Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:12:33 GMT

همایش بزرگ قرآنیان استان کردستان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۰۵۷۸

همایش بزرگ قرآنیان استان کردستان برگزار می شود

سنندج - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همایش بزرگ قرآنیان استان کردستان همزمان با ماه محرم و در راستای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جلال قلعه شاخانی روز سه شنبه در نشست ستاد برنامه ریزی همایش قرآنیان استان اظهار داشت: این همایش به منظور تقدیر از نخبگان قرآنی استان که سال های متمادی از عمر خود را وقف قرآن و کلام وحی کردند، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: رونمایی از سند توسعه قرآنی استان که براساس نظر و رأی فعالان و بزرگان قرآنی استان تنظیم شده است، نیز همزمان با این ویژه برنامه پیش بینی شده است.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان ، تهیه سند توسعه فعالیت های قرانی استان را گامی مثبت در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی استان دانست و افزود: اگر مسیر حرکت ما در استان براساس اهداف این سند باشد به طور قطع پیشرفت خواهیم کرد.
قلعه شاخانی اضافه کرد: توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و حمایت از موسسه های که در این زمینه فعالیت می کنند، از اولویت ها و در دستور کار این اداره کل است.
وی اظهار داشت: قرآن بهترین نجات بخش انسان ها از گمراهی و ضلالت است و بشریت را از تاریکی و انحراف رها می سازد بنابراین باید بر توسعه و ترویج بیشتر فعالیت های قرآنی تاکید کنیم.
در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگانی از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مرکز استان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، در خصوص هر چه باشکوه برگزار شده همایش بزرگ قرآنیان استان بحث و تبادل نظر شد.
6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش قرآن كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود