Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:07:13 GMT

سازمان ملل: ارتش ميانمار از سياست خارج شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۸۸۷۶

سازمان ملل: ارتش ميانمار از سياست خارج شود

خبرگزاري آريا - سازمان ملل متحد با انتشار گزارشي جديد درباره وضعيت آوارگان مسلمان روهينگيايي، از ارتش ميانمار خواست از حيات سياسي اين کشور کنار رود.
به گزارش پارس‌تودي؛ پيشتر 19 شهريور، «ميشل باچله» کميسر جديد عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد، در سخنراني خود در شوراي حقوق بشر؛ سازوکار بين‌المللي را براي جمع‌آوري مستندات از جنايات عليه مسلمانان روهينگيا در ميانمار ازجمله قتل و شکنجه، با نگاهي به پيگرد قانوني براي عاملان آن در آينده خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مرزوقي داروسمان» رئيس کميته حقيقت ياب سازمان ملل متحد در امور ميانمار هم ­اخيرا اعلام کرد: ارتش ميانمار عليه مسلمانان روهينگيايي کشتار جمعي با قصد نسل‌کشي انجام داده است.
مرزوقي داروسمان همچنين تاکيد کرد: فرمانده کل ارتش و پنج ژنرال ميانمار بايد به سبب هماهنگ کردن بزرگترين جنايات عليه مسلمانان روهينگيايي، براساس قانون محاکمه شوند.
از 25 اوت 2017 در حملات ارتش ميانمار و بودائيان افراطي به مسلمانان روهينگيايي دراستان راخين ميانمار، بيش از 6 هزارمسلمان روهينگيايي کشته، هشت هزار نفر زخمي و حدود يک ميليون نفر به بنگلادش آواره شده‌اند.
سازمان ملل پيشتر در گزارشي با محکوم کردن عمليات سرکوب و کشتار هدفمند مسلمانان روهينگيايي در راخين، اقدامات ارتش ميانمار ضد مسلمانان روهينگيايي را پاکسازي و تبعيض نژادي دانست و آنها را بدترين نظاميان جهان معرفي کرد.
صندوق کودکان ملل متحد هم اعلام کرد، بيش از 530 تا ششصد هزار مسلمان روهينگيايي هنوز در استان راخين در غرب ميانمار هستند، که 360 هزار نفر آنها را کودکان تشکيل مي‌دهند.
135/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد (UNMAS) می‌گوید که مهاجران برگشت‌کننده از پاکستان به افغانستان با خطر «واقعی» انفجار ماین و مواد منفجره روبه‌رو هستند.

این نهاد در پیامی در ایکس خود بر ضرورت بلندبردن سطح آگاهی مردم از خطر مین و مهمات منفجر ناشده در افغانستان تاکید کرده است.

برنامه مین‌روبی سازمان ملل متحد نوشته است: «مهاجرانی که از پاکستان به افغانستان باز می‌گردند، در معرض خطر مواد منفجره قرار دارند، تهدیدات علیه آن‌ها واقعی و خطرناک است.»

پیش از این، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده بود که دست‌کم ۵۷ هزار غیرنظامی در ۳۴ سال گذشته در نتیجه انفجار مین‌‌ها در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته اوچا، در حال حاضر بیش از چهار هزار منطقه آلوده با مین در بخش‌های مختلف افغانستان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ناامنی غذایی در انتظار بیش از ۱۵ میلیون افغانستانی
  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • رزمایش هوایی ارتش چین
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • عملیات وعده صادق نشان داد مسلمانان در کنار هم هستند
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران