Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از شیعیان عزادار حسینی(ع) از اقصی نقاط جهان برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خود را به کربلای معلی رسانده‌اند. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا اعزامی به کربلای معلی، فردا و پس‌فردا نهم و دهم محرم الحرام سال 1440 هجری قمری مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دو روز تمامی شیعیان جهان با رسم و رسوم خاصی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در موطن‌های خویش برای مظلومیت و غربت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش اقامه عزا می‌کنند.

اما عزاداری شیعیان در کربلای معلی به‌گونه دیگری است. شهر کربلا سرتاسر در عزای امام حسین(ع) و یارانش سیاه‌پوش شده و غرق در عزا و ماتم است. از چندین روز قبل شیعیان عراقی با برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی متعدد در مسیرهای منتهی به بین الحرمین و حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) از زائران محرم حسینی پذیرایی می‌کنند. آش، حلیم، قیمه عراقی، چای عراقی، قهوه عراقی و آب از جمله نذری‌های عراقی‌ها در این ایام است که میان زائران توزیع می‌شود.

زائران و عزاداران زیادی نیز خود را به کربلای معلی رسانده‌اند تا در مجلس عزای پسر حضرت فاطمه(س) شرکت کنند و به مادر سادات تسلیت بگویند.

کودکان، مردان و زنانی از نجف و بغداد و بصره در عراق گرفته تا شهرهای مختلف ایران و کشورهایی همچون سوریه و لبنان و افعانستان و پاکستان و هند و دورترین نقاط به عراق مانند موریتانی و نیجریه همه و همه خود را با هر سختی و مشقتی به سرزمین عشق و دلدادگی رسانده‌اند تا عرض ارادتی به آستان نورانی و منور سید و سالار آزادگان جهان داشته باشند.

دشمنان اسلام و اهل‌بیت(ع) و شیعیان که تاب و تحمل برگزاری چنین مراسم باشکوهی را ندارند، هرساله این گونه مراسم‌های باعظمت را تهدید به اقدامات تروریستی می‌کنند تا از حضور خیل عظیم عزاداران حسینی کاسته شود اما با حضور پررنگ نیروهای امنیتی و پلیس، هیچ‌گونه حادثه امنیتی رخ نداده و امنیت کامل در خیابان‌ها و معابر کربلای معلی برقرار است.

با اینکه هنوز ساعاتی به مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا باقی مانده است، اما خیابان‌ها و معابر منتهی به حرمین شریفین مملو از زائران و عزاداران حسینی از اقصی نقاط جهان بوده و هیچ معبری خالی از عزاداران نیست.

دسته‌جات عزاداری نیز از قومیت‌های مختلف هم خود را به کربلای معلی رسانده‌اند و هر یک با آداب و رسوم خاص خود اقدام به عزاداری و سینه‌زنی می‌کنند.

گزارش از علیرضا خوب‌بخت

انتهای پیام/*

R1405/P1439/S4,37/CT6 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران

در حالی که در بسیاری از تیم ها زوج خط حمله نتوانسته اند به 7-6 گل هم برسند، پرسپولیس با زوج خط دفاعی خود در فصل جاری لیگ برتر 10 گل زده است.

به گزارش طرفداری، گولسیانی و کنعانی زادگان در بازیهای تیم پرسپولیس هر کدام 5 گل به ثمر رسانده و روی هم 10 گل زده اند.

البته این دو بیشتر گلهای خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اند اما نه همه آن ها را و این نشان می دهد که زوج دفاعی پرسپولیس در بازیهای مختلف از جمله بازی برابر تیمهای ذوب آهن و پیکان توان گلزنی برابر رقبای خود را داشته اند.

به هر حال گولسیانی و کنعانی در حالی هر کدام 5 گل زده اند که در پرسپولیس تنها شهاب زاهدی با 6 گل بیشتر از آن ها در لیگ گل زده است. البته عیسی آل کثیر هم 6 گله است اما او 2 گل از 6 گلش را برای تیم سپاهان زده و 4 گل دیگر را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده است. در ضمن عیسی در جام حذفی هم یک گل برای تیم پرسپولیس ثبت کرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • پادشاهان گلزنی در وقت‌های تلف شده در فصل جاری؛ لیورپول در صدر
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • عکس/ بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • اولین فرمانده گردان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد را بشناسید
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • گولسیانی و کنعانی، گلزن‌ترین زوج خط دفاعی لیگ برتر ایران