Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@13:46:17 GMT

افزایش جرایم سایبری در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۳۶۵

افزایش جرایم سایبری در اردبیل

سرهنگ علی قهرمان طالع، رییس پلیس فتای استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود69 :درصد جرایم سایبری در شهرستان اردبیل و مابقی 31 درصد آن هم در شهرستان های تابعه استان اردبیل اتفاق می افتد.
وی با اشاره به سیمای مجرمان فضای مجازی در استان اردبیل بیان کرد: در این مدت همچنین متهمان و مجرمان مرد فضای سایبری 9.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد و متهمین زن 28 درصد افزایش داشته است.
رییس پلیس فتای استان اردبیل گفت: سن 33 درصد متهمان فضای سایبری در استان اردبیل کمتر از 17 سال و سن 22 درصد آنها بین 17 تا 25سال است.

قهرمان طالع افزود: موضوعات مالی، اخلاقی، انتقام جویی و موارد مختلفی مانند رقابت، حسادت و حذف محترمانه از صحنه از جمله مهمترین انگیزه های متهمان از ارتکاب جرم در فضای سایبری است.

وی با بیان اینکه میانگین کشف پرونده جرایم سایبری در استان اردبیل 17 روز می باشد، اظهار داشت: این در حالی است که میانگین کشف جرائم سایبری در کشور 65 روز است.
رییس پلیس فتای استان اردبیل از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواست از عضویت در گروه های شرط بندی مسابقات ورزشی، همسر یابی، صیغه، قمار اینترنتی و دانلود اینترنت رایگان و سایر گروه های مشکوک خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

پرونده جرایم سایبری در استان اردبیل


منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»

به گزارش خبرآنلاین ،سیدجواد میردوستی، با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

مهر در خبری نوشت:وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلاً در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جز افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای که یکشنبه هفته گذشته مفقود شده بود، پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902760

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • سازمان‌های مسئول باید در مقابله با جرایم کمک کار پلیس باشند
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد