Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان : با نزدیک شدن فصل سرما معمولاً خود را برای بیماری‌های شایع این فصل آماده می‌کنیم. درحالی که کم‌کم لباس‌های نازک جای خود را به لباس‌های ضخیم و گرم می‌دهند، سیستم گرمایش خانه را بازبینی می‌کنیم و غذا‌های گرم و حاوی ویتامین C را بیشتر در رژیم غذایی خود و خانواده‌مان قرار می‌دهیم تا مبادا سرما بخوریم یا آنفلوانزا بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان هم کم نیستند افرادی که این بیماری‌ها را جدی نمی‌گیرند و حتی هنگام ابتلا هم هیچ یک از فعالیت‌های روزمره خود را کنار نمی‌گذارند. این در حالی است یک متخصص قلب و عروق از نوعی بیماری خطرناک قلبی می‌گوید که در بسیاری از موارد بر اثر سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

دکتر مسعود اسلامی معتقد است التهاب عضله قلب، یکی از بیماری‌های قلبی خطرناک است که متأسفانه برای عموم مردم ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: با استفاده از تکنولوژی، بیماری قلبی خود را پیش‌بینی کنید 

وی در این باره می‌گوید: هنگام سرماخوردگی شرایط مناسب برای ورود ویروس این بیماری به عضله قلب فراهم می‌شود. به گونه‌ای که مشاهدات نشان داده شیوع بیماری التهاب عضله قلب در فصول بهار و پاییز که سرماخوردگی بیشتر است افزایش می‌یابد.

عضو انجمن آترواسکلروز می‌افزاید: ویروس ایجاد‌کننده این بیماری با تخریب عضلات قلب، قدرت انقباضی قلب را کاهش می‌دهد، از این‌رو تأخیر در تشخیص این بیماری می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

دکتر اسلامی با تأکید بر اینکه این بیماری مربوط به سن خاصی نیست و در هر گروه سنی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: تنگی نفس هنگام ورزش یا فعالیت سنگین بدنی و همچنین تنگی نفس شبانه که بیمار را از خواب بیدار کند، از شایع‌ترین نشانه‌های التهاب عضله قلب به شمار می‌آید که معمولاً ۷ تا ۱۴ روز بعد از ابتلا به بیماری ویروسی نمایان می‌شود. خستگی مزمن، تپش قلب، درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه و ورم پا نیز از دیگر نشانه‌های این بیماری است.

وی در ادامه توصیه می‌کند: فردی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شود باید از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کند. استراحت طی مدت ابتلا به بیماری مانع آسیب عضله قلب خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

سلامت قلب در تیررس سرماخوردگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غذا و دارو خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید

جام جم آنلاین؛سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  با اشاره به دام کلاهبرداران این‌بار برای داوطلبان شرکت در کنکور، اظهار کرد: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری به اسم فروش سوالات کنکور می‌شوند.

  وی ادامه داد: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.   رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از داوطلبان شرکت در کنکور خواست، به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.   گفتنی است، نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، همزمان با سرتاسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.به گفته اسماعیل میرزایی‌قلعه مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه، ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری امسال شرکت می‌کنند.   در نوبت صبح پنجشنبه(۶ اردیبهشت‌ماه) آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی و بعدازظهر آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه(۵ اردیبهشت‌ماه) فرصت دارند کارت ورود جلسه به آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دریافت کنند.  

دیگر خبرها

  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب نیش ها باشید!
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید
  • معابر پایتخت لغزنده است،مراقب باشید/ معابر تهران پر تردد
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید