Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:31:55 GMT

یک واحد پرورش طیور صنعتی متخلف در سروآباد پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۱۰۸۶

یک واحد پرورش طیور صنعتی متخلف در سروآباد پلمپ شد

حسین پروایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد مرغداری 25 هزار قطعه ای که سابقه چندین بار جوجه ریزی غیر مجاز را داشت، با وجود در جریان بودن پرونده تخلف در محاکم قضایی، اصرار به انجام مجدد تخلف را داشت.
وی افزود: با پیگیری ها و نظارت مستمر شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد بر فعالیت این واحد مرغداری و شناسایی تخلف صورت گرفته پرونده آن با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان به محاکم قضایی ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد اضافه کرد: در اجرای بند ب ماده 8 آئین نامه اجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی با دستور دادستان دادسرای انقلاب شهرستان این واحد متخلف توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.
وی یادآور شد: واحد متخلف پلمپ شده بدون توجه به ضوابط و تعهدنامه های داده شده خود به سازمان دامپزشکی کشور و اخطاریه های متعدد شبکه دامپزشکی، اقدام به جوجه ریزی های غیر مجاز می کرد که باتوجه به اقدامات غیر مسئولانه این واحد و به خطر انداختن صنعت طیور شهرستان پلمپ آن در برنامه کاری شبکه دامپزشکی بود.
وی افزود: برابر قانون و بر اساس وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان سروآباد به منظور پیشگیری از بروز بیماری های واگیر نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در منطقه و آلودگی سایر واحدهای پرورش طیور در شهرستان از واحدهای مرغداری بازدید دوره ای مستمر را در دستور کار دارند.
پروایی گفت: پرورش طیور صنعتی در واحدهای مرغداری باید بر پایه قوانین و بر اساس اخذ مجوزهای لازم از شبکه دامپزشکی شهرستان صورت گیرد، به گونه ای که برای تامین امنیت غذایی مردم از ابتدای دوره پرورش تا زمان عرضه محصولات پرورشی به بازار و پایان دوره پرورش تحت نظارت شبکه های دامپزشکی شهرستان باشد.
وی اضافه کرد: واحدهای پرورش طیور صنعتی باید در فاصله زمانی معین بین 2 دوره متوالی پرورش خالی باشند که این فاصله زمانی معین باعث کاهش و از بین رفتن آلودگی های موجود در واحدهای پرورش حاصل از دوره پرورش قبل می شود.
به گفته وی، عدم رعایت این فاصله زمانی توسط واحدهای پرورش طیور صنعتی علاوه بر افزایش احتمال آلودگی آن واحد می تواند باعث آلودگی منطقه و سایر واحدهای پرورش طیور و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان به این صنعت شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با دارا بودن 30 واحد پرورش طیور صنعتی فعال با ظرفیت 658 هزار قطعه در هر دوره پرورش، از جمله شهرستان های با پیشرفت مناسب در صنعت پرورش طیور استان کردستان است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 50 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان کردستان پرندگان تامین امنیت قانون نیروی انتظامی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بوئین و میاندشت گفت: این واحد صنفی فروش دخانیات به دلیل پافشاری بر ارتکاب تخلف تقلب و تداخل صنفی به دستور رئیس شعبه ویژه گشت سیار مهروموم شد.
رحمان صبوحی افزود: پرونده تقلب این واحد صنفی درشعبه اول بدوی شهرستان بوئین و میاندشت رسیدگی شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط