Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-23@12:07:52 GMT

گرانی هم بازار «بوتاکس» و «فیلر» را کساد نکرد!

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۱۳۸۹

روزنامه شهروند نوشت: «اصلا فرصت سرخاراندن ندارد: «مردم برای قشنگ‌ شدن، خوب پول خرج می‌کنند.» این را منشی کلینیک دکتر سین از پشت تلفن می‌گوید. وقتی می‌پرسم با این قیمت‌ها، مردم هنوز برای بوتاکس و فیلر مراجعه می‌کنند؟ صدای زنگ تلفن‌ها بلند است و منشی جوان وقت نمی‌کند به همه‌شان پاسخ دهد. بیشترشان را به مشاور کلینیک ارجاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژل و بوتاکس را بهتر بشناسید

بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی است که نیازی به جراحی ندارد. بوتاکس دارویی است که برای برطرف کردن چین و چروک پیشانی، میان دو ابروها و گوشه چشم به کار می‌رود. داروی بوتاکس شکل آماده‌ شده سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است. این باکتری بی‌هوازی است و در محیط‌های دربسته مثل قوطی کنسرو رشد و سم خطرناکی تولید می‌کند. بوتاکس جزو ترکیبات فلج‌کننده به‌ شمار می‌رود. در کنار آن، مواد پرکننده یا همان فیلرها هم هست که چند سالی است به یکی از روش‌های محبوب برای خوش‌فرم‌کردن صورت و کم‌کردن عوارض بالا رفتن سن تبدیل شده است. این ترکیبات با پرکردن شیارها باعث پرشدن چروک‌ها، رفع گودی زیر چشم‌ها، افزایش حجم لب، گونه، چانه و نیز برخی اندام‌ها (سینه و...) می‌شود. این مواد برای پرکردن فرورفتگی‌های ضایعاتی مثل سالک و... هم استفاده می‌شوند. ژل در گروه فیلرها قرار می‌گیرد. ژل‌ها ترکیباتی هستند که چروک‌های عمیق و گودی‌ها را پر می‌کنند و از آنها برای برجسته کردن گونه و لب استفاده می‌شود. اثر این ماده بین ٦ ماه تا ٦ سال است.

چندین‌ سال است که تب بوتاکس و فیلر (پرکننده‌ها) به جان مردم افتاده. اگر قبلا این زنان بودند که صف‌های طولانی مراجعه‌کننده‌ها را پُر کرده بودند، حالا مردان هم به جمع مشتریان پروپاقرص کلینیک‌ها پیوسته‌اند: «هزینه‌ها، بیشتر بستگی به برند ماده و محل تزریق دارد، یعنی هر چقدر برند بوتاکس یا ژل بهتر باشد، قیمتش هم بالاتر است و هر چقدر محدوده تزریق بزرگتر باشد، هزینه‌اش هم بالا می‌رود.»

از پشت تلفن، قیمت‌ها اعلام نمی‌شود، اما یک سی‌سی ژل با یک برند معمولی، نزدیک به یک‌میلیون تومان هزینه می‌برد که همه اینها بستگی به منطقه قرارگرفتن کلینیک و پزشکی دارد که ماده را تزریق می‌کند. هر چند که خیلی از این ماده‌ها را پزشک تزریق نمی‌کند و اغلب، این کار به دست کسانی انجام می‌شود که یک دوره آموزشی کوتاه گذرانده‌اند یا قبلا دستیار پزشک و پرستار بوده‌اند. از همه اینها گذشته، برخی از مواد تزریق‌ شده، حتی مجوز بهداشت ندارند و بنابراین قیمت پایین‌تری هم خواهند داشت. خانم قادری پزشک نیست، پرستار یک بیمارستان است و در کنار پرستاری، در مطب پزشکی کارهای بوتاکس و ژل انجام می‌دهد. او می‌گوید که بیشتر مواد بوتاکس و ژل، چینی است؛ چون ارزان‌تر است و طرفدار زیادی هم دارد: «قبلا بوتاکس چینی ١٠٠، ٢٠٠‌هزار تومان و برند انگلیسی‌اش، ٦٠٠، ٧٠٠‌هزار تومان قیمت داشت، الان یک سی‌سی بوتاکس چینی بالای ٤٠٠‌هزار تومان شده و انگلیسی هم به یک‌میلیون تومان رسیده است.»

خیلی‌ها با شنیدن ماده یا داروی چینی، واکنش نشان می‌دهند اما در بسیاری از مطب‌ها، قرار نیست مشتری از کشور سازنده ماده باخبر شود، همین که اسم برند را بداند، کافی است. آن‌ چه حالا برای مشتریان اهمیت دارد، قیمت‌های پایین است. قادری می‌گوید، خیلی وقت‌ها به مشتری گفته نمی‌شود که دارو چینی است، خودشان که راضی هستند و عوارض خاصی هم ندارد، پس خیلی لازم نیست همه چیز را بدانند! بیشتر، متقاضی بوتاکس هستند، چرا؟ چون روشی کم‌خطر و کم‌عارضه است. فیلرها، قیمت بالاتری دارند و مشتریان کمتری هم دارد: «الان اگر بیایید مطب ما را ببینید، خنده‌تان می‌گیرد، این‌قدر شلوغ است که مشتری باید چندین ساعت منتظر بماند.»

وی ادامه می‌دهد: «مردم بیشتر برای تزریق بوتاکس می‌آیند و تمایل زیادی به ژل ندارند اما فیلرها هم مشتری خودش را دارد، هر چند که الان با افزایش قیمت بالایی مواجه شده‌اند، به‌ طوری که قبلا یک واحد ژل نزدیک به ٨٠٠‌هزار تومان می‌شد و حالا برای رفع یک خط لبخند، برای دوطرف، نزدیک به دو‌میلیون تومان هزینه می‌برد.»

قیمت مواد، روزانه تغییر می‌کند و هر بار که مواد چینی و کره‌ای یا انگلیسی و آمریکایی وارد می‌شود، قیمت جدیدی برایش اعلام می‌شود. قادری می‌گوید اما افزایش قیمت‌ها مردم را از تب‌وتاب فرار از چین و چروک‌ها ننداخته. مشتریان هر روز بیشتر می‌شوند. با این که بوتاکس نسبت به سایر اقدامات غیر جراحی برای زیبایی، روش کم‌خطرتری است اما به گفته قادری، افتادگی پلک، حساسیت به مواد و تغییر فرم صورت، می‌تواند از عوارضش باشد، البته همه اینها به تکنیک تزریق و نوع دارو هم بستگی دارد.

بعد از بوتاکس منتظر این علایم باشید

١- صورت‌ بی‌حرکت

٢- ابروهای قوسی غیر طبیعی رو به بالا که همیشه نگاه متعجبانه را به صورت‌تان می‌دهد و ممکن است چین و چروک‌های غیر طبیعی در اطراف ابروها به ‌وجود آید. همه اینها زمانی رخ می‌دهد که تزریق بوتاکس درست انجام نشود.

۳-  افتادگی پلک که البته موقتی است.

۴- اگر دوز بوتاکس بیش از حد باشد، مخصوصا در قسمت عضله، احساس می‌شود که پیشانی سنگین شده است و چهره شما عبوس و افسرده دیده می‌شود.

۵- مسمومیت غذایی حاد، دوبینی، تاری دید، از دست‌ دادن صدا و کنترل مثانه

۶- سوزن‌سوزن‌شدن یا کبودی در محل تزریق

٧- سردرد، درد صورت، سرخی صورت و حالت تهوع

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که در اسفند ۱۴۰۲، قیمت «کنسرو ماهی» و «قارچ» در مناطق شهری بیش از سایر کالا‌های خوراکی در مقایسه با اسفند ۱۴۰۱ افزایش یافته است. در مقابل، قیمت پیاز و روغن نباتی جامد نسبت به سایر کالا‌ها اُفت قیمت بیشتری را تجربه کرده است.

به گزارش اکوایران، یکی از داده‌های مهمی که توسط مرکز آمار منتشر می‌شود، متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در مناطق شهری است. این آمار آخرین بار برای اسفند ۱۴۰۲ ارائه شده و مرکز آمار بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آن را به صورت رسمی منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، اگر قیمت کالا‌های خوراکی در مناطق شهری طی اسفند ۱۴۰۲ را با بهمن ۱۴۰۲ مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که بیشترین رشد قیمت برای سه کالای «فلفل دلمه‌ای»، «موز» و «انار» بود. در مقابل، پنج کالای خوراکی با کاهش قیمت نسبت به بهمن‌ماه مواجه شده‌اند که شدیدترین سطح این اُفت به نام «گوجه‌فرنگی» ثبت شده است. به صورت کلی و با صرف نظر از کالا‌هایی که کاهش قیمت داشته‌اند، می‌توان گفت که محدوده افزایش قیمت طی یک ماه مورد نظر بین ۰.۳ درصد تا نزدیک ۱۶ درصد بود.

حالا اگر قیمت کالا‌های خوراکی در مناطق شهری طی اسفند ۱۴۰۲ را با اسفند ۱۴۰۱ قیاس کنیم، سطح تغییرات قیمت بالاتر می‌رود. برای مثال در این حالت از مقایسه، قیمت «کنسرو ماهی» بیش از ۱۱۰ درصد افزایش یافته است. به طور کلی، از میان ۵۳ کالای خوراکی ارائه‌شده توسط مرکز آمار، قیمت ۲۰ کالا در اسفند سال گذشته بیشتر از ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در یک سال قبل افزایش یافته است. در سوی دیگر این طیف نیز اقلامی مانند «پیاز» و «روغن نباتی جامد» قرار گرفته که قیمت آن‌ها با کاهش روبه‌رو شده است.

رشد ماهانه قیمت خوراکی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به بهمن‌ماه

برای محاسبه رشد ماهانه متوسط قیمت خوراکی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ باید سطح این شاخص را با سطح شاخص بهمن ۱۴۰۲ قیاس کرد. نتیجه این مقایسه برای ۵۳ کالای اعلام‌شده از سوی مرکز آمار نشان می‌دهد که قیمت ۴۵ کالا افزایش و قیمت هشت کالا کاهش یافته است. از میان کالایی که افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند، بیشترین افزایش ۱۵.۷ درصد بوده که مربوط به فلفل دلمه‌ای می‌شود. به عبارت دیگر، در اسفند ۱۴۰۲ هر یک کیلوگرم فلفل دلمه‌ای، ۱۵.۷ درصد گران‌تر از بهمن‌ماه بوده است.

در مقام دوم نیز «موز» با افزایش ۱۳.۵ درصدی قیمت قرار گرفته است. «انار» نیز با ثبت رشد قیمت ۷.۵ درصدی، در رتبه سوم افزایش ماهانه قیمت خوراکی‌ها در مناطق شهری ایستاده است. افزایش قیمت سایر کالا‌ها نیز در محدوده ۶ تا ۰.۳ درصد بود. درست در سوی دیگر این طیف، محصولاتی مثل «گوجه فرنگی»، «مرغ ماشینی» و «روغن مایع» قرار گرفته‌اند که متوسط قیمت آن‌ها در اسفند به ترتیب ۷.۸ درصد، ۱.۹ درصد و ۰.۵ درصد نسبت به بهمن کاهش یافته بود.

این تغییرات قیمت در شرایطی حاصل شده که قیمت‌ها در اسفند ۱۴۰۲ با بهمن‌ماه همان سال مقایسه شده است. اگر قیمت‌های اسفند ۱۴۰۲ را با اسفند ۱۴۰۱ مقایسه کنیم رشد قیمت‌ها با اختلاف فاحشی نسبت به رشد ماهانه، شدت می‌گیرد. به بیان دقیق‌تر، اگر چه به نظر قیمت کالا‌های خوراکی در اسفند چندان نسبت به بهمن افزایش نیافته بود، اما خانوار‌ها برای خرید همین کالا‌ها در اسفند یک سال قبل به مراتب کمتر متحمل هزینه می‌شدند.

رشد قیمت خوراکی‌ها در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به اسفند ۱۴۰۱

در نوع دیگری از مقایسه می‌توان رشد قیمت‌ها در اسفند ۱۴۰۲ را نسبت به اسفند ۱۴۰۱ سنجید. در این حالت مشخص می‌شود که از ۵۳ کالای اعلامی از سوی مرکز آمار، قیمت «کنسرو ماهی» در اسفند سال قبل ۱۱۱.۶ درصد نسبت به اسفند سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است. به بیان دیگر، خانوار‌ها در آخرین ماه از سال گذشته برای خرید کنسرو ماهی تقریبا ۲ برابر بیش‌تر از مدت مشابه در سال گذشته هزینه کرده‌اند.

در رتبه بعد با اختلاف نسبتا بالاتری، «قارچ» قرار گرفته که قیمت آن به صورت نقطه به نقطه ۷۰.۹ درصد افزایش یافته است. «کشمش پلویی» و «گوشت گاو یا گوساله» نیز در رتبه سوم و چهارم قرار گرفته‌اند و رشد قیمتی حداقل برابر با ۷۰ درصد را شاهد بوده‌اند.

همچنین، قیمت ۱۷ کالا بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است که از میان آن‌ها می‌توان به «قند»، «تخم‌مرغ ماشینی»، «شیر خشک» و «لوبیا قرمز» اشاره کرد. بر اساس این آمارها، قیمت شیر خشک ۵۷.۸ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • این سم خاصیت درمانی و زیبایی دارد
  • هشدار به فعالان بازار لوازم چاه ارت! افزایش قیمت ملزومات چاه ارت ۱۴۰۳
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • «کنسرو ماهی» صدرنشین گرانی خوراکی‌ها؛ شیرخشک ۵۷ درصد گران شد
  • چطور با بوتاکس کردن میگرن را درمان کنیم؟
  • درمان میگرن با تزریق بوتاکس
  • وضعیت عجیب در بازار گوشت؛ فروش گوسفند با کارت ملی سوژه شد!