Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@14:45:11 GMT

تلفات تصادفات جاده‌ای استان کرمان به ۱۶۰ کشته رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۱۲۰۸

تلفات تصادفات جاده‌ای استان کرمان به ۱۶۰ کشته رسید

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند گفت: ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشتیم. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سرهنگ یوسف نجفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اظهار تاسف از حادثه تصادف شب گذشته و جان باختن تعدادی از هموطنان در محور کاشان اظهارداشت: در این حادثه تعدادی از کرمانی‌ها نیز حضور داشتند که به‌دلیل شدت حادثه و آتش گرفتن اتوبوس اسامی دقیق جان باختگان مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارائه گزارش عملکرد پلیس راه استان در حدود پنج ماه گذشته و از ابتدای سال جاری افزود: جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها در ماه‌های گذشته تقریبا ماهی دو جلسه برگزار شده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه با موج رسانه‌ای که انجام شده است تقریبا آمار تصادفات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است گفت: تاکنون 260 نفر در تصادفات استان جان خود را از دست دادند که 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش تلفات داشتیم.

وی عنوان کرد: هزار و 860 نفر مجروح داشتیم که دو درصد کاهش مصدومین تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته در همین مدت بوده است.

نجفی با بیان اینکه این آمار متعلق به راه‌های شمال استان کرمان است گفت: تابستان امسال نسبت به سال گذشته و با توجه به وسعت راه‌های استان کرمان اما آمار تلفات کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 56 درصد از تصادفات منجر به تلفات از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است افزود: سرعت غیرمجاز عامل اصلی تصادفات در استان بوده و خستگی و خواب‌آلودگی نیز بعد از سرعت غیرمجاز عامل دوم در تصادفات استان بوده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه آمار تردد در جاده‌های استان بیش از 21 درصد افزایش پیدا کرده است گفت: از ابتدی امسال بیش از 64 میلیون تردد در راه‌های شمال استان انجام شده که در دستگاه‌های تردد شمار ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان هیچ اتوبانی نداریم تصریح کرد: تصور مردم از بعضی جاده‌های استان این است که اتوبان هستند و می‌توانند با هر سرعتی خواستند تردد کنند که اشتباه است.

نجفی با بیان اینکه نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در جاده‌های استان در حال انجام است که سرعت متوسط خودرو محاسبه و اعمال قانون می‌شود گفت: این دوربین‌ها در شب نیز قابلیت کنترل سرعت و ثبت تخلفات را دارند.

وی با اشاره به اینکه در 23 درصد تصادفات چند ماه گذشته موتورسیکلت‌ها نقش داشتند و منجر به جان باختن 45 نفر و مصدوم شدن بیش از 500 نفر شده است افزود: بیشترین تصادفات از ساعت 16 تا 24 و در نیمه شب بوده است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه در محور کرمان-ماهان و بم بیشترین تصادفات به وقوع پیوسته و 14 نفر در این مسیر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند گفت: آمار تصادفات بزرگراه هفت باغ کرمان افزایش پیدا کرده و در پنج ماهه گذشته 9 نفر در این محور بر اثر تصادفات کشته و 66 نفر مجروح شدند.

وی با اشاره  به اینکه برخورد با متخلفین راهنمایی و رانندگی از وظایف ذاتی پلیس است و پلیس با تخلفات حادثه‌ساز برخورد قاطع می‌کند عنوان کرد: 245 هزار و 664 فقره در این مدت بر اثر سرعت غیرمجاز جریمه شدند.

نجفی با بیان اینکه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی از عوامل اصلی تصادفات است گفت: امسال 6 هزار و 667 فقره برگ جریمه به‌دلیل این تخلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 48 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه 284 خودرو دارای تخلف بالای یک میلیون تومان نیز در استان توقیف شده است افزود: با توجه به اینکه در ایام پایانی تعطیلات تابستانی هستیم از مردم تقاضا داریم که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا از تصادفات پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ ت

R7860/P1336/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: متاسفانه از 24 اسفند تا 8 فروردین 549 هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه تا 8 فروردین ماه 353 میلیون و 744 هزار تردد ثبت شده است، گفت: 14 هزار و 600 نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: سفرهای نوروزی مسافران امسال تغییر الگو داده است و مسافران ترجیح می دهند به جای سفر در روز و روشنایی و در غروب و شب و هنگام تاریکی به سفر بروند.

سردار حسینی تاکید کرد: البته نظر پلیس بر این است که مسافران از سفر در تاریکی و هنگامی که دید کافی برای رانندگی وجود ندارد اجتناب کنند.

وی با اشاره به طرح برخورد با رانندگان متخلف در سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: 40 هزار وسیله نقلیه در این طرح توقیف شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای قزوین به علت نبستن کمربند ایمنی
  • کشته‌های تصادفات نوروز ۱۴۰۳ به ۶۱۷ نفر رسید
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۶۱۷ نفر رسید
  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در استان بوشهر
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید
  • کاهش ۶۴ درصدی تلفات جاده‌ای نوروزی در بوشهر