Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:05:00 GMT

هنرمند فولکلور مهابادی دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۳۵۵

هنرمند فولکلور مهابادی دار فانی را وداع گفت

مهاباد- ایرنا- 'رسول نادری ' هنرمند موسیقی فولکلور و طنزپرداز مهابادی دار فانی را وداع گفت و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم 'رسول نادری ' روز سه شنبه با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان به موسیقی، فرهنگ و هنر کردی در مقبره الشعرای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه خاکسپاری این هنرمند به خبرنگار ایرنا گفت: «رسول نادری» از هنرمندان حوزه فولکلور بود که به مدت 2 ماه در بیمارستان بستری شد و به دلیل کهولت سن در 85 سالگی دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادر مرادی ادامه داد: این هنرمند معروف در محضر بزرگانی چون حسن زیرک، محمد ماملی و همراه با چهره های برجسته فرهنگ عامه، استادانی چون علی خندان، ملاحسین عبدالله ‌زاده و دیگر هنرمندان بزرگ این حوزه، انواع نغمه و آوای فولکلور کردی را آموخته بود.
وی اضافه کرد: «رسول نادری » جدا از نغمه سرایی و تبحر در انواع ژانرهای آواز و ترانه کردی، لطیفه خوانی و نقل خاطرات، اتفاق های روزمره زندگی خود و اطرافیانش را نیز با رویکردی طنزآمیز بیان می کرد که این جنبه بیشترین تاثیر را در شهرت و محبوبیت این هنرمند داشت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد یادآور شد: این هنرمند فقید در سال 1347 شمسی به اتهام مبارزه علیه رژیم طاغوت دستگیر شد و به مدت سه سال در زندان بود.
به گزارش ایرنا رسول نادری متولد سال 1312 در روستای اوزونتاش از توابع روستای بخش مرکزی مهاباد چشم به جهان گشود و پس از نیم قرن فعالیت در حوزه های موسیقی و هنر در سن 85 سالگی در بیمارستان امام خمینی مهاباد از دنیا رفت.
9903/ 6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فوت مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی

دریافت 62 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از مسئولان شهرستان میناب در همراهی با هنرمندان این شهرستان در روستای بازیاری و منزل شخصی خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب و جفتی نواز با تجربه هرمزگانی سالروز ولادت او را جشن گرفتند.

کد خبر 6087856

دیگر خبرها

  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی دار فانی را وداع گفت
  • امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته
  • برگزاری جشن تولد برای خالو قنبر راستگو هنرمند محبوب هرمزگانی
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • تیم شهید نادری قهرمان جام ۳ جانبه روستایی نهاوند شد
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • فیلم/وداع مادر با فرزندی که در گور دسته جمعی پیدا شد