Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@17:55:26 GMT

چگونه یک ماشین حساب خوب بخریم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۹۰۹۳

چگونه یک ماشین حساب خوب بخریم؟

رویداد۲۴ همه ما در عمرمان از ماشین حساب استفاده کرده‌ایم. در دوران کودکی و دبستان از ماشین حساب‌های ساده و جیبی استفاده کرده‌ایم و پس از آن اگر با ماشین حساب پیشرفته و مهندسی کار نکرده باشیم، لااقل آنرا دیده‌ایم که چگونه به کار مهندسان و دانشجویان می‌آید.

خرید ماشین حساب شاید این روز‌ها زیاد باب نباشد، ولی هنوز استفاده‌های خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند استفاده در مغازه‌ها، ساختمان‌سازی، حسابداری و… کاسیو یکی از معدود شرکت‌های عرضه کننده ماشین حساب است که در زمینه تولید و عرضه انواع تخصصی ماشین حساب‌های علمی مهندسی قدمتی بیشتر از ٧٠ سال دارد.

شرکت پارس آناهید رایان سیستم نماینده فروش ماشین حساب کاسیو در ایران است که البته به غیر از ماشین حساب محصولات دیگر در این شرکت نیز عرضه می‌شود. در این بخش می‌توانید ماشین حساب مورد نظر خود را بررسی و سفارش دهید.

اخیرا مدل‌های جدید علمی و مهندسی این برند معتبر در دو سطح به بازار عرضه شده، که میتوان به مدل CG-۵۰ با قابلیت رسم نمودار اشاره کرد. این مدل دارای قابلیت‌های فوق العاده‌ای از جمله رسم انواع نمودار‌های رنگی سه بعدی و محاسبه انواع توابع، محاسبات ماتریسی، و رسم آماری و بسیاری قابلیت‌های کاربردی دیگر است.

همچنین این برند در سطح ماشین حساب‌های علمی مهندسی استاندارد اخیرا سری EX را به مدل‌های خود افزوده که از جمله قابلیت‌های آن: امکان ارتباط با تلفن همراه، نمایشگر ٤خطی، محاسبات معادلات، دیفرانسیل، ماتریس، بردار، اعداد مختلط و .. است.

با توجه به نزدیک بودن شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها انتظار میرود این مدل‌ها با استقبال چشمگیری از جانب محصلان مواجه گردند. قابل ذکر است هم اکنون ماشین حساب‌های کاسیو بطور رسمی و انحصاری توسط مجموعه پارس و با ضمانت پوزیترون وارد بازار ایران میشود.

ماشین حساب کاسیو مدل FX-۹۷۵۰GII

منوی آیکونی این ماشین حساب استفاده از آن را آسان کرده است. این ماشین حساب ابتدایی‌ترین عملیات و همینطور بعضی از عملیات‌های پیچیده را ارائه میدهد و از اینرو برای دروس ریاضیات، اقتصاد و علوم مقطع دبیرستان مناسب است. اما غیر CAS است و قابلیت‌های نمایش طبیعی را ندارد. سیستم CAS امکان دستکاری کردن نماد‌های عبارات ریاضی و بازگشت به عبارات نمادین به عنوان جواب را فراهم می‌کند. این باعث می‌شود بتوانید معادلات ریاضی را همانطور که روی کاغذ هستند در ماشین حساب وارد کنید. همچنین درمورد معادلات هندسی و گرافیکی سه بعدی این ماشین حساب در برابر دیگر ماشین حساب‌های پیشرفته ناقص است. این ماشین حساب دارای عملیات آماری مورد نیاز دانشجویان رشته آمار به ویژه برای سطوح پیشرفتۀ دبیرستان است.

از آنجایی که این ماشین حساب گرافیکی فاقد نرم افزار CAS است برای امتحانات رسمی و استاندارد مجاز است. این دستگاه دارای بسیاری از معادلات ابتدایی و پیشرفتۀ گرافیکی است، از جمله نمودار‌های قطبی یا معکوس، اعداد پیچیده، توالی‌های بازگشتی و توابع هزلولی. اما این ماشین حساب‌ها نمودار‌های مدور هندسی یا قابلیت‌های منحنی را ارائه نمی‌دهد. کارایی این ماشین حساب آنرا برای دروسی مثل جبر، حساب دیفرانسیل، آمار، کسب و کار، فیزیک و شیمی مناسب می‌سازد.

اگرچه صفحه نمایش رنگی ارائه نمیدهد، اما صفحه نمایش آن LCD است و دکمه‌های رنگی دارد که ورودی داده و دیدن اطلاعات را آسان می‌کند. همچنین دکمه‌ای برای یادآوری داده‌های قبلی دارد و از این طریق می‌توانید به مراحل قبل بازگردید.

این دستگاه دارای یک پردازندۀ سریع برای محاسبات سریع است، اما ROM آن فقط ۶۲کیلو بایت است که ذخیره سازی معادلات، فرمول‌ها و برنامه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. به روز رسانی برنامه‌ها به شکل الکترونیکی ممکن نیست، اما کابل USB برای اتصال به کامپیوتر یا پروژکتور وجود دارد.

این ماشین حساب چهار باطری سه آمپر دارد که قابل شارژ نیستند. اما برای ذخیرۀ انرژی یک دکمۀ power-off اتوماتیک دارد و پس از مدتی که از ماشین حساب استفاده نشود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود.

این مدل بسیاری از عملیات نموداری مورد نیاز دانش آموزان دبیرستانی را دارد و برای آزمون‌های استاندارد مجاز است. با این وجود فاقد بعضی از عملیات پیچیده است و فضای ذخیرۀ کافی ندارد.

کاسیو مدل FX-۹۸۶۰GII S

این مدل از ماشین حساب‌های گرافیکی برند کاسیو کاربرد راحتی دارد و دارای عملیات چندگانۀ ریاضیات، علوم، هندسه و آمار است که این ویژگی‌ها آنرا تبدیل به مدل مناسبی برای مقطع دبیرستان و دانشگاه و حتی استفادۀ حرفه‌ای کرده است. صفحه نمایش آن رنگی نیست، اما با دکمۀ پاور اتوماتیکش که دستگاه را پس از چند دقیقه عدم فعالیت خاموش می‌کند در ذخیرۀ انرژی بسیار مؤثر عمل می‌کند. به این ترتیب کارایی و عمر باطری را تقویت می‌کند.


منوی آیکونی آن انتخاب بین مواردی مثل محور XY، جدول، بردار و ساختار‌های هندسی و همچنین میانگین، نما و دامنه را آسان می‌کند. صفحۀ پشت نور LCD آن قابلیت رنگ ندارد، اما روشن است و با کنتراست بالایی که دارد به راحتی قابل مشاهده بوده و خواندن صفحه را راحت می‌کند.

مدل فوق الذکر سیستم غیر CAS دارد، یعنی نرم افزار لازم برای اینکه بتوانید معادلات را دستکاری کنید را ندارد. با این وجود یک صفحه نمایش طبیعی برای داده دارد که معادلات را همانطور که در کتب دیده می‌شوند نمایش می‌دهند. این ماشین حساب گرافیکی کاسیو در کلاس‌های درس برای دروسی مثل مثلثات، دیفرانسیل، جبر و هندسه خوب عمل می‌کند. چون سیستم غیر CAS دارد برای تمامی آزمون‌های رسمی مجاز می‌باشد.

برنامه‌هایی که به طور پیش فرض بر روی این ماشین حساب گرافیکی نصب شده اند عبارتند از: برنامه‌های هندسه، eActivity، و صفحه گسترده (spreadsheet). همچنین یک ذخیره سازی ۱.۵ مگابایتی امکان نصب برنامه‌ها و نرم افزار‌های جدید را به شما می‌دهد. این مدل دارای کابل USB نیز می‌باشد که به روز زسانی برنامه ها، انتقال داده به ماشین حساب‌های کاسیوی دیگر (و کامپیوترتان)، و اتصال به پروژکتور را ممکن می‌سازد.

چهار باطری سه آمپر همراه با ماشین حساب وجود دارد که البته قابل شارژ نیستند، اما دکمۀ پاور اتوماتیک که با عدم کارکرد دستگاه، آنرا خاموش میکند به افزایش عمر باطری کمک می‌کند. یک قاب محکم همراه دستگاه می‌باشد، اما تنوع رنگی ندارد. در صورت نیاز به حافظۀ بیشتر می‌توانید از یک کارت SD استفاده کنید.

ماشین حساب گرافیکی Casio FX-۹۸۶۰GII S. صفحۀ نمایش رنگی ندارد، اما اکثر ویژگی‌های مورد نیاز برای درس‌های مقاطع دبیرستان و دانشگاه را ارائه می‌دهد. از این رو گزینۀ خوبی برای دانش آموزان و معلمان است.

کاسیو مدل PRIZM FX-CG۱۰

این مدل یک صفحه نمایش کاملاً رنگی LCD، منوی آیکونی و قابلیت تنظیم نور صفحه را دارد. برای نمودار‌های پیچیده و محاسبات طولانی از یک پردازندۀ سریع، صفحه نمایشی که به دو نیمه تقسیم می‌شود، و قابلیت نمایش جدول استفاده می‌کند.

Casio PRIZM FX-CG۱۰ یک ماشین حساب با سیستم غیر CAS است. همانطور که گفته شد سیستم CAS اجازۀ دستکاری کردن نماد‌های عبارات ریاضی و برگرداندن عبارت ریاضی به جواب را به کاربر میدهد. همچنین به شما اجازه می‌دهد معادلات را همانگونه که روی کاغذ دیده می‌شوند در ماشین حساب وارد کنید.

با این حال حتی اگر نتوانید معادلات را مانند آنچه روی کاغذ می‌بینید وارد کنید، دستگاه از زبان طبیعی استفاده می‌کند تا زمانی که معادلات را برنامه ریزی میکنید بیشتر شبیه چیزی که در کتاب‌ها دیده اید به نظر برسند. خود ماشین حساب چند برنامه را به طور پیش فرض دارد و دارای ۱۶ مگابایت حافظه است. چندین برنامۀ گرافیکی پیچیده نیز دارد. این دستگاه به عنوان یک سیستم غیر CAS برای استفاده در آزمون‌های استاندارد و رسمی مجاز است.

مشاهدۀ صفحه نمایش آن به خاطر اندازۀ کامل و قابلیت رنگش راحت است. قابلیت تنظیم روشنایی صفحه بر اساس نور محیط به ذخیرۀ انرژی باطری کمک می‌کند. این ماشین حساب به چهار باطری سه آمپر یا چهار باطری نیکل فلزی هیدرید برای ۲۵۰ ساعت استفاده نیاز دارد. دکمۀ پاور اتوماتیک که پس از مدتی عدم فعالیت دستگاه را خاموش می‌کند.

کاربرد این دستگاه با استفاده از برخی از برنامه‌های ترکیبی برای هندسه، صفحه گسترده و مخروط‌ها قابل بسط است. از جمله ویژگی‌های ابتدایی و پیشرفتۀ دستگاه جدول، نمودار پراکندگی، و یک ابزار است که امکان روی هم قرار دادن نمودار‌ها روی تصاویر واقعی را به شما می‌دهد. این ویژگی این مدل را به یک مدل مناسب برای دروس دانشگاهی و دبیرستانی مانند جبر، دیفرانسیل، هندسه، مثلثات، فیزیک، شیمی و اقتصاد تبدیل می‌کند.

کابل USB، نرم افزار رابط برنامه و کابل دستگاه به دستگاه، امکان متصل کردن این ماشین حساب گرافیکی به سایر ماشین حساب‌های کاسیو را فراهم می‌کند. همچنین برای دانلود نرم افزار و انتقال داده می‌توانید ماشین حساب را به کامپیوترتان هم متصل کنید.

کمبود ویژگی سیستم CAS با وجود صفحه نمایش طبیعی و منوی آیکونی کاربر پسند جبران می‌شود. این مدل هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان مناسب است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ماشین حساب مهندسی خرید علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • شهرداری‌ها خط اول خدمت به مردم هستند
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ناوگان خدمات شهری شبستر به ماشین آلات جدید تجهیز شد