکمیل شده است.

بر اساس این مصوبه در صورت وجود ظرفیت خالی نسبت به اسکان سایر دانشجویان با اولویت بیشترین فاصله محل زندگی تا دانشگاه اقدام می شود.

همچنین مصوب شد در صورت وجود فضای خالی در خوابگاه مشارکتی نسبت به اسکان دانشجویان بومی (دانشجویان ساکن شهرهای دزفول و حومه، اندیمشک، شوش، گتوند و شوشتر) و با اولویت بعد مسافت، با قیمت تمام شده (مبلغ پرداختی دانشجو ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال) اقدام شود.

کمیته اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مصوب کرد جهت اسکان دانشجویان در خوابگاه مشارکتی در صورت غیر بومی بودن مبلغ سه میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) به ازای هر ترم سهم دانشجو و یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان) سهم دانشگاه پرداخت شود.

همچنین مصوب شد با توجه به کمبود فضای خوابگاهی جهت اسکان دانشجویان در خوابگاه ملکی ، اسکان دانشجویان مهمان در خوابگاه ملکی ممنوع بوده و در صورت وجود فضای خوابگاهی در خوابگاه مشارکتی نسبت به اسکان این دانشجویان با قیمت تمام شده (۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال) اقدام شود.

مصوبه دیگر کمیته اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول درباره زمان اسکان است.

بر اساس این مصوبه با توجه به کمبود فضای خوابگاه ملکی و بر اساس تبصره یک ماده ۳۲ آئین نامه اسکان مدت اسکان در خوابگاه ملکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول جهت اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه حداکثر نصف دوران تحصیل تعیین شد که شامل مقطع کاردانی یکسال، مقطع کارشناسی دو سال و مقطع دکتری سه سال و نیم تعیین شده است.

بر همین اساس در صورت وجود فضای خالی در خوابگاه مشارکتی و به ترتیب اولویت بعد مسافت جهت دانشجویان غیر بومی هزینه ۳ میلیون ریال (۳۰۰ هزار تومان) سهم دانشجو و یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال (۱۳۰ هزار تومان) سهم دانشگاه و برای دانشجویان بومی قیمت تمام شده محاسبه می شود.

کمیته اسکان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مصوب کرد در صورت وجود فضای خالی در خوابگاه های مشارکتی و ملکی و با اولویت بعد مسافت محل سکونت دانشجو نسبت به اسکان دانشجویان شهریه پرداز پردیس با پرداخت هزینه تمام شده به مبلغ (۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال) ۴۳۰ هزار تومان جهت نیمسال اول و دوم سال ۹۷ اقدام می شود.

تمامی این مصوبات از ترم مهر ۹۷ اجرایی می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص( در تمام تخصص‌ها)کمبود وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید محبی در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قم، همزمان با هفته سلامت برگزار شد، اظهار داشت:  یک هزار و 520  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
 
وی افزود:  سرانه پرستار در قم یک و یک‌دهم پرستار به‌ازای هر تخت است، اما ایدئال یک و  چهار‌ دهم پرستار به ازای هر تخت نیاز  است که بر اساس این حدود  450 پرستار نسبت به هر تخت در استان قم کمبود وجود دارد.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در قم در حوزه پزشکان عمومی و متخصص در تمام تخصص‌ها کمبود وجود دارد و حدود 200 متخصص و بیش از 300 پزشک عمومی کمبود در قم وجود دارد.
 
 محبی عنوان کرد: در خصوص وضعیت پرداخت‌ها به پزشکان و پرستاران باید گفت اگر مطالبات ما وصول شود همه مطالبات کادر درمان پرداخت خواهد شد 250 میلیارد تومان بدهی به پزشکان و پرستاران وجود دارد؛ اما بیش 400 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر مطالبات داریم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: پیگیری زیادی برای وصول مطالبات انجام شده است و اولین پولی که به علوم پزشکی استان قم واریز شود مطالبات پزشکان و پرستاران را پرداخت خواهیم کرد، با این شرایط اداره‌کردن بیمارستان‌ها سخت است بیشترین مطالبه دانشگاه علوم پزشکی از تأمین اجتماعی است که آنها هم می‌گویند دولت مطالبات آنها را نداده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های قم وجود دارد، بیان کرد: پیگیری‌های زیادی  از وزارت بهداشت و درمان انجام دادیم؛ اما چون قم نزدیک تهران است، اعلام می‌کنند استان قم در اولویت تخصیص و سهمیه پزشک متخصص نیست و پزشکان متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
 محبی خاطرنشان کرد: بیشترین متخصصان بانوان هستند در سال گذشته 27 متخصص به قم اختصاص داده شد که 19 متخصص خانم بودند که نصف این متخصصان خانم بنا به دلایلی از جمله زایمان نتوانستند در چرخه درمان قم باقی بمانند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در بحث برخورد با زیرمیزی‌ها، علوم پزشکی تنها مرجع رسیدگی نیست، گفت: برخورد با زیرمیزی پزشکان روند پیچیده‌ای دارند در گذشته تعدادی پزشک که در گرفتن زیرمیزی حرفه‌ای بودند به مقام قضایی معرفی شد که هر 6 نفر تبرئه شدند؛ چون شاکی خصوصی نداشتند. همچنین 6 پزشک که گرفتن زیرمیزی آنها برای دانشگاه علوم پزشکی محرز شده بود از بیمارستان‌های دولتی قم اخراج شدند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد