Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب طرح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، مدیران بازنشسته استان کردستان به تکاپو افتاده‌اند و به هر دری می‌زنند و از هر تریبونی اعلام می کنند که بازنشسته نیستند و مجوز نشستن روی صندلی خود را دارند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که در جلسه مورخ ششم شهریور ماه جاری مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، در جلسه مورخ 21 شهریور جاری شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی دوم مرداد 97 طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را با 194 رأی موافق تصویب کردند که بر اساس این طرح، بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای رؤسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع شد.

 

شورای نگهبان در این باره نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشته و تأکید کرده بود: «مصوبه از این جهت که مشخص نیست آیا اختیارات فرماندهی معظم کل قوا را محدود به دستگاه متبوع می کند یا خیر و نیز از این جهت که رابطه آن با اجازات خاصه مقام معظم رهبری مدظله العالی روشن نیست، ابهام دارد».

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی متعاقباً در جلسه علنی روز ششم شهریورماه جاری به بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، اعاده شده از سوی شورای نگهبان پرداختند و با 209 رأی موافق، 32 رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع 263 نماینده حاضر ایرادات شورای نگهبان را در این مصوبه اصلاح کردند

.

آنان تصویب کردند: بکارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری (رؤسای سه قوه، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس شورای اسلامی و اعضا شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رییس جمهوری) مجاز است.

 

مجلس همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده کل قوا را مجاز کرد.

 

با اصلاح مجلس، بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است؛ جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

 

در همین رابطه سایت کُردتودی در تاریخ 3 شهریور 97 مطلبی با عنوان «کدام مدیران بازنشسته استان کردستان باید بروند؟ + عکس» منتشر کرد که در آن لیستی از مدیرانی بازنشسته استان کردستان که باید صندلی مدیریتی خود را ترک کرده و به جوانترها واگذار کنند انتشار داد اما ظاهر! این مطلب به مذاق برخی آقایان مدیر خوش نیامد و گویا دوست نداشته و باور ندارند که به این زودی بازنشسته شده اند و قرار است خانه‌نشین شوند!

 

کمتر کسی است که درباره اهمیت مساله اشتغال جوانان تردید داشته باشد. جوانگرایی در سخنان رئیس‌جمهور مطرح شد، اما تا کنون به مرحله عمل نرسیده و شاهد جوانگرایی در دولت نبوده‌ایم و شاید خداحافظی با مدیران بازنشسته تا حدی این امکان را مهیا سازد.

 

روحانی در دوره اول ریاست جمهوری خود بسیار به لزوم به‌کارگیری جوانان و زنان در مشاغل دولتی تاکید داشت اما هیچگاه عملی نشد. با اتمام دولت یازدهم روحانی بازهم وعده جوانگرایی داد و حتی از سهمیه 30درصدی استفاده از جوانان خبر داد و بسیاری از جوانان کارآمد و تحصیل‌کرده را امیدوار کرد، اما معرفی کابینه دوازدهم نشان داد که گرچه رئیس‌جمهور میانگین سنی کابینه را 3سال جوان‌تر کرده و از 61 به 58 رسانده، اما همچنان خبری از جوانان نیست. هرچند که حضور آذری جهرمی به عنوان وزیر جوان دولت نیز نتوانست موج انتقادها نسبت به میانگین سنی کابینه را متوقف کند.

 

درحال حاضر 1200 مدیر بازنشسته در پست‌های مدیریتی فعالیت می‌کنند، در اینکه از تجربیات این افراد باید استفاده کرد هیچ شکی وجود ندارد؛ اما جوانان بسیاری هم اکنون بیکار هستند که باید از آنها در این پست‌ها استفاده کرد.

 

کزدستان نیز از موضوع مدیران بازنشسته مستثنی نیست. اما ظاهراً این مدیران قصد ترک صنلی خود را ندارند و تعدادی از آنها در رسانه‌های مختلف عنوان کرده‌اند که بازنشسته نیستند و این قانون شامل آنها نمی‌شود!

 

مثلاً سخنگوی استانداری کردستان در گفت‌و گو با خبرآنلاین عنوان کرده: که یکی از معاونان استاندار بازنشسته نیست و مدیریت ارشد استان از حضور جوانان در پست های مدیریتی حمایت می کند! یا اینکه معاون اقتصای استاندار در گفت‌وگو با رسانه دولتی ایرنا گفته که هیچکدام از مدیران حوزه استانداری در شرایط بازنشستگی قرار ندارند و شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی شوند!

 

دل کندن از طعم خوش خدمت به مردم بسیار سخت است اما شاید بهتر باشد به جوانان نیز فرصت داده شود تا شاید انرژی و شور جوانی آنها در رفع مشکلات موجود میسر واقع شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896592

دیگر خبرها

  • تجلیل از بازنشستگان فرماندهی انتظامی لرستان
  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است