Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@13:48:54 GMT

نظارت شرعی بر ذبح دام‌هاي قرباني تاسوعا و عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۱۳۹

نظارت شرعی بر ذبح دام‌هاي قرباني تاسوعا و عاشورا

مدير كل دامپزشكي آذربايجان شرقي از نظارت بهداشتي دامپزشكي آذربايجان شرقي بر دام‌هاي قرباني در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، امیرحسین بهداد، مديركل دامپزشكي استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران با تسليت ايام سوگواري اباعبدالله الحسين(ع)، آمادگي كامل اين اداره كل را جهت نظارت بهداشتي بر ذبح دامهاي قرباني در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني اعلام نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي گفت: امسال 64 اكيپ متشكل از 121 نفر بازرس بهداشتي در تبريز و شهرستانها بر ذبح دامهاي قرباني عزاداران حسيني در ايام تاسوعا و عاشورا نظارت خواهند نمود.

مديركل دامپزشكي آذربايجان شرقي ضمن تأكيد بر ضرورت تأمين سلامت و بهداشت جامعه و پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام گفت: هرگونه كشتار دام خارج از كشتارگاه ممنوع مي‌باشد اما بر اساس تبصره 2 ماده 2 آيين‌نامه بازرسي و معاينه بهداشتي گوشت مبني بر اينكه كشتار دام‌هاي قرباني در تاسوعا و عاشوراي و مراسم مذهبي و ملي در خارج از كشتارگاه مجاز است.

وی خاطرنشان کرد: در همين راستا اكيپ هاي ثابت و سيار اين اداره كل از مورخه 25 شهریور ماه به مدت یک هفته و در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر آماده بازرسي و نظارت شرعي و بهداشتي بر دامهاي قرباني مي‌باشند.

بهداد در پايان خاطر نشان کرد: مردم شریف استان جهت بهره‌گيري از خدمات اكيپهاي سيار می‌توانند با سامانه تلفنی 1512 تماس حاصل کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع علم گردانی شیرخوارگان هفته دفاع مقدس عزاداری محرم روزنامه شهید نظارت شرعی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این شبکه اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه ویژه نوروز و ماه رمضان کرد.

وی با اشاره به کشتار یک میلیون و ۴۳۸ هزار قطعه طیور طی این مدت در کشتارگاه‌های استان یادآور شد: در همین راستا ۲۷ تن گوشت غیرقابل مصرف در سطح این کشتارگاه‌ها پیش از ورود به چرخه مصرف حذف و سپس معدوم شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در قالب بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام نیز در مجموع از بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ راس دام، یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم لاشه دام‌های سبک و سنگین شامل گوسفند، گاو و گوساله نیز که توسط کارشناسان این شبکه غیرقابل مصرف تشخیص داده شده بود ضبط و معدوم شدند.

کرمیان افزود: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» در مدت زمان یاد شده، بیش از ۲ هزار و ۲۷۶ مورد بازدید از انواع واحد‌های عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه نیز به انجام رسید.

وی یادآور شد: در همین زمینه نیز سه تن و ۴۵ کیلوگرم انواع گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و ۵۹ مورد تخلف شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد که در نهایت منجر به پلمب شدن ۱۲ واحد شد.

کرمیان با قدردانی از همکاری مردم در شناسایی واحد‌های متخلف گفت: در صورت اعلام شهروندان، کارشناسان شبکه دامپزشکی در کمترین زمان ممکن به محل مراجعه و برخورد‌های لازم را با واحد‌های متخلف انجام می‌دهند.

وی افزود: از شهروندان نیز تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • بیش از ۲۸ تن لاشه غیربهداشتی دام و طیور در کرمانشاه ضبط و معدوم شد
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • ضبط و شناسایی ۳۴۰ کیلوگرم فراورده تاریخ گذشته در بروجرد
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی