Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائیب رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به تصویب لایحه بندر آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بندر آزاد بوشهر، فرصت طلایی در صنعت، تجارت و گردشگری این بندر محسوب و سبب تحولات مهمی در این عرصه می‌شود. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، روح الله نصرتی صبح امروز در نشست شورای شهر بوشهر  با تاکید بر توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه فضای کسب و کار اظهار داشت: بندر بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در عرصه اقتصاد، معیشت  و اشتغال است که شورای شهر بوشهر به این مهم توجه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تلاش نمایندگان استان در پیگیری برای تصویب لایحه بندر آزاد بوشهر افزود: تصویب لایحه  بندر آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی  فرصت طلایی در صنعت، تجارت و گردشگری  این بندر محسوب  و سبب تحولات مهمی در این عرصه می‌شود.

نایب رئیس شوراى اسلامى شهر بوشهر گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های صنعت حمل و نقل کالا و مسافر در محدوده منطقه آزاد بندر بوشهر که یکی از ارکان اصلی توسعه است، ترانزیت کالا و مسافر  و فعالیت در حوزه صنعت، تجارت و گردشگری  در منطقه آزاد بوشهر افزایش می‌یابد.

نصرتی با اشاره به رونق کسب و کار از طریق بهره‌گیری از مزایا و ظرفیت‌های منطقه آزاد بندر بوشهر، اظهار کرد: مناطق آزاد ایجاد شده‌اند که با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ورود تکنولوژی و دانش نو، بازار کشور را رونق دهند و با افزایش صادرات در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند.

وی با تاکید بر راه اندازی بورس کالا، تقویت زیرساختها و ایجاد دسترسی ریلی در بندر بوشهر افزود: هدف‌گذاری اصلی در مدیریت منطقه آزاد بندر بوشهر باید این گونه باشد که با توجه به شرایط بسیار خوب بندر بوشهر به مرز و قطب داد و ستد کالاهای استراتژیک تبدیل شود و برای تحقق آن ملزوماتی شامل «راه اندازی بورس کالا»، «تقویت زیرساختها» و «ایجاد دسترسی ریلی» مورد نیاز است.

نایب رئیس شوراى اسلامى شهر بوشهر تاکید کرد: انتظار مى‌رود دولت در زمینه دسترسی بوشهر به خط ریلی اقدامات موثرتری انجام دهد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورا با تشکر از رایزنى و تلاش‌هاى نمایندگان استان در مجلس شوراى اسلامى، استاندار و سایر مسئولینی که پیگیر این امر بودند، گفت: در حال حاضر شاهدیم که مسئولان آنطور که باید، نتوانستند قیمت‌ها را مدیریت کنند و افزایش قیمت ملک و زمین در شهر بوشهر بعد از اعلام خبر بندر آزاد شدن، مردم را نگران کرده است.

روح الله نصرتى بیان کرد: به عنوان نماینده مردم در پارلمان شهرى بوشهر درخواست دارم مدیریت بهترى صورت گیرد و مسئولان امر اجازه ندهند گرانی دامن‌گیر مردم این بندر شود.

وى افزود: با توجه به اینکه شهر بوشهر در محدوده منطقه آزاد نیست باید زمینه بهره‌مندی بازار بوشهر و اشتغال جوانان بوشهری از این منطقه نیز فراهم شود و تنها گرانی، نصیب مردم از این موضوع نشود.

انتهای پیام/م

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در بازگشت هیأت اعزامی استان از چین گفت: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی _مهندسی و مشاوره‌ای همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

وی افزود: این سفر در قالب ۵ گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از دو نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

شهرزاد احصاء زنجیره‌های پایین دست صنعت شیشه را جزو اهداف بازدید از نمایشگاه‌ها دانست و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید از بندر شانگهای (بزرگترین بندر کانتینری دنیا) گفت: فرایند تخلیه، بارگیری و ترخیص کالاها در این بندر بزرگ مورد بررسی قرار گرفت و با مسئولین آن نیز مذاکرات خوبی در جهت انتقال تجربیات انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با اشاره به مأموریت‌های استان در اقتصاد دریا محور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساحت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه به اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است در نظر داریم مراودات اقتصادی را میان دو کشور تقویت کنیم از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندر خمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی در این طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می‌کند.

کد خبر 6096143

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق