Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:46:05 GMT

برگزاری شام غریبان در بقاع متبرکه فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۰۹۰۲

برگزاری شام غریبان در بقاع متبرکه فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: عزاداران حسینی فارس در ۲۰۰ بقعه متبرکه، اقامه گر عزای حسینی در شب شام غریبان می‌شوند.

وی تصریح کرد: مردم فارس در شب یازدهم محرم و همگام با دیگر شیعیان جهان، در شب شام غریبان نوحه گر خاندان اهل بیت (ع) و اطفال یتیم حماسه آفرینان کربلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی اضافه کرد: روزگاری کاروان حسینی غریبانه و در میان نامردمی‌های کوفیان و بی بصیرتی مردمانی پر مدعا، زمین و آسمان را به خون رنگین کرد و امروز که دیگر فرهنگ حسینی الگوی همه آزادگان جهان شده است، عزاداران حسینی بر آن ایام و مصیبت‌هایی که امروز بر مسلمانان جهان می‌رود، نوحه می‌کنند.

وی افزود: برگزاری آیین‌های سنتی در شب شام غریبان، مانند سال‌های گذشته، میزبان هزاران عزادار حسینی است که مرثیه سرای غم و اندوه اهل بیت رسوال الله (ص) می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: تاریکی، کورسوی نور شمع ها، اشک ها، فریاد‌ها و نوحه‌های زائران و عزاداران امامزادگان استان فارس در این شب، ترسیم گر گوشه‌ای اندک از مصیبت‌های خاندانی است که خود و یارانشان الگوی ایثار، جوانمردی و مبارزه با ظلم در هر کجای جهان شدند.

انتهای پیام/ن

آئین شام غریبان در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 97 سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات

 به گزارش جام جم آنلاین،اولین یادواره ۸ شهید هنرمند بوانات و بزرگداشت شهید شاخص هنرمند استان فارس، شهید ملک مکان با حضور آیت الله دانا نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آباده و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

ابعاد مختلف شخصیت هنری و جهادی شهیدعباس ملک مکان شهید شاخص هنرمند استان فارس، در قالب اجرای تئاتر، مستند و روایتگری توسط دوست و همرزم شهید، معرفی شد.

شهید غلامعباس ملک مکان دوست و همکار شهید سید مرتضی آوینی در تهیه و تولید فیلم خان گزیده‌ها بود که ظلم و ستم خوانین نسبت به روستاییان و عشایر فارس به خصوص حوزه آباده، بوانات و فیروزآباد را در سال ۱۳۵۹ به تصویر کشیده بودند.

 رونمایی از تمثال شهید ملک مکان و تجلیل از خانواده این شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه این یادواره شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهید ملک مکان در روستای قنات ملک، به این شهید ادای احترام کردند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار هنرمندان رشته صنایع دستی و هنر‌های تجسمی، بسیج هنرمندان شهرستان بوانات برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات