Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@03:35:20 GMT

اتمام 35 پروژه ریلی در گروه تأمین اعتبار 28 میلیارد دلاری

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۸۷۷۲

اتمام 35 پروژه ریلی در گروه تأمین اعتبار 28 میلیارد دلاری

کارشناس حمل‌ونقل مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه تولید واگن‌های مسافری قطار در کشور با چالش‌های متعددی روبه‌روست، گفت: 35 پروژه ریلی ناتمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آن‌ها به 28 میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

سید میثم لاجوردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به این‌که صنعت واگن‌سازی در ایران با مشکلات متعددی روبه‌روست، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز به‌طور قطع هزینه‌های تولید از واردات بیشتر خواهد شد که با این اتفاق شاهد عدم تولید واگن‌های ایرانی در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس حوزه حمل‌ونقل با اشاره به اینکه تولید واگن‌های مسافری قطار در کشور با چالش‌های متعددی روبه‌روست، گفت: در شرایط کنونی که بازار ارز نوسانات شدیدی دارد واردات واگن به کشور صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به تولید آن دارد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه واگن‌سازی تا 50 درصد به خودکفایی رسیده است اما در بعضی از موضوعات که شامل فناوری‌های روز است مشکلات متعددی داریم که باید این معضلات مرتفع شود.

لاجوردی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی 35 پروژه ریلی ناتمام در کشور وجود دارد که برای اتمام آن‌ها به 28 میلیارد دلار اعتبار نیاز است، گفت: متأسفانه در بعضی از پروژه‌های ریلی شاهد اولویت‌‌بندی نادرست هستیم که این اقدام موجب می‌شود تا سایر پروژه‌های ریلی ناتمام به اتمام نرسند.

کارشناس حوزه حمل‌ونقل ریلی اضافه کرد: اگر من می‌گویم اولویت نادرست، منظورم پروژه‌هایی همچون راه‌آهن رودهن- آمل است که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ردیف بودجه قرارگرفته است که این اقدام موجب شده است تا سایر پروژه‌های ریلی کشور برای اتمام نیازمند تخصیص اعتبار بیشتری باشند.

وی گفت: اقتصاد پروژه همان بازگشت سرمایه در مدتی معین است هرچند نباید از ذکر این نکته مهم غافل شویم که بخش خصوصی به‌منظور حضور در پروژه‌های ریلی رقابت ناسالمی با بخش دولتی دارد به‌طوری‌که نقش بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف ریلی نسبت به گذشته کم شده است.

انتهای پیام/4083/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است

 محمد کرمی در جلسه با مدیران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها در انجام وظایف و مسوولیت‌های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد.

وی افزود: باید امید را در جامعه تقویت کرد، چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت‌ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید.

کرمی ادامه داد: خداوند از نهان و آشکار ما آگاه و همه چیز در ید قدرت الهی است، بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد و ما وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند و باید با تقویت روستاها از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنید، راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم.

کرمی ادامه داد: باید در سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

وی با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت افزود: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای سیستان و بلوچستان بیشتر شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید