Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@12:45:08 GMT

استقبال سوریه از توافق روسیه و ترکیه بر سر ادلب

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۱۲۷۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، یک منبع در وزارت خارجه سوریه گفت که سوریه از توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب استقبال می کند.

این منبع افزود: سوریه جنگ اش علیه تروریسم را تا آزادی آخرین وجب از اراضی اش ادامه می دهد.

روز گذشته خبرگزاری  آناتولی اعلام کرد که  «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری خود با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در  شهر «سوچی» روسیه اعلام کرد که دو کشور بر سر ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان «ادلب» سوریه به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوغان در این کنفرانس خبری به تشریح جزئیات توافق دو کشور درخصوص ادلب سوریه پرداخت. 

اردوغان با تاکید بر اینکه از فعالیت گروه‌های افراطی در منطقه ممانعت خواهیم کرد گفت:  مخالفان (دولت سوریه) در منطقه تحت تسلط خود باقی خواهند ماند. ترکیه و روسیه در دو سوی مرز‌های منطقه‌ عاری از سلاح (در ادلب) عملیات گشت‌زنی هماهنگ را انجام خواهند داد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: تصمیم گرفتیم بین مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان سوریه منطقه عاری از سلاح ایجاد کنیم. ترکیه مراکز دیده‌بانی خود در منطقه کاهش تنش در ادلب را تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه نیز در این نشست خبری اظهار داشت: به پیشنهاد اردوغان سلاح‌های سنگین از منطقه مذکور خارج خواهد شد. مکانیسم مشترکی توسط نیروهای روسیه و ترکیه در منطقه ایجاد خواهد شد. تصمیم گرفتیم در15 اکتبر در فاصله 15-20 کیلومتری بین  دولت سوریه و مخالفان آن، منطقه‌ عاری از سلاح را ایجاد کنیم .

روسیا الیوم نیز گزارش داد که وزرای دفاع روسیه و ترکیه یادداشت تفاهمی درباره ثبات اوضاع در استان ادلب سوریه امضا کردند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: عملیات نظامی در استان ادلب سوریه صورت نخواهد گرفت.

وی این خبر را پس از دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه در سوچی اعلام کرد و افزود: جزئیات مربوط به این موضوع طی چند ساعات آینده با طرف سوری نیز مطرح خواهد شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت سوریه ادلب سوریه پوتین و اردوغان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است

دادستان مازندران، گفت: عرصه جنگلی الیمالات نور باید به وضعیت سابق برگردد و خسارات وارده قطع نهال جبران شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، محمد کریمی در جلسه بررسی موارد مرتبط با قطع 3 هزار اصله نهال در منطقه الیمالات نور، دستور داد تا ضمن اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق، اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز از سوی فرد متخلف صورت گیرد.

دادستان مازندران با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای متخلفین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، بیان کرد: به جرایم و تخلفات صورت گرفته و همچنین ترک فعل مدیران و مسائل مرتبط با تخریب عرصه زیست محیطی به صورت مجزا و به شکل دقیق رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در جلسه ستادی امروز مقرر شد با توجه به مفاد ماده 7 آیین نامه هیئت وزیران مصوب سال 1394، شرکت برق منطقه‌ای استان با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، متخلف را مکلف به اعاده عرصه مورد نظر به وضعیت سابق کرده و اقدامات لازم نسبت به جبران خسارات وارده نیز صورت گیرد.

کریمی گفت: اداره کل میراث فرهنگی نیز با همکاری تعزیرات حکومتی باید نسبت به بررسی و اقدام قانونی در خصوص وجوه دریافتی غیرقانونی از مردم در محل ورودی جنگل الیمالات اتخاذ تصمیم کنند.

دادستان مازندران تصریح کرد: ادارات تعزیرات حکومتی، اصناف و میراث فرهنگی باید دقت بیشتری بر نرخ‌های دریافتی از گردشگران داشته و بر این موضوع نظارت دقیق داشته باشند تا رضایت مردم حاصل شود.

وی عنوان کرد: شرکت برق منطقه‌ای استان هم در این جلسه اعلام کرد که شیوه پاکسازی انجام گرفته در حریم برق، بدون اخذ مجوز، غیرقانونی و نامطلوب بوده است.

کریمی با بیان اینکه در صورت جلسه تنظیمی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان نیز به تخلف و وقوع جرم مبنی بر قطع 3 هزار اصله نهال اشاره شده است، تاکید کرد: این شیوه پاک تراشی مورد توافق هیچ سازمانی نبود و رسیدگی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت و قطعاً متخلف باید اعاده به وضع سابق داشته باشد و خسارات وارده نیز جبران نماید.

بنابر اعلام دادستان مرکز استان مازندران، طبق استعلامات انجام گرفته از شرکت آب منطقه‌ای مازندران، شرکت سهامی خاص نوین پویا گستر سبز نور مجری طرح تفریحی توریستی سد الیمالات و طرف قرارداد شرکت آب منطقه‌ای مازندران بوده است.

اواخر سال گذشته، حدود یک و نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه الیمالات شهرستان نور به بهانه ایجاد پارکینگ برای طرح گردشگری تخریب و در آن حدود 3 هزار اصله نهال جنگلی قطع شد که در این خصوص با تشکیل پرونده قضایی، ضمن پلمب پارکینگ و باجه غیرقانونی دریافت وجه، دستور برخورد با متخلفین و متهمین از سوی دادستان مرکز مازندران صادر شد. 

گفتنی است، نمایندگان استانداری، میراث فرهنگی، برق منطقه‌ای، تعزیرات حکومتی، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم ایجاد منطقه حائل در اوکراین، به ضرر کی‌یف است
  • ایجاد تونل برفی در ترکیه + فیلم
  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • پاک تراشی الیمالات نور مورد توافق سازمانی نبوده است