Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:42:48 GMT

سرویس مدارس کودکان استثنایی تهران رایگان ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۹۵۶۹

سرویس مدارس کودکان استثنایی تهران رایگان ماند

تهران -ایرنا- با تصویب لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس های مدارس دانش آموزان استثنایی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را ملزم به تامین کامل هزینه سرویس مدارس کودکان استثنایی شد .

سرویس مدارس کودکان استثنایی از چهار سال گذشته رایگان است .
به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر جزییات لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس های مدارس دانش آموزان استثنایی را در دستور کار خود قرار داده و پس از بررسی لازم با 16 رای موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع شهرداری تهران موظف شد تا تمام هزینه ایاب و ذهاب کودکان در مدارس استثنایی را تامین کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد مسجد جامعی گفت: توجه به کودکان و معلولان و کم توانان وظیفه شرعی، عرفی و اخلاقی است.
وی با اشاره به برنامه تهرانگردی خود و بازدید از مرکز معلولان در منطقه 5 تهران گفت: دسترسی آسان و ارزان به آموزش وظیفه قانون اساسی است و ما نیز برای این وظیفه تلاش می‌کنیم.
محمود میرلوحی هم در مخالفت با این طرح گفت: 50 هزار میلیارد تومان بدهی و وجود 36 هزار میلیارد تومان پروژه های ناتمام در شرایطی که دیگر درآمد تراکم فروشی هم در شهر وجود ندارد از جمله مشکلاتی است که مانع می‌شود بسیاری از خدمات را ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش مساله مهمی است اما شهرداری تهران 10 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد گفت: فراموش نکنید در هر مساله، لایحه و طرحی که تصویب می‌کنیم باید بحث مالی آن را نیز جدی بگیریم.
وی تاکید کرد: باید مسیر خصوصی سازی را در سازمان های زیر مجموعه شهرداری در پیشگیری گیریم.
حجت نظری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز بیان کرد: در شهرهای توسعه یافته شهرداری‌ها برای توان یابان خدمات رایگان ارائه می دهند.
وی با ارائه نامه ای که از سوی 14 تشکل که در حوزه معلولان فعالیت می‌کنند گفت: در این نامه از اعضای شورای شهر خواسته شده است که معلولیت را مسئله چند وجهی ببینند چرا که معلولیت برغم ایجاد مشکلات خانوادگی بار مالی را هم بر آنها تحمیل می کند.
نظری گفت: بنا بر نامه تشکل ها اعضای شورای شهر باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال افراد دارای معلولیت عمل کنند.
مرتضی الویری عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه من به شخصه علاقه مند هستم که 100 درصد هزینه‌ها رایگان باشد و حتی به خانواده‌ها 5 میلیون تومان هم ماهیانه ارائه گردد اما باید بگویم کاری که به عنوان کار پوپولیستی(عوام گرایی) در سال‌های گذشته انجام شد، امروز دولت را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.
وی گفت: در شرایطی که شهرداری تهران 3 تا 4 هزار میلیارد تومان عدم تحقق درآمد داشته است نمی‌توانیم خواسته های قلبی خود را با نادیده گرفتن واقعیت اجرا کنیم.
الویری افزود: پرداخت هزینه تردد دانش آموزان معلول ضرورت دارد اما امکانات شهرداری اجازه این خدمات را نمی‌دهد از سوی دیگر پرداخت هزینه‌های این سرویس ها باید بر عهده دولت باشد.
حسن خلیل آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه به موضوع سرویس مدارس معلولان و توان یابان باید از بعد انسانی توجه داشت، گفت: بیش از یک دهه است که این کار انجام می شود .
وی اظهار داشت: اکنون که نوبت به بچه های معلول و خانواده های بی پناه آنها رسیده که کسی را ندارند هزینه‌های شان را جبران کنند، نباید تنگ‌نظری کرد و نباید از این محل صرفه‌جویی کنیم.
خلیل آبادی خطاب به اعضای شورای شهر بیان کرد: خواهش می کنم به حوزه آموزش و پرورش و فرزندان توجه ویژه کنید.
محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری خادم مردم و مجری مصوبات شورای شهر است گفت: هیچ اصراری به اینکه از مردم پول دریافت کنیم نداریم اما شورای شهر تکلیف مالایطاق نکند.
وی گفت: شاهکار ما درشهرداری این است که حقوق و مزایا را پرداخت کنیم.
پورسید آقایی با بیان اینکه در یک ماه گذشته قرار بود 10 میلیارد تومان برای توسعه مترو به این شرکت تزریق کنیم اما نتوانستیم، اظهار داشت: در شرایطی که شهرداری برای 10 میلیارد تومان برای مترو مانده است چگونه می توانیم هزینه ها را رایگان کنیم.
وی با بیان اینکه در سایر شهرهای کشور سرویس مدارس کودکان استثنایی در بودجه دولت ردیف دارند گفت: فقط در شهر تهران این حوزه بر عهده شورا و شهرداری است.
معاون شهردار با بیان اینکه در بودجه امسال برای تاکسیرانی 6 میلیارد تومان و برای اتوبوسرانی 2.5 میلیارد تومان اختصاص داده شده، گفت: این ارقام با عنوان کمک برای مدارس استثنایی به تاکسیرانی و اتوبوسرانی اختصاص داده شده در حالی که در صورت رایگان شدن امسال باید 17 میلیارد تومان هزینه کنیم.
بهاره آروین عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری نباید در جاهایی که متولی دولتی دارد هزینه کند، گفت: پیشنهاد می‌کنم از ردیف کمک به مدارس که مبلغ 30 میلیارد تومان است به حمل و نقل کودکان استثنایی نیز کمک شود.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت با تصویب جزئیات لایحه نرخ تعیین نرخ سرویس های مدارس که بخشی از آن در جلسه گذشته بررسی شده بود هزینه سرویس مدارس کودکان استثنایی را رایگان کردند.
اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد ناهید خداکرمی مبنی بر حضور رانندگان زن برای سرویس‌های مدارس دبیرستان های دخترانه موافقت کردند.
اعضای شورای شهر تهران در ادامه با رای خود با پیشنهاد علی اعطا مبنی بر اتخاذ تدابیر فنی ایمنی در سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای دانش آموزان کم توان جسمی موافقت کردند.
تهرام/7244/3225 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ایجاد و اجرای طرح شاتل سرویس در نقاط پر تردد گردشگری ویژه مهمانان نوروزی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی طی بازدید از محل فعالیت گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: ۱۸ درصد از حمل و نقل عمومی شهر تهران به عهده تاکسیرانان است و ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران مشغول فعالیت هستند.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به شهروندان در حوزه حمل و نقل است، گفت: با توجه به تدابیر شهردار تهران حمل و نقل عمومی تهران باید به سمت هوشمندسازی برود و عملکرد تاکسی‌ها باید به طور مستقیم رصد شود و در همین راستا مهم‌ترین اقدام سازمان تاکسیرانی در سال ۱۴۰۳ ایجاد سیستم‌های تاکسی‌های برخط و ایجاد سرویس‌های شاتل اختصاص یافته است.

وی گفت: سازمان تاکسیرانی برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مهمانان نوروزی در سال ۱۴۰۳ با ایجاد هماهنگی‌های لازم با ستاد گردشگری شهرداری تهران و مدیریت اراضی عباس‌آباد نقاط گردشگری پر تردد را در سیستم شاتل راه‌اندازی کرده و شهروندان و مسافران نوروزی با نصب اپلیکیشن «شهرزاد» می‌توانند از سرویس‌های اشتراکی آنلاین، صندلی خود را رزرو و با هزینه کمتر و مناسب‌تر برای دیدن و عزیمت به نقاط گردشگری ترددی آسان را داشته باشند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی مژده بهاری خود را با بیان نوسازی و تحول در سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: با ورود و تولید هزاران تاکسی برقی، ون تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به سیستم حمل و نقل شهر تهران در سال ۱۴۰۳ شهروندان تهرانی شاهد تحولی بی‌نظیر درعرصه حمل و نقل خواهند بود و با این اقدام امیدوار هستیم سال پیشرو مردم عزیز ما در پایتخت ضمن ترددهای روان و با کیفیت با حمل و نقل عمومی هوایی پاک و به دور از آلودگی را تجربه کنند.

بر اساس گزارش سایت شهر، مالکی در پایان اختصاص خودروهای برقی به سرویس‌های اشتراکی در تمام طول سال ۱۴۰۳، ویژه گردشگران و نقاط پرتردد گردشگری را از مهم‌ترین اقدام این سازمان برای تسهیل در امور تردد و حضور گردشگران شهر تهران دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • انتقاد ناصر امانی به شهرداری تهران/ ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی و بدبینی می‌شود
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • ارائه ۱۲غرفه رایگان صنایع دستی به صنعتگران بابلی در ایام نوروز
  • توزیع ۱۹ هزار و ۱۱۳ تن قیر رایگان در لرستان
  • ارائه خدمات «شاتل سرویس گردشگری» در اماکن پر تردد گردشگری پایتخت
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • دریافت رایگان سرویس پریمیوم تلگرام؛ یک کابوس امنیتی!
  • معرفی اشتراک اسپاتیفای و روش خرید و فعالسازی آن