Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:55:22 GMT

بیش از 26 هزار تن گندم از کشاورزان اشنویه ای خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۲۱۶

بیش از 26 هزار تن گندم از کشاورزان اشنویه ای خریداری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه گفت: 26 هزار و 100 تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

سید انور حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 19 هزار و 700 تن گندم خوراکی مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان اشنویه توسط شرکت زرین گندم صبا و 6 هزار و 400 تن گندم بذری توسط شرکت خوشه طلای اشنویه و تجارت پیشگان سبز ارومیه از گندمکاران اشنویه خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قیمت هر تن گندم خریداری شده 13 میلیون ریال است، ادامه داد: امسال برای اولین بار خرید گندم از بهره برداران از طریق سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی انجام گرفت و این کار و تعامل سبب شد گندم مازاد از کشاورزان و تولیدکنندگان واقعی خریداری شود
وی افزود: سطح زیر کشت محصول گندم در سال زراعی جدید حدود 9 هزار هکتار بوده که از این‌ مقدار 6 هزار و 300 هکتار به کشت گندم دیم و 2 هزار و700 هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.
رییس اداره جهاد کشاورزی اشنویه با اشاره به اینکه بیشترین ارقام کشت شده گندم در این شهرستان در مزارع دیم سرداری، باران و آذر2 و در مزارع آبی پیشگام و میهن و حیدری است، اضافه کرد: یکی از عوامل اصلی افزایش عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در این شهرستان علاوه بر استفاده از ارقام پربازده رعایت اصول تغذیه و استفاده از کود و مواد مغذی است.
به گزارش ایرنا شهرستان اشنویه دارای 34 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار حدود 23هزار هکتار به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته و گندم، چغندرقند، نخود از جمله مهمترین محصولات زراعی شهرستان است.
9870/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي خريد گندم اشنويه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴ سیلوی گندم با ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰ تن در استان برای خرید تضمینی گندم مازاد برنیاز در سال زراعی جاری آماده شده است.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه پارسال حدود ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شد، افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد.

شهبازی، با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت، اظهارکرد: با وجود بارشها و پراکنش نامناسب در پاییز با برنامه‌ریزیهای انجام شده و تأمین کود لازم پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری حدود یک میلیون تومان گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان تولید شود.

وی افزود: ارقام گندم تولیدی برای افزایش راندمان تولید در مزارع استان که به کشاورزان گندمکارتوصیه شده است، در گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، میهن، زرینه و ارقام دیم شامل آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا، جام و هشترود است.

شهبازی، با بیان اینکه امسال هم طرح جهش تولید گندم در دیمزارهای استان با استقبال کشاورزان مواجه شده است، اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم امسال ۳۰۳ هزار هکتار گندم دیم و ۱۰۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان ۱۸۹ هزار هکتار تحت طرح جهش تولید گندم در دیمزار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان بوکان با ۴۵ هزار هکتار گندم زار در طرح جهش تولید در دیم زارها بیشترین سطح را به خود اختصاص داده است.

شهبازی افزود: امسال ۶۹ هزار و ۱۰۵ تن کود شامل سولفات آهن، سولفات روی و کودهای زیستی برای افزایش کیفیت نانوایی گندم تولیدی استان تأمین شده که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان