Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:06:49 GMT

شورای حقوق بشر سازمان ملل از تاجیکستان انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۲۵۱

شورای حقوق بشر سازمان ملل از تاجیکستان انتقاد کرد

تهران-ایرنا- شورای حقوق بشر سازمان ملل در سی و نهمین نشست خود در ژنو تاجیکستان را به دلیل مراعات نکردن حقوق شهروندان و تعقیب افراد دیگراندیش مورد انتقاد قرار داد.

به گزاش خبرگزاری آکی پرس، میشل باچلیت کمیسرعالی حقوق بشرسازمان ملل متحد در این نشست گفته است که شورای حقوق بشر این سازمان همچنان از ادامه سرکوب، فشار، تعقیب، بازداشتهای خودسرانه و رفتار خشونت بار با مخالفان سیاسی در کشورهای آسیای مرکزی و به ویژه تاجیکستان نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چندی قبل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با بررسی پرونده محمدعلی هییت معاون به زندان ابد محکوم شده رئیس حزب نهضت اسلامی خواستارآزادی وی شده بود.
ازسوی دیگر خانم ویکتوریو نادیژدینا مسوول سازمان دیده بان حقوق بشر هیومان رایتس واچ که وضع حقوق بشر در تاجیکستان را نظارت می کند، می گوید که موضوع رعایت حقوق بشردرتاجیکستان نسبت به سالهای قبل بدترشده است.
وی معتقد است که به این موضوع درنشستهای سالانه شورای حقوق بشر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز اشاره می شود که ازسال 2017 بی احترامی به حقوق شهروندان، فشارها به زندانیان سیاسی، وکلای مدافع و زنان وکودکان افزایش یافته است. حتی برخی از قوانین حقوقی که حکومت تاجیکستان می گوید اصلاح کرده است نه تنها موجب بهبود اوضاع نشد، بلکه زمینه بدترشدن حقوق بشررا فراهم کرد.
آساق**ع.ه**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات تاجيكستان سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست

حسینعلی حاجی‌ دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه حقوق کارگران و کارمندان با توجه به تورم نیاز به تجدیدنظر دارد، گفت: اگرچه شورای عالی کار براساس ماده 14 قانون کار مکلف است حقوق کارگران را اضافه کند، در این قانون آمده این افزایش حقوق باید براساس هزینه سبد خانوار باشد بنابراین درصورت استعلام میزان هزینه خانوار شامل مسکن، خوراک و پوشاک و... متوجه عدد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم شد که هیچ تناسبی با حقوق مصوب شده ازسوی شورای عالی کار برای کارگران ندارد، درواقع شورای کار به این مسئله توجه نکرده و حتی هزینه‌های مهمی همچون حق مسکن و پایه سنوات کارگر به افزایش اندک هم نداشته است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان نیز مشمول قانون دائمی می‌شود، افزود: همچنین اگرچه افزایش حقوق کارکنان باید براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و موادی از قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت اما مسئولان طبق قانون عمل نکردند اما اکنون نیز امکان اصلاح وضعیت کنونی و تجدیدنظر در اعداد در نظر گرفته شده برای حقوق کارمندان و کارگران وجود دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها