Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملی‌پوش ژیمناستیک گفت: با حضور هر چه بیشتر در رقابت‌های انتخابی المپیک، می‌توانم هدفم را محقق کنم و طلسم صعود ژیمناستیک ایران به المپیک را بشکنم.

سعیدرضا کیخا در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه او امید اول ژیمناستیک ایران برای صعود به المپیک است اما افزایش باورنکردنی قیمت ارز می‌تواند، مانع اعزام او به رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو شود، گفت: مشکلات اقتصادی همواره در کشور ما وجود داشته است و ما با وجود همه کمبودهایی که داشتیم با جان و دل در خدمت ایران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال‌هاست که ژیمناستیک نماینده‌ای در المپیک ندارد، پیش از انقلاب دو نفر از ایران در المپیک حاضر شدند و بعد از آن دیگر نماینده‌ای در مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان نداشته‌ایم. من در وسیله خرک حلقه شانس زیادی دارم و می‌توانم با توجه به مقام‌هایی که در گذشته به دست آورده‌ام و حرکت‌هایی که به نام خود ثبت کرده‌ام، برای ایران کسب سهمیه کنم.

ملی‌پوش ژیمناستیک ایران افزود: الان قوانین فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای کسب سهمیه المپیک، تغییر پیدا کرده است. در دوره‌های قبلی امتیازهای تیمی خیلی اهمیت داشت اما در این دوره این امتیازها نصف شده و به بخش تک‌وسیله اختصاص یافته است. این موضوع باعث شده که من خیلی امیدوار شوم که برای اولین‌بار پس از انقلاب طلسم صعود به المپیک را بشکنم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا من با یک دهم امتیاز کمتر در مقام چهارم قرار گرفتم و مدال برنز را از دست دادم اما این بار می‌خواهم طلسم رسیدن به المپیک را بشکنم. صعود نماینده‌ای از ژیمناستیک به المپیک توکیو برای ایران ارزش مدال طلا را دارد و هدف من صعود به المپیک است.

وی با اشاره به این موضوع که برای کسب سهمیه المپیک توکیو باید در مسابقه‌های ورلدکاپ شرکت کند، گفت: فدراسیون جهانی با برگزاری مسابقه‌های ورلد کاپ افراد واجد شرایط را برای حضور در مسابقه‌های ژیمناستیک بازی‌های المپیک مشخص می‌کند. چهار رقابت امسال برگزار می‌شود و چهار رقابت‌ هم در سال آینده خواهیم داشت. رقابت‌های امسال در کشورهای استرالیا، آلمان، قطر و آذربایجان است. امیدوارم که با حضور حداکثری در این رقابت‌ها بتوانم برای ایران سهمیه المپیک را به‌دست آورم. هر چقدر حضور بیشتری در مسابقه‌های ورلدکاپ داشته باشم، امتیازی که در فدراسیون جهانی ژیمناستیک دارم، افرایش پیدا می‌‌کند و می‌توانم به سهمیه المپیک نزدیک و نزدیک‌تر شوم.

کیخا خاطرنشان کرد: من در وسیله خرک حلقه پنج حرکت به ثبت رسانده‌ام که این حرکات با نام من در کتاب داوری بین‌المللی ژیمناستیک شناخته خواهد شد، تا به امروز دو حرکت در این کتاب گنجانده شده و سه حرکت دیگر هم در جلسه‌ای که ماه آینده در فدراسیون جهانی برگزار می‌شود به کتاب داوری اضافه خواهد شد. این حرکت‌ها از ارزش‌های بالایی برخوردار است و هر کسی که بخواهد در جهان از آنها استفاده کند، پس از اجرا داوران مسابقه‌ها به نام من این امتیاز را به ژیمناست اجرا کننده می‌دهد.

وی در پایان در خصوص موفقیت‌هایی که تا به امروز به دست آورده است، گفت: من در وسیله خرک حلقه در رقابت‌های جام جهانی 2016 باکو موفق به کسب مدال برنز شدم، در مسابقه‌های قهرمانی 2017 آسیا باز هم برنز گرفتم، در مسابقه‌های ستارگان جهان 2017 در ژاپن صاحب گردن‌آویز نقره شدم، همچنین در بازی‌های کشورهای اسلامی 2017 در آذربایجان موفق شدم، مدال نقره را کسب کنم. امیدوارم با حضور بیشتر در رقابت‌های مختلف ژیمناستیک بتوانم برای ایران مدال‌های بیشتری را به دست آورم.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان گفت: مهدی الفتی، ملی پوش گلستانی ژیمناستیک با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک توانست سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کند.

قاسمعلی برزمینی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: مهدی الفتی، ملی‌پوش گرگانی ژیمناستیک ایران موفق شد با قرار گرفتن در رده دوم رنکینگ مسابقات کسب سهمیه المپیک، به المپیک پاریس راه پیدا کند.

وی گفت: اولین بار است که یک ورزشکار رشته ژیمناستیک از ایران موفق به کسب سهمیه المپیک شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان ادامه داد: مهدی الفتی با کسی ۶۲ امتیاز موفق شد حضور در المپیک پاریس را برای خود قطعی کند.

برزمینی ادامه داد: الفتی در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با کسب نشان نقره نخستین نشان این بازی‌ها را برای ایران به ارمغان آورد.

دیگر خبرها

  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک
  • ورزشکار گلستانی راهی المپیک شد/ تاریخ‌سازی مهدی الفتی در ژیمناستیک
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • مهدی الفتی ملی پوش گلستانی سهمیه المپیک پاریس در رشته ژیمناستیک را کسب کرد