Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فتح الله امیری، خالق این مستند در گفتگو با روابط عمومی معاونت سیما درباره‌ این اثر گفت: مستند «محیط‌بان و پلنگ» پرتره‌ای راجع به یکی از محیط‌بانان اصفهان به نام محمدرضا حلوانی است که با وجود آن که حدودا چهل سال از انقراض ‌پلنگ در منطقه تحت حفاظت او می گذرد، گزارشاتی مشکوک از حضور پلنگ دریافت می کند که باعث می شود محمد رضا ‌حلوانی کنجکاو و در صدد ثبت حضور پلنگ برآید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان این مستند ضمن اشاره به اینکه جشنواره Screen  Green از بزرگ ترین جشنواره سالیانه حیات وحش اروپا است، بیان کرد: این جشنواره در تاریخ 21 تا 25 شهریور ( ۱۲ تا ۱۶ سپتامبر) میزبان بیش از ۲۰ هزار مخاطب علاقمند به حیات وحش و همچنین فیلمسازان و تولیدکنندگان خصوصی و نمایندگان شبکه های تلویزیونی بوده است.

امیری کارگردان «محیط بان و پلنگ» درباره حضور این مستند در این جشنواره به عنوان تنها اثر شرکت کننده از ایران، گفت: «محیط بان و پلنگ» به عنوان تنها نماینده ایران در کنار فیلم های مطرحی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، کانادا، آمریکا، ترکیه، ژاپن، روسیه، اکوادور، برزیل، فنلاند، هند، کنیا، استرالیا، صربستان، تایوان، اندونزی، دانمارک، ایرلند برای کسب جایزه به رقابت پرداخت.

وی در خصوص جوایز متعدد این اثر گفت: پیش از این نیز موفق به کسب افتخارات متعدد از جمله جایزه بهترین فیلم بخش انسان و طبیعت جشنواره معتبر Jackson Hole آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره Green Image ژاپن و حضور در بیست و ششمین دوره جشنواره حیات وحش واشنگتن دی سی (DCEFF)، بیست و یکمین دوره جشنواره CinemAmbiente ایتالیا، Big Cats نیویورک، هفتمین دوره جشنواره جاده ابریشم ایرلند و حضور در بخش نیمه نهایی چهل و یکمین دوره جشنواره معتبر و قدیمی International Wildlife Film Festival و جشنواره حیات وحش VASSA فنلاند شده است.

گفتنی است، فیلم مستند «محیط بان و پلنگ» به کارگردانی و نویسندگی فتح الله امیری و نیما عسگری در پناهگاه حیات وحش عباس آباد استان اصفهان تصویربرداری شده است.

مصطفی گندم کار تدوین گر، فیلمبردار نیما عسگری، پژوهشگران دکتر حسین اکبری فیض آبادی و محمدرضا حلوانی، صدابرداران امیرعباسی و علیرضا طالبی، صداگذار احسان افشاریان، آهنگساز بابک میرزاخانی، مدیر تولید مرتضی هاشمی، یحیی رضایی اصلاح رنگ، مسعود قدسی طراح پوستر، مجید محمددوست پخش بین المللی جشنواره ای از دیگر عوامل تهیه این فیلم مستند هستند.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان ترکیه جام جم ژاپن شبکه های تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • حضور یک قلاده پلنگ در دماوند + ویدئو
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • راه یابی مستند بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره ملی