Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام ممنوع السفر شدن پنج ژنرال الجزایری وسپس دستور رئیس جمهور این کشور مبنی بر برکناری فرمانده نیروی زمینی و هوایی ارتش، اخبار برکناری ها در الجزایر داغ شده است. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ بین الملل آفریقا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، پس از انتشار اخبار مربوط به ممنوع السفر شدن پنج ژنرال الجزایری و سپس دستور رئیس جمهور مبنی بر برکناری سرلشگر عبدالقادر لوناس فرمانده نیروی هوایی و سرلشگر احسن طافر فرمانده نیروی زمینی ارتش، این سوال مطرح است که آیا این اقدامات و تغییرات در چارچوب مبارزه با فساد جا دارد یا به مثابه تسویه حساب با آنان است؟

عبدالعزیز بوتفلیقه بنابر اختیارات قانونی به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، سرلشگر سعید شنفریحه را جایگزین طافر و سرلشگر بومعیزه حمید را جایگزین لوناس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط "نبیل سوامی" کارشناس سیاسی با اشاره به این عزل و نصب ها گفت: ماهیت ساختار سیاسی الجزایر به گونه ای است که هر مرحله ای مردان و قربانیان خود را داشته باشد.

ناپدید شدن برنامه ریزی شده مخالفان در مصر

یک سازمان بین المللی دست اندرکار موارد ناپدید شدن مخالفان، ادامه جنایت ناپدید شدن اجباری و برنامه ریزی شده فعالان و حقوقدانان و نیز شهروندان مصری را مستند کرد.

در این خصوص مسئولان مصری به خودداری از همکاری در ارتباط با اقدامات مرتبط با جنایت ربودن و سربه نیست کردن مخالفان متهم هستند .

سازمان مزبور تاکید کرد، مسئولان مصری آن دسته از حقوقدانان را که در تلاش برای مستند کردن جنایت ربودن مخالفان هستند، دستگیر و سربه نیست می کنند.

این سازمان که یک جمعیت مستقل دفاع از حقوق بشر بوده و مقر آن در ژنو است، اعلام کرد از اوت 2017 تا اوت سال جاری یک هزار 989 مورد ناپدید شدن اجباری مخالفان در مصر ثبت شده است.

در گزارش این سازمان آمده است ، دستگیری مخالفان و اتهام های وارده به آنان حاکی از اقدامات انتقام جویانه از آنان به دلیل همکاری با یکی از نهادهای حقوق بشری سازمان ملل است.

درخواست علمای مسلمان الجزایر برای توقف اعدام ها در مصر وعربستان

جمعیت علمای مسلمان الجزایر تشکیل هیئتی عربی متشکل از گروههای فکری و سیاسی مختلف را خواستار شده و هدف از آن را سفر اعضای این هیئت به عربستان و مصر و متقاعد کردن رهبران این دو کشور به توقف خونریزی و لغو احکام اعدام برای علماء و مخالفان سیاسی عنوان کرد.

بنابر اعلام پایگاه عربی 21، "عبدالرزاق قسوم" رئیس جمعیت علمای مسلمان الجزایر گفت: وضعیت عربی به ویژه در عربستان و مصر بسیار سخت است زیرا دهها حکم اعدام برای علماء و مخالفان سیاسی صادر شده است و این وضعیت ایجاب می کند که در تلاش برای تشکیل هیئتی از حکماء از گروههای مختلف سیاسی و فکری از جمله نوگراها و لائیک ها بر اساس اصول انسانی باشیم تا راهی ریاض و قاهره شده و سران این کشورها را به توقف سریال اعدام ها متقاعد سازند.

تاکید رئیس دولت وفاق ملی لیبی بر برخورد با نقض آتش‌بس

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تهدید کرد، با هر گونه نقض آتش‌بس در طرابلس و ایجاد اخلال در امنیت، برخورد قاطعانه ای خواهد شد.

به نوشته پایگاه العربی الجدید، "فائز السراج" در نشست با شهرداران منطقه مرکزی و غربی لیبی که در شهر ترهونه برگزار شد، تأکید کرد، با امنیت پایتخت نباید بازی کرد و با اخلالگران در امنیت کشور و کسانی که آتش‌بس در طرابلس را نقض کنند، به شدت برخورد خواهد شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست نیز مخالفت خود را با هر گونه اقدامات امنیتی برای باقی ماندن شبه‌نظامیان در طرابلس اعلام کردند.

السراج همچنین گفت، از هفته جاری اقداماتی در خصوص اصلاحات اقتصادی کلید می خورد.

سقوط بالگرد در سودان 15 زخمی برجا گذاشت

بنابر اعلام یک منبع آگاه در ارتش سودان، یک فروند بالگرد ارتش به دلیل نقص فنی در استان دارفور جنوبی سقوط کرد که زخمی شدن 15 نظامی را به دنبال داشت.

دلیل سقوط این بالگرد نقص فنی در موتور اعلام شده است.

به گفته یک منبع نظامی سودانی، این بالگرد که از فرودگاه نظامی «ام دافوق» به پرواز درآمده بود، هنگام فرود دچار حادثه شد و در اثر آن 15 نظامی زخمی شدند که حال پنج نفر از آن ها وخیم گزارش شده است.

پیروزی حزب حاکم در انتخابات موریتانی

"محمد فال ولد بلال" رئیس کمیته ملی مستقل انتخابات در موریتانی از پیروزی حزب حاکم در این انتخابات خبر داد .

بنابر اعلام پایگاه العربی الجدید، بلال میزان مشارکت در انتخابات شوراهای شهر و پارلمانی را 56 درصد  ذکر کرد و گفت سه فراکسیون پارلمانی از مجموع 157 کرسی پارلمان، اکثریت را به نفع حزب حاکم از آن خود کرده اند.

آیا مرحله جدید سیاسی در تونس در راه است؟

به نظر می رسد تصمیم  تعلیق عضویت یوسف الشاهد نخست وزیر تونس در حزب نداء کلید مرحله سیاسی جدیدی در این کشور باشد که نشانه های آن از چند ماه پیش بروز یافته و در چند روز اخیر روشن تر شده است.

به عبارت دیگر در پی تعلیق عضویت الشاهد در حزب ندا یک فراکسیون ملی حامی الشاهد تشکیل شد که احتمال دارد به زودی گسترش یافته و تعداد اعضای آن از مرز 50 نفر فراتر برود به ویژه اینکه برخی رهبران سیاسی در حزب ندا مخالفت خود را با تصمیم تعلیق عضویت الشاهد اعلام کردند که این موجب افزایش مشکلات این حزب شده و به نفع الشاهد است.

انتهای پیام/

R7891/P36442/S8,88/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مسعود ده‌ نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه «برمودا» شبکه نسیم در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان شما مجید سوزوکی هستید یا حاجی گرینوف؟ گفت: حاجی گرینوف‌ها از مخالفان سر سختم هستند. بله، با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم! آنها شعارشان با عملشان نمی‌خواند. وقتی هم در حاکمیت قرار می‌گیرند، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر می‌شوند. بیشتر این آدم‌ها اینطور صادقه فکر می‌کنند، که صحیح نیست و دین اینگونه نیست. حاجی گرینوف‌ها تظاهر به دین‌داری می‌کنند. حضرت علی (ع) می‌فرماید: مردم به حاکمان خود بیشتر شبیه هستند، تا به پدرانشان. ما آنچه را که در جامعه می‌بینیم و نقد می‌کنیم، برآیند عملکرد حاجی گرینوف‌هاست. 

ده‌نمکی در پاسخ به این سوال که شایعه‌ای درباره خودتان شنیدید، که آزارتان بدهد؟ گفت: زیاد. همینکه شما می‌پرسید من میلیاردر هستم، شایعه است. در عالم سیاست می‌آیی، هر روز شایعه است. گاهی شایعه همان کاری را می‌کند، که معاویه با حضرت علی (ع) می‌کرد. بعضی مواقع شایعه صبر آدم را لبریز می‌کند. زمانی که روزنامه‌نگار بودم، یک حدیث از حضرت علی (ع) شنیدم، که فاصله بین حق و باطل چهار انگشت بین شنیدن و دیدن است. یک لحظه دقت کردم و دیدم ما بیشتر خبر‌هایی که می‌نوشتیم، می‌گفتیم شنیده می‌شود. دیدم هیچ حجتی برای این نوع روزنامه‌نگاری ندارم. روشم را از خبری به سمت تحلیلی بردم.

کارگردان سریال «رستگاری» در پاسخ به این سوال که مسعود ده‌نمکی وسط میدان مین است؟ یا از میدان مین عبور کرده؟ توضیح داد: تا زمانی که عمرمان تمام نشود، وسط میدان مین هستیم. 

وی درباره علت کمتر دیده شدن و کمتر مصاحبه کردنش گفت: احساس می‌کنم عافیت در گمنامی است و نه شهرت. من از یک جایی به بعد آب خوردنم هم ژورنالیستی شده بود و تیتر رسانه‌ها می‌شد. احساس کردم این نوع شهرت آسیب‌زننده است. اگر آدم حرفی داشته باشد، وسط جنجال گم می‌شود. بعضی مواقع آدم‌ها دنبال جنجال می‌دوند و گاهی جنجال دنبال آدم‌هاست. من برای اینکه حاشیه‌ها کم شود، دیگر مصاحبه نکردم. 

ده‌نمکی در پاسخ به انتقاداتی که به کارهایش می‌شود، گفت: من هیچ وقت منتظر شنیدن تعریف نبودم. گاهی یک نفر واقعاً نقد می‌کند. گاهی هم می‌بینی می‌فهمند کارت خوب است، اما باز تخریبت می‌کنند. بعد‌ها حدیثی شنیدم که مومن همیشه در معرض آزار است؛ یعنی هم از طرف شیطان و دشمن هم از طرف مومن. البته اگر مومن محسوب شویم. 

کارگردان فیلم «اخراجی‌ها» در پاسخ به سوال کامران نجف‌زاده مبنی بر اینکه الان منتقدان شما یا شیطان هستند، یا دشمن؟ توضیح داد: خیر، منظورم آدم‌هایی است که هر کاری که می‌کنی، مورد حسد واقع می‌شوی. چرا آدم‌ها وجه مثبت کار را نمی‌بینند؟ حضرت موسی (ع) به خدا فرمود: خدا کاری بکن، که کسی پشت سرم حرف نزند. خدا فرمود موسی من برای خودم اینکار را نکردم، می‌خواهی برای تو اینکار را کنم؟

دیگر خبرها

  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • ببینید | مسعود ده‌نمکی: حاجی گرینوف‌ها جزو مخالفان سر سختم هستند
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • پرسپولیس زیان‌ده شد، استقلال سربه‌سر!