Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، محمد شریعتمداری درخصوص کالا‌های احتکار شده و زمان توزیع آن‌ها اظهارداشت: در این زمینه ستادی برای مبارزه با احتکار ایجاد شده است، اما باید مراقب بود این ستاد به ناامنی در اقتصاد کشور بدل نشود.

وی ادامه داد: ستاد یاد شده به ریاست استانداران در استان‌ها تشکیل شده و از نظر تخصصی، همه فعالیت‌های مربوط به واحد‌های تجاری که مسئولیت تامین کالا برای مردم را برعهده دارند از طریق «نظام ساماندهی انبار‌های وزارت صنعت» اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: ۵۱۰ هزار مرکز نگهداری کالا در سامانه انبار‌های وزارت صنعت ثبت شده که و همه آن‌ها در کنترل و نظارت دولت است.

وی افزود: نمی‌توان به ظن قاچاق جلوی فعالیت اقتصادی افرادی را گرفت که کالا‌های خود را در انبار‌های قانونی نگهداری می‌کنند؛ در واقع این کالا‌ها را نمی‌توان قاچاق محسوب کرد.

شریعتمداری ادامه داد: اگر افرادی باشند که کالا‌های تولیدی یا وارداتی خود را بدون اطلاع مسئولان ذیربط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این انبار‌ها نگهداری کنند، در صورت رسیدن گزارش احتکار با تشخیص محاکم تعزیرات، آن کالا از طریق شبکه توزیع معین، وارد بازار می‌شود.

وی گفت: اگر کالای احتکار شده کشاورزی باشد، شبکه توزیع آن در وزارت جهاد کشاورزی معین شده، اگر بهداشتی و درمانی باشد شبکه توزیع آن را وزارت بهداشت مشخص کرده و در صورت صنعتی بون، شبکه توزیع آن در وزارت صنعت معدن و تجارت است.

این عضو کابینه دولت تاکید کرد که کالا‌های احتکاری در این شبکه‌ها با قیمت تثبیتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: احتکار وزیر صنعت شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: به زودی عرضه خودروهای وارداتی جدید در سامانه آغاز می شود. قرار است فرایند خرید خودروهای وارداتی از شرکت ها را تسهیل کنیم و بزودی شرایط جدید فروش خودروهای وارداتی را اعلام می کنیم.

او افزود: در کنار سامانه عرضه خودروهای وارداتی، سامانه ای مجزا برای فروش خودروهای برقی وارداتی در نظر گرفته ایم و در اردیبهشت ۱۴۰۳ برای اولین بار فروش این دسته از خودروها را آغاز می کنیم که شرایط خرید به مراتب راحتتری را از خودروهای وارداتی دیگر دارند.

براساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ضیغمی تصریح کرد: اواخر سال گذشته تیراژ قابل توجهی از خودروهای خارجی به گمرکات کشور رسیده اند و در سال جدید، به دلیل مدیریت فضای تخلیه خودروها، قراردادهای جدیدی را با گمرکات دیگر منعقد کرده ایم.

به گفته او، این روزها گمرکات خودرویی کشور حجم قابل توجهی از خودروهای وارداتی را در خود جای داده اند و به دنبال ترخیص و تحویل هرچه سریع‌تر این خودروها هستیم. به عنوان مثال گمرک بندر شهید باهنر بندر عباس، میزبان تیراژ به مراتب بالاتری از خودروهای وارداتی نسبت به دوره قبلی واردات است و از ابتدای سال جاری، حجم قابل توجهی از خودروهای برقی و بنزینی خارجی به گمرک شهید رجایی آمده اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894472

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
  • خبر جدید وزارت صنعت برای بازار خودرو/ زمان فروش خودروهای برقی وارداتی اعلام شد
  • صادرات دو میلیون و ۲۶۷ هزار تن کالا از گمرکات استان