Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از «فاکس نیوز»، «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از وزارت دادگستری درخواست کرده اقدام «جان کری» در دیدار با وزیر خارجه ایران را بررسی کرده و مشخص کنند آیا این دیدارها نقش قوانین فدرال بوده یا خیر.

«روبیو» در نامه‌ای به دادستان «جف سشن» گفته آمریکایی‌ها مستحق آن هستند که بدانند قانون آمریکا بدون توجه به موقعیت‌های شغلی گذشته اجرا می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وزارت دادگستری درخواست کرده اعلام کند «کری» قانون لوگان یا قانون نمایندگان خارجی را نقض کرده یا خیر. بر اساس قانون لوگان، افراد فاقد صلاحیت از هر گونه مذاکره با دولت‌های خارجی در رابطه با هر موضوع مورد مناقشه‌ای در آمریکا منع شده‌اند. قانون نمایندگان خارجی هم افراد یا کمپانی‌هایی که از طرف دولت‌های خارجی، احزاب سیاسی یا افراد اقدام می‌کنند را ملزم به افشای جزییات روابطشان کرده است.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با یک شبکه رادیویی گفته بود که پس از ورود «دونالد ترامپ» به کاخ‌سفید، سه یا چهار بار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرده است.

کری در این مصاحبه گفت: «برای حفظ برجام، سه یا چهار بار با ظریف در نروژ و مونیخ و مکان‌های دیگر دیدار کردم.»

«دونالد ترامپ» در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «جان کری دیدارهای غیرقانونی با رژیم بسیار متخاصم ایران داشته است و این اقدام تنها می‌تواند برای تضعیف کارهای بزرگ ما و به زیان مردم آمریکا باشد. او به آنها گفته است تا رفتن دولت ترامپ صبر کنید! آیا او بر اساس «قانون ثبت نام عوامل خارجی» فعالیت خود را ثبت کرده است؟»

به گزارش ایلنا، «پل منافورت» به مدت سه ماه رئیس کمپین انتخاباتی ترامپ بوده و در ژوئن سال ۲۰۱۶ در یک نشست با روس‌ها شرکت داشته است. در این نشست که محور تحقیقات مرتبط با دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکاست، طرف روسی پیشنهاد کرده بود اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون رقیب دموکرات ترامپ ارائه کنند.

این نشست اکنون در کانون بررسی «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مارکو روبیو فاکس نیوز مایک پومپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد