Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:59:19 GMT

شانزدهمین جشنواره حامیان نسخ خطی فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۰۴۲۰

شانزدهمین جشنواره حامیان نسخ خطی فراخوان داد

فراخوان شانزدهمین جشنواره حامیان نسخ خطی (جایزه سیدعبدالله انوار) منتشر شد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، شانزدهمین جشنواره حامیان نسخ خطی (جایزه سیدعبدالله انوار) در دو بخش اصلی و جنبی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الف- بخش اصلی

مؤسسات پژوهشی، ناشران، کتابخانه‌­ها، مصححان، فهرست­‌نویسان، نسخه­‌پژوهان می­‌توانند یک نسخه از آثار(کتاب) مطبوع خود در زمینه‌­های تصحیح متون، فهرست­‌نگاری نسخ خطّی و اسناد، نسخه­‌پژوهی و سندپژوهی را که در سال‌های 1395 و 1396 منتشر شده، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ب- بخش جنبی

علاقه­‌مندان شرکت در بخش جنبی می‌­بایست کارنامه خود در زمینه مرمت‌­کاری، آسیب­‌شناسی، صحافی، کتابداری، اهداگری، مجموعه­‌داری،‌ کاغذسازی،‌ تصویربرداری نسخه‌­ها و وب‌سایت­های فعال را در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

مهلت ارسال آثار و کارنامه: پایان شهریورماه 1397

نشانی:تهران، میدان ونک،‌ بزرگراه شهید حقانی، بعد از ایستگاه مترو شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی- ساختمان کتابخانه ملی،‌ اداره کل کتاب‌های خطّی و نادر، گروه اطلاع‌­رسانی، دبیرخانه اجرایی همایش (تلفن: 81622811 ، 81622800 و 81622784 ).

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اسناد کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اسناد کتاب و ادبیات سازمان اسناد کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود «شهر شکل‌ها ۲» به کتابفروشی‌ها

جلد دوم کتاب «شهر شکل‌ها»، نوشته مونا جوان، تلاش دارد با به کار بردن شخصیت‌های جدید از تکرار بپرهیزد. این اثر برای کودکان از سوی جمکران منتشر شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلد دوم کتاب «شهر شکل‌ها» با عنوان «کتابخانه دایره» به قلم مونا جوان و با تصویرگری لیلا حیدری توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

در معرفی این اثر آمده است: اشکال هندسی این‌بار سر از یک شهردرآورده‌اند. یک شهر کوچک اما خوشرنگ و پرماجرا. «شهر شکل‌ها» در جلد دوم خودش سراغ ماجراهای آقای دایره و کتابخانه گردش رفته است. گرچه ماجراهای آقای دایره ما را حسابی سرگرم کتاب می‌کند اما تصویرگری لیلی حیدری نقش بسزایی در موفقیت کتاب و همراه ساختن مخاطب داشته است.

جوان با چیدن ماجراهای ریز و درشت، پیش پای آقای دایره و دوستانش، ما را هم درون چالش‌های خوبی قرار داده‌ است. مخاطب با داستان کتاب به خوبی همراه می‌شود تا جایی که وقتی هنوز «آقای دایره» به کتابخانه‌اش نرسیده و ناگهان می‌بیند میخ‌های نجار شهرشان تمام شده، او هم دلمان می‌گیرد و دنبال راه چاره می‌گردیم.

«داستان مرد تنها» روایتی از تحول انسان

کتاب «شهر شکل‌ها» تلاش دارد صبر و بردباری، همکاری و همدلی و حتی حل مساله و چاره‌اندیشی را به کودکان آموزش دهد. از سوی دیگر، نویسنده کوشیده است با به کار بردن شخصیت‌های جدید، از تکراری بودن فضای کتاب بپرهیزد. در مجموعه «شهر شکل‌ها» بر خلاف دیگر کتاب‌ها، این اشکال هندسی هستند که نقش اول را ایفا می‌کنند و ماجرا را پیش می‌برند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: دایره و بیضی با کمک هم خیلی زود کار چیدن کیوی ها را تمام کردند. بیضی از کمک دوستش، دایره، شادمان بود. برای تشکر به او یک سبد بزرگ کیوی داد... .

جلد دوم کتاب «شهر شکل‌ها» با عنوان «کتابخانه دایره» از سوی انتشارات کتاب جمکران در 44 صفحه و با قیمت 65 هزار تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مشاور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • ورود «شهر شکل‌ها ۲» به کتابفروشی‌ها