Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت محرز شدن احتکار کالا از سوی افراد و با تشخیص محاکم تعزیراتی، این کالاها در شبکه های معین توزیع و با قیمت تثبیت شده در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

محمد شریعتمداری امروز(سه‌شنبه) بعد از مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به ایرنا درخصوص کالاهای احتکار شده و زمان توزیع آنها افزود: در این زمینه ستادی برای مبارزه با احتکار ایجاد شده است اما باید مراقب بود این ستاد به ناامنی در اقتصاد کشور بدل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ستاد یاد شده به ریاست استانداران در استان ها تشکیل شده و از نظر تخصصی، همه فعالیت های مربوط به واحدهای تجاری که مسئولیت تامین کالا برای مردم را برعهده دارند از طریق «نظام ساماندهی انبارهای وزارت صنعت» اجرایی می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: 510 هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه انبارهای وزارت صنعت ثبت شده که و همه آنها در کنترل و نظارت دولت است.
وی افزود: نمی توان به ظن قاچاق جلوی فعالیت اقتصادی افرادی را گرفت که کالاهای خود را در انبارهای قانونی نگهداری می کنند؛ در واقع این کالاها را نمی توان قاچاق محسوب کرد.
شریعتمداری ادامه داد: اگر افرادی باشند که کالاهای تولیدی یا وارداتی خود را بدون اطلاع مسئولان ذیربط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در این انبارها نگهداری کنند، در صورت رسیدن گزارش احتکار با تشخیص محاکم تعزیرات، آن کالا از طریق شبکه توزیع معین، وارد بازار می شود.
وی گفت: اگر کالای احتکار شده کشاورزی باشد، شبکه توزیع آن در وزارت جهاد کشاورزی معین شده، اگر بهداشتی و درمانی باشد شبکه توزیع آن را وزارت بهداشت مشخص کرده و در صورت صنعتی بون، شبکه توزیع آن در وزارت صنعت معدن و تجارت است.
این عضو کابینه دولت تاکید کرد که کالاهای احتکاری در این شبکه‌ها با قیمت تثبیتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
ادامه دارد...
اقتصام** 3065** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد وزير صنعت شريعتمداري كالا احتكار توزيع تعزيرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه کالاهای نفتی طی ماه نخست ۱۴۰۳ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۳۱ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۹۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۲۱ تن بوده است.

بارگیری بیش‌از ۱۱ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی

میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹۶ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۸۱ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۱۷۷ تن بوده است.

تخلیه و بارگیری بیش‌از ۷ میلیون تن کالای غیرنفتی

جمع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی ماه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی ۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۷۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۹۸ تن بوده است.

رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6086550 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در بوشهر چیست؟
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • پشت پرده لغو کنسرت معین زد و آرمان گرشاسبی در بوشهر
  • رصدخانه شبکه برق و انرژی تهران به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است