Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي گفت: 72 هزار هنرمند در سطح هزاران کارگاه خانگي فرش دستباف به هنرآفريني مشغول بوده که در حال حاضر از اين تعداد 15 هزار نفر با 20.83 درصد تحت پوشش قانون بيمه قاليبافان بوده و از خدمات آن بهره مند هستند.

اسد درويشي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شهرت فرش اين منطقه به لحاظ زيبايي، نقش و کيفيت مواد اوليه در جهان بي نظير است و سالانه 290 هزار مترمربع انواع فرش‌هاي دستباف در سبک هاي قبا، ماهي، نقشه، افشار و فرش تمام ابريشم توسط فعالان اين بخش در استان توليد و روانه بازار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: فرش هاي ريز ماهي خوي و افشار تکاب در شمال و جنوب استان در سال 1389 ثبت ملي شده و فرش بافته شده در خوي نيز طي سال 1392 نيز به ثبت جهاني رسيده است که اين امر نشان از جايگاه استان در صنعت فرش کشور است.
وي اضافه کرد: طرح ريز ماهي و افشار در بازارهاي داخلي و جهاني از متقاضي زيادي برخوردار بوده و نسبت به سال هاي گذشته صادرات فرش افزايش يافته است.
رييس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي ادامه داد: شهرستان هاي تکاب و خوي مهمترين قطب هاي توليد فرش استان بوده و در کنار آنها فرش بافي در شهرهاي بوکان، شاهين دژ، مياندوآب، مهاباد و اروميه نيز رواج دارد.
وي اضافه کرد: فرش دستبافت اين استان به دليل جايگاه ويژه اي که از گذشته تاکنون داشته است، مي تواند در جهت توسعه صادرات در منطقه نقش مهمي داشته باشد.
درويشي در خصوص مشکلات حوزه فرش دستباف آذربايجان غربي بيان کرد: افزايش قيمت مواد اوليه در بازارهاي داخلي، افزايش سطوح دستمزد، نوسان نرخ ارز و نبود توان بازاريابي مناسب براي اين صنعت در کنار مشکل بيمه قاليبافان از جمله اين مشکلات به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، دهها هزار نفر در آذربايجان غربي از محل فرش ارتزاق مي کنند که اين امر نشان دهنده جايگاه اين صنعت در اقتصاد اين استان است.
200 کارگاه متمرکز و غيرمتمرکز قاليبافي در آذربايجان‌غربي فعال است که از اين تعداد پنج کارگاه متمرکز، 47 تعاوني توليدي، 15 اتحاديه صنفي قاليبافي و يک دانشگاه در حوزه فرش دستبافت استان فعاليت مي کنند.
8135/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه

رضا تحویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، اظهار کرد: یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند.

کد خبر 6088321

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • اجرای طرح رایگان پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن در کرمانشاه
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی