Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@05:50:44 GMT

موضع پاریس در مورد برجام و خروج آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۹۴۸۱

موضع پاریس در مورد برجام و خروج آمریکا

به گزارش خبرگزاری برنا، نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و دومین کنفرانس عمومی آژانس در وین با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کرد که این توافق یک ابزار ضروری در منع اشاعه و حفظ امنیت به شمار می‌آید که فرانسه کماکان متعهد به حفظ آن است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وی در ادامه گفت: یکی از طرف‌های این توافق تصمیم به خروج از آن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از این تصمیم متاسفیم اما (این کشور) نمی‌تواند کار آژانس برای راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای را زیر سوال ببرد. بنابراین، فرانسه از فعالیت‌های آژانس در این زمینه استقبال و قدردانی می‌کند.

نماینده فرانسه همچنین گفت که ایران نیز باید به اجرای تعهداتش ذیل این توافق به صورت شفاف و بدون استثنا ادامه دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی ایران فرانسه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی

رئیس‌جمهور در سفر به برزیل به همتای خود گفت آماده کمک به این کشور آمریکای لاتین برای ساخت زیردریایی اتمی است.

به گزارش ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به برزیل سفر کرده است، گفت پاریس آماده کمک به برازیلیا برای توسعه زیردیایی با قابلیت اتمی است.

ماکرون که روز چهارشنبه و در جریان مراسم راه‌اندازی سومین زیردریایی دیزلی کلاس «ریاچوئلو» با طراحی فرانسوی سخنرانی می‌کرد، گفت: «می‌خواهم فصل جدیدی را برای زیردریایی باز کنیم و درحالی‌که کاملا به تمام تعهدات منع اشاعه احترام می‌گذاریم، به سمت پیشران هسته‌ای حرکت کنیم. فرانسه در کنار شما خواهد بود».

برنامه توسعه زیردریایی برزیل در سال ۲۰۱۸ و پس از انعقاد توافق امنیتی میان «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور این کشور و «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با هدف برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نیروی دریایی برزیل تنظیم شد.

تاکنون تنها پنجم عضو دائم شورای امنیت و همچنین هند زیردریایی‌های اتمی در اختیار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش زننده برجام روانه بیمارستان شد؛ علت چه بود؟
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟