Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمد تنوری، گفت: تجلیل از قهرمانان ورزشی، چهره های علمی،فرهنگی و هنری، مذهبی و دانشگاهی و کارافرینان نمونه در ایین نامه تجلیل از نام اوران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در راستای تشویق شهروندانی که به صورت داوطلبانه و افتخاری در اداره‌ شهر به شهرداری کمک می کنند آیین نامه جشنواره شهروند نمونه نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوری گفت: رفتار شهروندان نمونه می تواند الگویی برای آموزشهای شهروندی باشد به همین منظور در کمیسیون عنوان جشنواره انتخاب فعالان اجتماعی نیز پیشنهاد شد.

وی از بررسی کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی درباره عدم تداخل شاخص های انتخاب شهروندان برگزیده با انتخاب نام آوران خبر داد.

وی افزود: جشنواره شهروند نمونه دوبار درسال برگزار می شود و قرار است فراخوانی ملی به منظور طراحی جایزه ونشان شهروند نمونه شیراز برگزار شود.

تنوری ادامه داد: باید نشان شهروند نمونه با استفاده از نمادهای هویت شهری شیراز طراحی شود.

وی با اشاره به ۶کمیته تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: به منظور بهره گیری بهتر از نظرات و تجربیات متخصصین و نخبگان کمیته های تخصصی از سال گذشته در این کمیسیون تشکیل شده اند که اصلاح آنها در راستای کمک به رفع مشکلات شهر انجام می گیرد.

تنوری گفت: هرعضو شورا مسئولیت اداره یک کمیته تخصصی را برعهده دارد و هرعضو شورا می تواند یک مشاور متخصص برای هر کمیته معرفی کند؛ مشاوران حاضر در کمیته ها از میان مشاوران افتخاری کمیسیون انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: هرعضو کمیسیون فرهنگی، هنری وورزشی می تواند دو مشاور برای حضور در کمیسیون معرفی کند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۰مشاور به کار گرفته شده اند که در سال دوم شورا در قالب کمیته های تخصصی ساماندهی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای کمیسیون با واگذاری حقوق ۱۲۷۲متر زمین از اراضی موقوفه نصیرالملک به هیئت امنای آتی الاحداث مسجد امام حسن(ع)در سعدی موافقت کردند.

تنوری گفت: در این جلسه مقرر شد شهرداری در هیات امنای اماکن مذهبی وموسسات خیریه و مذهبی که اراضی مورد تملک شهرداری است نماینده داشته باشد.

وی بر احراز سمت اعضای هیات امنای اماکن مذهبی در مکاتبات با شهرداری و شورا تاکید کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کتابخانه های آتی الاحداث در اماکن مذهبی به عنوان ایفای بخشی از تعهدات شهرداری نسبت به نهاد کتابخانه های عمومی لحاظ می شود.

وی افزود: باید در شهرک سعدی و مناطقی که نیازمند فعالیت دینی مذهبی است در آینده حمایت بیشتری صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخی مناطق شیراز به لحاظ پیشینه تاریخی در حوزه‌ فعالیت کانون های تبلیغاتی فرق ضاله بوده اند به همین منظور، بایستی تراکم فعالیتهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری، تبلیغی مذهبی و احیای سنتهای دینی ومذهبی با محور هویت مهدوی در این مناطق صورت گیرد.

تنوری گفت: باتوجه به علاقه‌ متدینین این مناطق، شورای شهر و شهرداری باید بیش از پیش این فعالیتها را در مناطق تقویت کند.

وی افزود: حمایت از ایجاد فرهنگسرایی با محوریت تقویت هنر دینی به خصوص هنرهای حسینی و مهدوی در شهرک سعدی از جمله فرهنگسرا و پژوهشکده‌ تخصصی با موضوع هنر وسنت تعزیه در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

تنوری گفت: فعالیتهای ادبی با محور سعدی پژوهی و سعدی خوانی در مجاورت آرامگاه سعدی باید تقویت شود.

کد خبر 4406700

منبع: مهر

کلیدواژه: آرامگاه سعدی شورای شهر شیراز شیراز ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد مراسم عزاداری شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد احتکار سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرحهای عمرانی و توسعه فضای سبز نالشکینه
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی