Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرناپلاس- خانواده فعالان محیط زیست بازداشت‌شده در تازه‌ترین تلاششان برای تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان، در نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار دادرسی عادلانه شده‌اند و از ایشان برای آزادی آنها درخواست کمک کرده‌اند.

در حالی اظهارنظرهای مختلفی درباره پرونده فعالان محیط زیست از سوی مسئولان مطرح می‌شود که ابهام‌های فراوانی در ارتباط با این پرونده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان دولتی در اظهار نظرهای مختلفی از پیگیری این پرونده برای رفع مشکل بازداشت‌شده‌ها خبر داده‌اند و مسئولان دستگاه قضایی از پیگیری این پرونده و صدور کیفرخواست بر مبنای اطلاعات پرونده سخن گفته‌اند.

** درخواست از رهبرمعظم انقلاب برای رسیدگی به پرونده
خانواده فعالان محیط زیستی در نامه به مقام معظم رهبری ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بازداشت‌شده‌ها، از تلاش بی‌نتیجه‌شان برای دسترسی به دادستان تهران گفته‌اند و سایر مسئولان قضایی و دولتی که با آنها دیدار کرده‌اند را تنها شنوندگان خوبی دانسته‌اند.
در این نامه با اشاره به وضعیت این افراد در زندان و تقاضای آزادی آنها، از رهبر معظم انقلاب درخواست شده است که محدودیت‌ها برطرف، دسترسی به وکیل میسر و شرایط دادرسی عادلانه فراهم شود. آنها در ادامه گفته‌اند که: «همه این عزیزان بازداشت‌شده از خوش‌سابقه‌ترین فعالان و کارشناسان محیط زیست و عاشقان طبیعت ایران هستند و همواره در چارچوب قانون، بی‌مزد و منت، جوانی‌شان را نثار حفاظت از طبیعت ایران کرده‌اند. از صمیم قلب مطمئن هستیم که فرزندان ما هیچ کدام مرتکب کوچکترین اشتباهی نشده‌اند، تا چه رسد به این اتهامات سنگین و باورنکردنی.»

** این افراد جاسوس نیستند
هفته گذشته عیسی کلانتری در گفت‌وگویی با ایرنا درباره پرونده فعالان محیط زیست گفت: نمی‌گوییم این افراد را آزاد یا اعدام کنند، بلکه خواستار تعیین تکلیف آنها هستیم و این بخشی از حقوق شهروندی ماست. قرار بود این بازداشتی‌ها تا پایان تابستان تعیین تکلیف شوند اما این افراد هنوز دادگاهی نشده‌اند. از قول وزیر اطلاعات گفتیم که این افراد جاسوس نیستند و وزیر اطلاعات تنها مرجع رسمی اعلام جاسوس بودن افراد است که در این زمینه به طور رسمی اعلام کرده این افراد جاسوس نیستند.

** کیفرخواست صادر شده است
اوایل شهریورماه، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره این پرونده و درخواست رئیس سازمان محیط زیست برای آزادی فعالان محیط زیست، گفت: مگر هر آنچه ایشان خواست باید انجام شود؟ برای پرونده پنج نفر از این متهمان کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفت.
مسئولان دستگاه قضایی، پیش از این نیز با استناد به گزارش‌هایی که در اختیار داشتند، اظهار کرده بودند که فعالان محیط زیست به دلیل این که اطلاعات طبقه‌بندی شده از مراکز حساس را در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه قرار داده‌اند، بازداشت شده‌اند.

** پرسش‌هایی درباره سرنوشت پرونده فعالان محیط زیست
ایرناپلاس پیش از این در گزارشی روند شکل‌گیری این پرونده را مورد بررسی قرار داده و پرسش کرده بود که آیا پرونده فعالان محیط زیست در جلسه سران قوا که اختیارات وسیعی دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر؟ حال در ادامه پرسش‌های آن گزارش باید در مورد برخی ابهام‌های دیگر این پرونده پرسش کرد که مسئولان باید به آنها پاسخ مناسبی دهند.
طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده، برای اذهان عمومی این احتمال را به ذهن می‌آورد که پرونده در حال تکمیل است و احتمالا دستگاه قضایی برای تکمیل این پرونده نیاز به بررسی همه فعالیت‌های این افراد در گذشته دارد. اینجا باید پرسید که آیا این طولانی شدن ارتباطی به نداشتن اطلاعات کافی از پرونده ندارد؟
بر مبنای اظهارات رئیس سازمان محیط‌زیست، وزیر اطلاعات اعلام کرده مدرکی مبنی بر جاسوس بودن بازداشت‌شده‌های محیط زیستی پیدا نشده است، اما از طرفی مقامات دستگاه قضایی تاکید می‌کنند مدارک لازم برای این پرونده وجود دارد و ارتباط این افراد با سرویس‌های جاسوسی اثبات شده است. پرسشی که پیش می‌آید این است که مرجع اصلی برای تشخیص جاسوسی و جمع‌آوری مدارک کدام دستگاه است؟
با توجه به تاکید مقامات قضایی و همچنین پیگیری رئیس جمهور در مورد پرونده مرگ مشکوک کاووس سیدامامی در زندان، همچنان پاسخ مشخصی در این مورد به افکار عمومی داده نشده است. سوال موجود این است که چرا این پرونده در مرحله رسیدگی قرار نمی‌گیرد ؟

گزارش از مهدی نجفی‌خواه
* اداره‌کل اخبار چندرسانه‌ای* ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فعالان بازداشتي محيط زيست نامه به مقام معظم رهبري عيسي كلانتري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم

حضرت آیت الله خامنه‌ای در یکی از جلسات خود با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند: یادگیری قرآن مراتبی دارد و تنها منحصر به توانایی خواندن آن نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان
  • توصیف رهبر انقلاب درباره همسرشان /رهبری گفتند این عبای گران را بدهم و به جایش ۳ عبا بگیرم ناراحت می‌شوی؟
  • مرگ یک بازداشتی در بازداشتگاه وزرا
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • همسر رهبر انقلاب ناشناس به مطب من مراجعه کرد! + فیلم