Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@13:58:51 GMT

عملیات اجرایی آبرسانی حومه غربی دهدشت از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۱۰۷۰

عملیات اجرایی آبرسانی حومه غربی دهدشت از سر گرفته شد

یعقوب دمساز روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا ،زمان آغاز احداث آبرسانی به منطقه دهدشت غربی را سال 91 ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح هم اکنون 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 220 میلیارد ریال هزینه اجرایی این طرح شده است ،گفت: با انتخاب پیمانکار جدید روند اجرایی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دمساز دلیل تعطیل شدن 2.5ساله عملیات اجرایی طرح ابرسانی دهدشت غربی را کمبود اعتبار ذکر کرد.
دمساز اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این طرح را 2 هزار و 200 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی سال جاری 80 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل توازن منطقه ای تخصیص داده شد.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.
دمساز مشخصات فنی این طرح را سد انحرافی به طول 130 و ارتفاع 203 متر، پمپاژ به ظرفیت 2/5 مترمکعب در ثانیه ویک مخزن بتنی به حجم پنج هزار متر مکعب و دو مخزن به حجم 15 و 27 متر مکعب ذکر کرد.
رئیس اداره منابع آب عملیات اجرایی انجام شده در این طرح را احداث بیش از سه کیلومتر خط لوله اصلی ، احداث ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی 75 درصد، احداث سد انحرافی با پیشرفت 18درصد و احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی ذکر کرد.
دمساز با اشاره به نیاز کهگیلویه به توسعه کشاورزی برای برون رفت از محرومیت و فقر درآمدی با توسعه کشت آبی، اظهار کرد: 18 هزار نفر با بهره برداری از این طرح عظیم انجام امرار معاش خواهد کرد.
شهرستان کهگیلویه با 123 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد دارای 50 هزار هکتار زمینهای کشاورزی است که بخش زیادی از زمین های زراعی آن به صورت دیم کشت می شود.
7531/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت زمین فقر کشاورزی اجرایی غربی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان