Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تاکنون اطلاعات یک میلیون و 100هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه «سناد» ثبت شده و پیس بینی می شود این آمار در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

قدرت الله گراوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد(سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان)، سال تحصیلی 98-97، 900هزار دانش آموز در مدارس دولتی و 200 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:آمار ثبت نام دانش آموزان به تفکیک در دوره های پیش دبستانی حدود 7هزار و 300، ابتدایی حدود 600 هزار، اول متوسطه حدود ۲۶۶ هزار و دوم متوسطه حدود 236 هزار نفر است.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 542هزار دانش آموز دختر و 558 هزار دانش آموز پسر در تمامی مقاطع تحصیلی ثبت نام کردند، اظهارداشت: این آمار نسبت به سال گذشته، حدود 45هزار نفر افزایش داشته است.
گراوند با بیان اینکه ممکن است تاکنون ثبت نام دانش آموزان به دلیل مشکلاتی از جمله نقص مدارک و سنجش سلامت(نوآموزان بدو ورود به دبستان) تکمیل نشده باشد، پیش بینی کرد که آمار ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد در روزها باقی مانده به آغاز سال تحصیلی حدود 10هزار نفر افزایش پیدا کند.
وی روند ثبت نام برای سال تحصیلی 98-97 را مناسب ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان و اولیایی که مشکلاتی از جمله محدوده بندی داشتند نیز حل شده و ثبت نام آنان انجام شده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران افزود: احتمال دارد تعداد اندکی از دانش آموزان مشکلاتی برای ثبت نام داشته باشند که در صورت مراجعه به مدارس، مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مشکلات آنان حل خواهد شد و اول مهرماه مدرسه می روند.
گراوند درباره چگونگی بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه با توجه به همزمانی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این همزمانی فرصت مناسبی برای معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی، جهاد، ایثار و شهادت به دانش آموزان به خصوص دانش آموزان پایه اول است.
وی گفت: روز اول مهرماه، زنگ بازگشایی مدارس در تمامی مدارس شاهد توسط والدین گرانقدر شهدا نواخته می شود و همچنین در بسیاری از مدارس نیز از مسئولان و شخصیت های لشکری و کشوری دعوت شده و آنان نیز برای حضور و سخنرانی در روز اول مهرماه در مدارس اعلام آمادگی کردند.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری جشن شکوفه ها برای دانش آموزان اول ابتدایی در 31 شهریوماه افزود: این آیین همچون سال های گذشته با هدف آشنایی دانش آموزان با محیط مدرسه و آشنایی والدین با معلمان برگزار می شود اما با توجه به همزمانی با ایام محرم در این برنامه آشنایی با فرهنگی عاشورایی بدون برگزاری جشن مدنظر قرار می گیرد.
تهرام/7245/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش سال تحصيلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز ثبت سفارش کتب درسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، ظهر امروز_ چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که پیش از این قرار بود از بیست‌وهشتم فروردین آغاز شود، از امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی «my.Gov.ir» یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی «my.medu.ir» یا سامانه «irtextbook.ir» مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز می‌شود و تا نهم شهریور ادامه دارد.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: همچنین دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از دهم تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

وی گفت: کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده‌است، توزیع می‌شود.

کد خبر 747531

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • آشنایی دانش‌آموزان مدارس سما با ایده تحصیلی ـ شغلی
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان