Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌سیستان و بلوچستان استانی است که بانوان کارمند آن در برخی از ادارات، نهادها و سازمان‌ها با لباس سنتی و بومی در محل کار خود حاضر می‌شوند.

‌حمیرا ریگی، فرماندار قصرقند در استان سیستان و بلوچستان از جمله بانوان مدیری است که با لباس سنتی و بومی خود در محل کار حاضر شده و علت این اقدام خود را ایجاد خودباوری در دختران و زنان منطقه عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- ‌مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان پوشیدن لباس سنتی توسط بانوان کارمند اجرایی شده است، گفت: در شهرستان‌های دلگان و قصرقند بانوان و آقایان بدون هیچ محدودیتی با لباس‌های سنتی و بومی در محل کار خود حاضر می‌شوند و در مقاطع مختلف تحصیلی نیز استفاده از پوشش محلی در مدارس و دانشگاه‌ها بلامانع است‌.

فاطمه فاضلی با بیان اینکه استفاده از پوشش سنتی و بومی هنوز در مرکز استان (زاهدان) چندان اجرایی نشده است، افزود: اکنون در مرکز استان همانند قبل بانوان با پوشش اداری (مانتو، شلوار و مقنعه یا چادر) در محل کار خود حاضر می‌شوند و در مدارس دخترانه نیز با نظر مدیران مقاطع مختلف تحصیلی همچنان پوشش رسمی به‌عنوان لباس فرم دانش‌آموزان استفاده می‌شود‌.

وی افزود: با وجود این، خانم‌ها حمیرا ریگی، فرماندار شهر قصرقند، سهیلا بامری، شهردار چگردک شهرستان دلگان و مروه بانو جهانی، بخشدار سیب‌وسوران با لباس سنتی و محلی در سر کار خود حاضر می‌شوند‌.

او ادامه داد: بانوان استان مشکلی با استفاده از لباس‌های سنتی و محلی در محل کار خود ندارند به این شرط که ابتدا فرهنگسازی در این زمینه صورت بگیرد و بعد استفاده از این نوع پوشش در اداره‌ها اجرایی شود زیرا تعدادی از مردان نسبت به این موضوع حساسیت‌هایی دارند‌.

در سیستان و بلوچستان هم ‌اکنون نیز دانش‌آموزان پسر از لباس‌های محلی استفاده می‌کنند و حتی روز گذشته در فضای مجازی لباس فرم مدرسه‌ای غیردولتی در این استان به‌صورت گسترده منتشر شده بود که نشان می‌داد، مسئولان مدرسه به خانواده‌ها پیشنهاد داده بودند تا همه دانش‌آموزان از لباس‌های محلی استفاده کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پوشش سنتی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصت‌ها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

در گزارش ورزش سه آمده است: ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898754

دیگر خبرها

  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + تصویر نامه
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • سنجش ۵۱ هزار و ۱۳۰ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه
  • نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش مشتریان | این لباس رو یک نفری نمی تونی بپوشی ...! | ویدئو