Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@17:08:29 GMT

تهران| حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در اسلامشهر به‌حرکت درآمد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۰۸۶۰

تهران| حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا در اسلامشهر به‌حرکت درآمد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

در هفتمین روز از ماه محرم کاروان نمادین اسرای کربلا به‌همّت هیئت عزاداری عاشقان حضرت ابالفضل‌ العباس(ع) اسلام‌شهر در خیابان‌های این شهر به‌حرکت درآمد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، در هفتمین روز از ماه حزن و اندوه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و به‌یاد مصیبت‌های بازماندگان واقعه عاشورا، کاروان اسرای کربلا به‌همّت عزداران هیئت عاشقان ابالفضل العباس(ع) در خیابان‌های اسلامشهر به‌حرکت درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آئین سنتی مذهبی، عوامل و سربازان یزید و معاویه زنان و کودکان خاندان اهل‌بیت(ع) را در غُل و زنجیر و با پای برهنه و دستان بسته در حالی که زیر تازیانه‌های ستمگران قد خم کرده بودند در خیابان‌های شهر گرداندند.

کاروان اسرای کربلا میان تازیانه‌هایِ حکومت جبار و با شیون و فغان کودکان و زنان در حالی که در فراق اهل‌بیت(ع) اشک می‌ریختند میان هلهله و شادی سربازان به‌طرف کاخ حکومتی معاویه و یزید حرکت می‌کردند.

در حاشیه این مراسم معنوی اقشار مختلف مردم شهرستان اسلامشهر در مسیر حرکت کاروان حاضر شده به‌ یاد غربت‌های قافله‌سالار اسرای کربلا اشک ماتم ریختند و عزاداری کردند.

گزارش از محمدرضا عباسی

انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه پیش‌نویس خواهرخواندگی فیمابین شهر ینچوان چین در استان نینگ شیا و شهر قزوین، اظهار کرد: باید عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرها به انتقال تجربیات و بهره‌مندی از تعاملات دوسویه اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

وی افزود: این سوال مطرح می‌شود که اگر با شهر کربلا تفاهم نامه خواهر خواندگی داریم چرا نباید به مسئله تغییر نام خیابان قزوین در این شهر ورود کنیم و از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای تغییر نام خیابان استفاده نکنیم.؟

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

اللهیاری با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بهروب در قزوین برای خرید پسماند قابل بازیافت گفت: شهروندان از عملکرد و نحوه فعالیت این سامانه در قزوین اطلاع کمی دارند و اطلاع‌رسانی آن‌گونه که باید از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقاب اسلامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از بدو تأسیس تاکنون ثمرات و افتخارات بی شماری داشته است و در عرصه‌های مختلفی برای ادای رسالتی که بر دوش داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است.

کد خبر 746886

دیگر خبرها

  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • مراسم نمادین هفته سلامت در شهر ری با حضور مرشد پیشکسوت (فیلم)
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • چرا انتخابات ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم اهمیت زیادی دارد؟
  • چرا ۴۵ صندلی باقی مانده مجلس دوازدهم از اهمیت زیادی برخوردار است؟
  • دمای هوا در کربلا به ۴۰ درجه رسید