Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:00:07 GMT

پنج طرح بهداشتی و درمانی در یزد به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۸۸۲۴

پنج طرح بهداشتی و درمانی در یزد به بهره برداری رسید

یزد - ایرنا - پنج طرح بهداشتی و درمانی امروز( سه شنبه) با صرف افزون بر 23.5 میلیارد ریال هزینه و با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یزد به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی در شهرستان یزد، بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی ،بخش جدید عفونی و مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی و پد اورژانس هوایی این بیمارستان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخستین سلامتکده تخصصی طب سنتی ایرانی با 2 هزار متر مربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده است.
پزشکان سلامتکده متخصص طب سنتی هستند و خدماتی از قبیل حجامت، زالو درمانی، ماساژ درمانی، آب درمانی، رژیم و خدمات مشاوره ای - درمانی به بیماران ارائه می دهند.
افتتاح این مرکز، گامی در راستای ارائه خدمات طب ایرانی-سنتی براساس اصول علمی و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از باورهای عمومی در خصوص خدمات تخصصی طب ایرانی است.
همچنین بیمارستان فوق تخصصی خون و آنکولوژی میرزا محمد صادقیان فیروزآبادی و بانو در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی افتتاح شد.
این بیمارستان با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع، دارای 116 تخت در 6 طبقه ساخته شده است.
بیمارستان یاد شده شامل بخش های غربالگری خون و سرطان، درمانگاه، اتاق عمل سرپایی، بخش مراقبت های ویژه و پیوند مغز و استخوان، خون و آنکولوژی بزرگسالان، خون و آنکولوژی اطفال، مرکز تحقیقات خون و آنکولوژی و بخش جراحی خون و آنکولوژی است.
بخش جدید عفونی بیمارستان شهید صدوقی یزد از دیگر طرح های بهره برداری شده است که این بخش با زیربنای یکهزار و 200 مترمربع و دارای 26 تخت و در یک طبقه ساخته شد.
همچنین مرحله اول و دوم اورژانس بیمارستان شهید صدوقی با ٩٠٠ متر مربع زیربنا و 30 تخت بهره برداری رسید.
دیگر طرح ها پد اورژانس هوایی این بیمارستان است.
در حال حاضر دو پد اورژانس هوایی در بیمارستانهای شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد فعال است.
همچنین صبح امروز با حضور وزیر بهداشت یک مرکز خیری خدمات جامع سلامت و «هلی پد اورژانس » شهید ذوالفقاری در یزد به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت دوشنبه شب وارد یزد شد و امروز 42 طرح بهداشتی و درمانی با 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان به بهره برداری می رسد.
افتتاح نخستین بخش بستری طب سنتی ایرانی، بهره برداری از پرورژه های بهداشتی و درمانی بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستانها، بخش آنژیوگرافی و بخش زایمان بیمارستان افشار ، ید درمانی از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در یزد است.
تعدادی از طرح ها با حضور وزیر بهداشت و تعدادی هم به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و در مجموع 132 مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان یزد 349 واحد که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي طرح هاي بهداشتي بهره برداري يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سامره قلیچ خانی بیان کرد: هم اکنون در استان همدان ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند که این تعداد در مراکز درمانی ۴۰۰ نفر و در مراکز بهداشتی ۳۱۵ نفر است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۲۲ هزار زایمان در استان انجام شده است که ۴۵ درصد به صورت زایمان طبیعی انجام گرفته است و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

قلیچ خانی ادامه داد: در سال گذشته در استان همدان شاهد روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی، بستری متصل به تولد و روند ثابت غیر افزایشی در شاخص سزارین کل بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در مراکز ناباروری استان به طور میانگین ۳۳ درصد است.

کد خبر 6099855

دیگر خبرها

  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • بهره برداری ازهشت طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن