Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@00:33:53 GMT

معجزه هزاران هوادار ،۱۲ ستاره و یک سرمربی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۱۶۰

معجزه هزاران هوادار ،۱۲ ستاره و یک سرمربی

سرخپوشان پایتخت با خلق یک شب تاریخی راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

بعد از شکست در بازی رفت و دریافت گل البته شانسی در نیمه اول، تقریبا می شد کار پرسپولیس را تمام شده دانست اما کمتر کسی به یک معجزه تمام عیار 45 دقیقه را باور می کرد. شاگردان برانکو مردانه جنگیدند و  موفق شدند در اوج ناامید و یاس یک صعود تاریخی را در خانه ودر دیدگان میلیون ها نفر جشن بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نو میدی بسی امید است !

 

پرسپولیس با سود بردن از حمایت طرفداران خود که از ساعت ها پیش از شروع دیدار در ورزشگاه حاضر بودند در دقایق ابتدایی فرصت های مناسبی روی دروازه حریف شکل داد و در چند موقعیت تا آستانه فروپاشی دروازه الدوحیل جلو رفت . برانکو در این دیدار همانند دو دیدار گذشته خود درلیگ از سیستم 2-4-4 لوزی با ماهیت تهاجمی تر استفاده کرد . تنها تغییر برانکو پرسپولیس در این دیدار نسبت به دیدار گذشته ، حضور بشار رسن ، در ترکیب اصلی بود . پرسپولیس  با سود بردن از همکاری و آمادگی مناسب مثلث احمد نوراللهی، بشار رسن و ماهینی بیشتر حملات خود را از سمت راست تدارک می دید و با ارسال های بلند برای علیپور ومنشا به دنبال ایجاد حفره در داخل خط دفاعی این تیم بود  که البته بی نتیجه  و سرانجام باقی ماند. الدحیل با بهره بردن از بازیکنان باکیفیت خود همانند نام تائه هی و ادمیلسون در میانه زمین توانست از فشار و پرس سنگین ابتدایی بازیکنان پرسپولیس خارج شود ،  نبض بازی را به دست بگیرد و بازی را متعادل کند. ادمیلسون تاثیر گذار ترین بازیکن تیم الدحیل بود . این وینگر سرعتی و با تکنیک ، بر خلاف دیدار گذشته که در سمت چپ قرار داشت ، در این دیدار چرخشی بود و در دو جناح توانست خطراتی رو دروازه شاگردان برانکو ایجادکند . در یکی از همین صحنه ها تیم الدحیل به گل رسید روی یک اشتباه وحشتناک دروازه پرسپولیس باز شد، دقیقه 31 ارسال بلند بازیکن الدحیل را شجاع خلیل زاده دفع کرد اما توپ به به کریم بودیاف برخورد کرد و وارد دروازه پرسپولیس شد. گل الدحیل به منظله کار سخت سرخپوشان بود .  پس از گل، بازیکنان الدحیل توپ و میدان را در اختیار گرفتند و بازی را اداره کردند تا از گل خود دفاع کنند. پرسپولیس بعد از گل الدحیل باز هم به حملات ناامیدانه خود ادامه داد . برانکو پست رسن ، نورالهی و امید عالیشاه را تغییر داد . رسن که به عنوان هافبک تهاجمی در زمین بود به پست هافبک چپ آمده ، نورالهی که در این پست بود جایگزین او شد و عالیشاه به پست هافبک راست نقل و مکان کرد . این تغیرات توانست تاثیر به سزایی درشکل گیری  حملات پرسپولیس داشته باشد . خطرناک ترین صحنه گلزنی پرسپولیس را منشا با به لرزه در آوردن تیرک دروازه الدحیل ایجاد کرد . در دقایق پایانی نیمه اول ، پرسپولیس با استفاده از پرتاب های بلند به دنبال باز کردن دروازه نماینده قطر بود که با بی دقتی بازیکنان پرسپولیس این موقعیت از دست رفت تا در نهایت نیمه اول با یک گل به سود الدحیل خاتمه یابد.

 

 

از جهنم تا بهشت !

 

پرسپولیس با شروع نیمه دوم نیاز به 3 گل داشت و از همان دقایق ابتدایی به دبنال فشار بر روی دروازه الدحیل بود اما برخلاف انتظارات بازیکنان الدحیل به خوبی توپ و میدان را در اختیار داشتند و بازی را کنترل می کردند تا پرسپولیسی ها فرصتی برای ایجاد موقعیت نداشته باشند.دقایق در نیمه دوم می گذشت و پرسپولیس نیز نمی‌توانست حتی خطری روی دروازه الدحیل شکل دهد تا همه ناامیدانه خیره به اسکوربردی شوند که شکست تک گله پرسپولیس را در این بازی نشان می داد. اما همه چیز از ضربه سر کاپیتان آغاز شد .  اولین گل از سیدجلال حسینی آمد . کرنر ارسالی احمد نوراللهی با تاثیر کامیابی نیا در مقابل دروازه الدحیل به جلال حسینی رسید که این بازیکن با شوتی دقیق دروازه را باز کرد تا همان اتفاق لذتبخش و امیدوارکننده ای بود که همه انتظارش را می کشیدند رخ بدهد . عملکرد کاپیتان در این دیدار تنها معطوف و خلاصه به گل فوق العاده او نمی شود بلکه او در حرکات دفاعی، توپ گیری و حتی پایه گذاری حملات عالی کار کرد. سیدجلال امروز برخلاف همیشه کاملا بالا بازی می کرد و البته در دفاع هم فوق العاده بود. او به خصوص در نیمه دوم بازی بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشت و درست در هنگامی که قرمزپوشان سراسر حمله بودند، با حضور به موقع خود در فاز دفاعی موقعیت‌های اندک الدحیل در را خنثی کرد. کاپیتان پرسپولیسی‌ها که تخصص خوبی در ضربات هوایی دارد، در انتهای مسابقه که الدحیلی‌ها به بازی هوایی روی آورده بودند به خوبی توانست خط دفاعی تیمش را رهبری کند تا فرصت چندان خطرناکی بر روی دروازه بیرانوند به وجود نیاید.گل سیدجلال و بعد از آن جوانه زدن امید برای تیمی که هشتاد هزار نفر را در آزادی پشت و حامی خود می دیدزمزمه گل های بعدی بود . در ادامه و پس از گل نخست پرسپولیس ، بازی از تب و تاب بازی کاسته شد و بازیکنان الدحیل به خوبی بازی را بستند تا مانع ایجاد موقعیت پرسپولیسی ها شوند. دقیقه مهم و حساس بازی فرار رسید . دقیقه 75 علی علیپور در گوشه محوطه جریمه با یک حرکت بدن مدافع پشت سرش را فریب داد و سپس در موقعیتی مناسب پاس را به دهانه دروازه فرستاد که پس از اشتباه مدافع حریف وارد دروازه شداما این پایان کار نبود و پرسپولیس باز هم نیاز به گل داشت . گل علیپور امید ها را به سکو ها بازگردانده بود . 3 دقیقه بعد اتافق ویژه و مهمی برای شاکردان برانکو رخ داد . گادوین منشا مهاجم نیجریه ای پرسپولیس که این فصل انتظارات را برآورده نکرده بود، در این دیدار به واسطه محرومیت سیامک نعمتی شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد  . انتقادات چند ماه اخیر، تبعید به نیمکت ذخیره ها، انتظار بی حد و حصر سکونشین ها ، انگیزه منشا را برای این دیدار دو برابر از گذشته کرده بود . منشا از همان دقایق ابتدایی  و همانطور که تصور می شد راه های رسیدن به دروازه حریف را بار ها مورد آزمایش قرار داد . خاطرات خوش از فصل گذشته منشا را ترغیب به تلاش بیشتر برای گلزنی کرد . پاس بلند علیرضا بیرانوند از خط دروازه در پشت محوطه جریمه  به منشا رسید . باید باور می کردیم که یک اتفاق مهم دیگری در حال افتادن است.
مهم ترین توپ بازی را به دست آورد و دیگر خیال از دست دادن آن را نیز نداشت. قدرت بدنی بالا موجبات گذر از مدافع چسبنده حریف شد و در مقابل دروازبان حریف قرار گرفت . انگیزه های فراوان منشا و خاطرات شیرین سال گذشته باید باعث به ثمر رسیدن گلی تاریخی می شد. او توپ را از دروازبان رد کرد و یک گل به یادمانی به ثمر رساند . آرامش بدون اضطراب گادوین در این دقیقه ورزشگاه آزادی را به آتش کشید و کار نبیل معلول و شاگردانش را یک سره کرد.

 

 

به معجزه ها ایمان بیاورید !

 

بازی فوق العاده، هیجان‌انگیز و کم نظیر ارتش سرخ هدیه‌ای برای هواداران پرشور پرسپولیس بود .ایمان ، امید و پنجره های بسته بردی رقم رئنئ که شاید کمتر کسی باورش می شد .  پیروزی ارزشمند دیشب شاید بیشتر از هر اتفاقی ، شب ثابت شدن بار دیگر برانکو بود  مربی که با دانش ، تدبیر و  خالی ترین نیمکت ، بهترین نتایج را به هواداران تقدیم می‌کند. هوادارانی که با حمایت بی وقفه شان همه را به وجد آوردند و تا دقیقه آخر از مربی و بازیکنان با غیرتی که تا لحظه آخر پای غیرت‌شان ماندند، حمایت کردند . سیو های سرنوشت ساز بیرانوند ، دفاع جانانه ی کاپیتان و خلیل زاده ، تلاش فوق العلاده انصاری و ماهینی ، جنگندگی کامیابی نیا و نورالهی ، تکنیک ناب علیپور و رسن ، دوندگی عالیشاه و تمام کنندگی منشا در کنار هوش سرشار برانکو همگی در این پیروزی تاریخی نقش داشتند  . پرسپولیس دیشب بدون هیچ ستاره‌ای روی نیمکت، کام‌بک زد و پرستاره ترین تیم غرب آسیا را شکست داد  و دیشب را به شب ماندگار در تاریخ تبدیل کرد . شبی با درامتیک تر از یک درام ، رویایی تر از یک رویا و افسانه ای تر از یک افسانه !

(آرتین چراغی)

الدحیل قطر پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: الدحیل قطر پرسپولیس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق تیم ملی انگلیس که دو سال پس از عملکرد فاجعه‌بار در جام جهانی ۲۰۱۰ این تیم را ترک کرد، در گفت‌وگوی جدیدی در مورد شرایط سه‌شیرها برای مسابقات یورو ۲۰۲۴ صحبت کرد.

او گفت:«مشکلاتی با دروازه‌بان وجود دارد. گاهی اوقات خوب است. گاهی بد. من بازی‌هایی از او را دیده‌ام. مثلا فینال جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰. آنها مقابل ایتالیا شکست خوردند. بعد از ۲۰ دقیقه از بازی، پیکفورد بازی با توپ را رها کرد و هر توپی که به او پاس می‌دادند را فقط به‌صورت بلند و بدون دقت دفع می‌کرد.

او از توپ می‌ترسد. ترجیح می‌دهد توپ در سمت دیگری باشد و نزدیکش نباشد. این روی بقیه تیم تأثیر می‌گذارد. شما وقتی یک دروازه‌بان خوب دارید، از نظر اعتمادبه‌نفس در سطح بالایی قرار می‌گیرید.

مدافعان میانی هم مشکلاتی دارند و  و در سطح بقیه تیم نیستند. خط هافبک خوب است، مهاجمان واقعا خوب هستند. مدافع راست و چپ خوب هستند. در مورد دو مدافع میانی و دروازه‌بان شک دارم.

من انگلیس را دوست دارم. بازیکنان بسیار خوبی دارند اما مشکل این است که وقتی آنها به پیروزی نزدیک می‌شوند، گاهی اوقات با ترس بازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه گلر استقلال پس از یازده ماه!
  • چالش سخت و شیرین اوسمار ویرا؛ علیرضا بیرانوند یا امیررضا رفیعی؟
  • بازی مرگ و زندگی با نقش‌آفرینی ذخیره‌های بیرانوند
  • سرمربی پرسپولیس علنی اعلام کرد؛ این ۴ ستاره را می‌خواهم!
  • ستاره استقلال در لیست خرید اوسمار ویرا
  • رقابت نیازمند و میرزازاد برای جدال برابر پرسپولیس
  • هشدار به ساوتگیت: برای موفقیت این ستاره را حذف کن
  • یک ستاره دیگر سپاهان بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • تذکر جدی سرمربی استقلال به ستاره تیمش
  • تیم لیگ برتری دست روی ۴ ستاره نامدار پرسپولیس گذاشت | گزینه غیرممکن برای جلب نظر هواداران