Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیلی نمی‌توان از این مجلس توقع داشت تا کار جهادی کند، مجلس باید در کنار دولت پیش بینی‌های لازم برای ثبات اقتصادی کشور در چند ماه آینده را داشته باشد که این نیازمند تحقیق و تفحص، ارائه قوانین جامع و کاربردی و کار طاقت فرساست.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، رضا صفری از فعالان حوزه و دانشگاه طی یادداشتی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس نوشت: خیلی نمی‌توان از این مجلس توقع داشت تا کار جهادی کند، مجلس باید در کنار دولت پیش بینی‌های لازم برای ثبات اقتصادی کشور در چند ماه آینده را داشته باشد که این هم نیازمند تحقیق و تفحص، ارائه قوانین جامع و کاربردی و کار طاقت فرسا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

«  نقل می کنند که  سارتر، فیلسوف بزرگ فرانسه، برای ملاقات  ارنستو چه گوارا، پزشک و چریک انقلابی کومونیست که یکی از ارکان انقلاب کوبا و از چهره های شناخته شده ضد امپریالیسم  است، به کوبا سفر کرد؛ اما ساعت ۲ نیمه شب به او وقت ملاقات دادند؛ زمانی که سارتر، چه گوارا را دید از او پرسید چرا این ساعت جلسه گذاشته ای؟ و او پاسخ داد که ما کار عقب افتاده زیاد داریم...دیگر نباید خفت... 

نخبگان سیاسی بر این باورند که انقلاب اسلامی، در یکی از مهمترین زمان ها و در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است؛ دشمنان  بعد از ناکامی در غائله کوی دنشگاه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸، این بار نیز کمر همت بسته اند تا انقلاب، چهل سالگی خود را نبیند؛

غرب، منافقین، سلطنت طلب ها، شیخ های خلیج فارس – مخصوصاً عربستان – با به راه انداختن جنگ اقتصادی و مهمتر از آن جنگ روانی علیه کشور، آخرین توان خود را برای ضربه زدن به اصل نظام  به کارگرفته  و به نوعی خاطره جنگ احزاب در صدر اسلام را  برای  ما تداعی می کنند؛

غالب نمایندگان مجلس طبق معمول سال های گذشته در حال گذراندن تعطیلات آخرتابستان مجلس هستند؛ این در حالی است که دولت و نمایندگان مجلس  بارها گفته اند که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم؛

حال سوال این جاست که اگر فرماندهان نظامی در سال های دفاع مقدس این گونه دسته جمعی به تعطیلات می رفتند، آیا  الآن کشوری به نام ایران داشتیم یا اینکه باید نام آن را در صفحات تاریخ جستجو می کردیم؟

از آنجایی که دولت نشان داده در اداره مشکلات معیشتی مردم ناتوان است، اگر تصمیم گیران و فرماندهان جنگ اقتصادی هم به تعطیلات بروند، کشور با چه وضعی روبرو خواهد شد؟

آیا در جمهوری اسلامی قرار بر این است که مسئولان حتی خواب شب را هم برخود حرام کنند و روز و شب برای مردم خدمت کنند یا اینکه ورق برگشته است؟

شاید گفته شود آنها هم حق دارند تعطیلات داشته باشند و یا استراحت کنند؛ اما جواب این است که مردم عادی در این وضعیت اقتصادی، برای تأمین حداقل ضروریات زندگی خود شبانه و روز را  نمی توانند از هم تشخیص دهند؛ مگر نمایندگانی که خود را در ایام انتخابات نوکر و خادم مردم معرفی می کنند، خونشان از سایر مردم رنگین تر است؟ کسی هم برای آنها کارت دعوت نفرستاده تا در جایگاه خطیر مجلس حضور داشته باشند؛

ازطرفی برخی از همین نمایندگان، در ایام کاری مجلس هم محلی از اعراب ندارند، بسیار نامنظم اند و غیبت هم دارند؛ به نطق های مجلس اهمیتی نمی دهند و هرجا که منافعشان تأمین می شود حضور دارند؛ بنابراین به جای دوهفته، چهار سال در تعطیلات هستند؛

فارغ از این که تعداد معدودی از نمایندگان مجلس کنونی، شایسته حضور در جایگاه رفیع مجلس هستند اما تجربه چند ساله مجلس دهم نشان داده است که اکثریت نمایندگان به جای آنکه وکیل مردم باشند، وکیل دولت و دربرخی مواقع وکیل مفسدین هم هستند؛

 بنابراین خیلی نمی توان از مجلس میلی توقع داشت تا کار جهادی کند؛ در حالیکه مجلس باید در کنار دولت پیش بینی های لازم برای ثبات اقتصادی کشور در چند ماه آینده را داشته باشد که نیازمند تحقیق و تفحص، ارائه قوانین جامع و کاربردی، و کار طاقت فرسا است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعطیلات تابستانی قدس آنلاین مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات

نماینده ولی‌ فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات استان انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای ائتلاف اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نمی‌گوییم یک عده‌ای باشند و عده دیگری نباشند، اما همه حرف ما این است که باید افراد متعهد و متخصص در رأس امور باشند و امروز چشم همه آزادگان جهان به انقلاب اسلامی است و باید آرمان‌ها و ارزش‌های این انقلاب به هر صورت حفظ شود. مسائل کلان زیادی پیرامون ما وجود دارد و نباید اهداف عالیه خود را فدای مسائل کوچک کنیم و نباید اهداف عالیه انقلاب را فدای مسائل انتخاباتی و مدیرکل شدن خودمان کنیم مسائل امروز ما بسیار فراتر از این موضوعات است.

وی تصریح کرد: هرچند بی‌مهری‌ها و بی‌تدبیری‌ها در جاهایی وجود دارد ما در جلسات عمومی و خصوصی این مسائل را به کرات گفته‌ایم در سفر ریاست جمهوری نیز این مسائل به رئیس جمهور گفته شد و واقعیت امر باید هر چیزی سر جای خودش باشد نمایندگان کار خودشان را انجام دهند و استانداران نیز کار خودشان را کنند و تصمیم‌گیر باید استاندار باشد و دولت و استاندار خودشان برای مسائل اجرایی تصمیم بگیرند. از سوی دیگر باید کارها به دست افراد متعهد و متخصص سپرده شود هر جا ضرر کرده‌ایم به دلیل مدیریت افراد غیر متعهد و غیرمتخصص بوده است در کشور و در استان هم انقلابی متعهد و متخصص کم نداریم.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر مدیریت‌های ضعیف افزود: ما هم در مورد چنین مسائلی خیلی گفته‌ایم باز هم می‌گوییم اما جایگاه ما مربوط به عزل و نصب‌ها نیست جاهایی که می‌بینیم مسئله انقلاب است و مصالح انقلاب در خطر باشد خیلی سریع اظهار نظر می‌کنیم و ورود کرده و تعارف هم نداریم گاهاً نهیب هم می‌زنیم و در جاهایی ممکن است حتی ما را هم متهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به اعضای شورای ائتلاف با بیان این که شما یک جریان سیاسی شناسنامه‌دار هستید، گفت: می‌توانید صدای خود را به خوبی به مسئولان کشوری و استانی برسانید.

وی در پاسخ به گلایه‌های اعضای شورای ائتلاف مبنی بر برخی از مشکلات در انتخابات گفت: هر چند ممکن است در هر انتخاباتی مشکلاتی وجود داشته، اما اصل مهم مشارکت مردم استان است که رتبه اول کشور را به خودشان اختصاص دادند.

حسینی همچنین در خصوص انتقاد از نمایندگان استان که در همه مسائل دخالت می‌کنند و بسیاری از مشکلات مربوط به آنان است، خاطرنشان کرد: البته باید یک بعد قضیه را هم در نظر گرفت در خیلی از استان‌ها نمایندگان کار را رها کردند اما نمایندگان در کهگیلویه و بویراحمد همواره به دنبال اعتبارات هستند.

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دولت کارهای زیربنایی بسیار زیادی انجام داده و مقام معظم رهبری هم از این دولت رضایت دارند، یادآور شد: در بحث مدیریت‌ها اشکالات جدی است به رئیس جمهور هم گفتیم و دخالت آنها را متذکر شدیم و به رئیس جمهور گفتیم که مشکل دخالت نمایندگان و همچنین تورم دو مشکل جدی است که این دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • تعیین تکلیف تعطیلات پایان هفته
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • ایران قدرت جهانی
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»