Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:39:21 GMT

اشتاین مایر خواستار اتخاذ موضعی آشکار در قبال روسیه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۹۹۱۴

اشتاین مایر خواستار اتخاذ موضعی آشکار در قبال روسیه شد

رئیس جمهور آلمان در سفر به فنلاند ضمن تاکید بر لزوم گفتگو با مسکو خواستار اتخاذ موضع شفاف و روشنی در قبال روسیه شد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان در سفر به فنلاند تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید در راستای سیاست دفاعی خود اقدامات بیشتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ساولی نینیستو" رئیس جمهوری فنلاند تعمیق سیاست امنیتی و دفاعی اروپایی را خواستار شده و گفت: بحث‌های سیاست امنیتی و خارجی باید با جدیت بالایی هدایت شود.

اشتاین مایر همچنین با نگاهی به روسیه تاکید کرد که امنیت در در منطقه دریای بالتیک در سال های اخیر با چالش های جدیدی روبرو شده است. من فکر می کنم ما در این باره با هم متحد هستیم که باید کلمات آشکار و یک موضع روشن را در برابر روسیه‌ای اتخاذ کنیم که متاسفانه آینده خود را در جدایی از اروپا تا همکاری با این کشور می بیند.

"اشتاین مایر"، همچنین اعتراف کرد که مناسبات با روسیه بد است و به عنوان دلیل این اظهار نظر خود تغییر یکجانبه مرزها از طریق الحاق کریمه به روسیه را عنوان کرد.  به گفته وی در این باره باید توافق و شفافیت در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد. هم زمان باید اتحادیه اروپا با این همسایه مستقل خود در گفتگو باقی بماند و شانس همکاری های دوباره را بررسی کند.

رئیس جمهور فنلاند هم این مسئله را تمجید کرد که بالاخره در این باره بحث می شود که چگونه اروپا مسئولیت بیشتری را برای امنیت خود می تواند بر عهده گیرد.

از دیگر موضوعات مورد بحث اشتاین مایر در سفر سه روزه به فنلاند عواقب دگرگونی آب و هوا و آینده کار با توجه به روند دیجیتالی شدن و همچنین آموزش و پرورش بود.

اشتاین مایر همچنین در اولین روز سفر خود به فنلاند به وقایع داخلی اخیر در کشورش پرداخته و با نگاهی به ناآرامی های اخیر در شهر کمنیتس و بحث‌های ایجاد شده در این باره گفت: اروپا با توجه به آشوب ها در شهر کمنیتس با نگرانی به شرایط در آلمان می نگرد. طبیعتا ما هم با نگرانی به مناقشات در ائتلاف بزرگ در این باره می نگریم.

وی درباره بحث های ایجاد شده درباره برکناره گیری رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نیز ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع تر تصمیماتی در این راستا اتخاذ شود.

به نوشته رسانه های آلمانی مرکل ظاهرا تصمیم گرفته است تا "هانس گئورگ ماسن" رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان را اخراج کند.

طبق گمانه زنی‌ها، دلیل این تصمیم خانم صدراعظم، اظهار تردید ماسن درباره غیر واقعی بودن تصاویری از اعتراضات اخیر در شهر کمنیتس است که در آن فعالان راست گرا به مهاجران حمله ور می شوند. ماسن گفته بود دلایل خوبی در اختیار دارد که این تصاویر جعلی هستند.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز و همزمان با ورود میلیاردرها، نخبگان و هنرمندان به ونیز برای خرید و مشاهده آثار هنری آغشته به تفکرات سیاسی، همواره روزهای عجیبی سرشار از تظاهرات، اعتراضات و درگیری‌های مختلف است.

براساس گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اما بینال امسال فضایی آخر الزمانی، عجیب و سرشار از تنش به خود گرفته است. پاویون ۸۸ کشور از سراسر دنیا در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

پلیس مجهز شده با تجهیزات ضد شورش در ونیز، صحنه غیرعادی است. اما چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با شنیده شدن فریاد "زنده باد فلسطین" از سوی معترضین و پخش نوشته‌هایی تحت عنوان "مرگ در ونیز جایی ندارد"، پلیس ضدشورش در ونیز حضور پیدا کرد.

در این تظاهرات، هنرمندان و خلاقان، خواستار جلوگیری از حضور اسرائیل در بینال شدند. آنها در بیانیه‌های منتشر شده خود اعلام کردند: ما خواستار عدم حضور اسرائیل در مراسم هستیم. ما از بینال می‌خواهیم تا پاویون اسرائیل را تعطیل کند.

اما بینال ونیز پایون اسرائیلی را تعطیل نکرد. در چنین شرایطی، هنرمند اسرائیلی روث پتیر، تصمیم گرفت تا از آثار خود رونمایی نکند و روی پنجره پاویون خود بنویسد: تا آتش بس و توافقی برای تبادل اسرا اتفاق نیوفتد، این پاویون تعطیل باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، تا به حال ۲۳ هزار با امضای بیانیه‌ای خواستار ممانعت از حضور رژیم صهیونیستی در دوسالانه ونیز شده‌اند.

22057

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898689

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • لغو مراسم سالانه «انجمن قلم آمریکا» به دلیل تحریم نویسندگان در حمایت از غزه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد