Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@04:31:23 GMT

آغاز حرکت دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۴۶۶

خرداد:دقایقی پیش حرکت عزاداران حسینی در قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این مسجد به طرف امام‌زاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان آغاز شد .
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، امروز مردم پایتخت شور و شعور حسینی یک‌بار دیگر با گردهم آمدند در روز هشتم محرم، اجتماع عظیم دیگری را خلق کردند تا همگان بر این باور استوار بمانند که زنجان پایتخت عشق و ارادت به اهل‌بیت (ع) است و اگر هزاران سال از واقعه عاشورا بگذرد، زنجانی‌ها اجازه نخواهند داد این روز به فراموشی سپرده شود، به همین خاطر خلق روز واقعه‌ای دیگر را از دقایقی پیش آغاز کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم که جمع کثیری از مردم زنجان و سایر هم‌وطنان‌مان حضور دارند، عزاداران در سوگ سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه می‌زنند و ارادت خود را بار دیگر به اهل‌بیت (ع) اعلام می‌کنند. بی‌تردید امسال این اجتماع حال و هوای دیگری دارد؛ چرا که جهانیان امسال بیش از ادوار گذشته این صحنه‌ها را نظاره‌گر خواهند بود تا از پس هزاران تصویری، آنچه را که خود می‌خواهند به تصویری بکشند، غافل از اینکه در اجتماع امروز مردم زنجان، واژه تزویر سال‌ها است که از بین رفته است .
دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان از محل این حسینیه واقع در خیابان فردوسی حرکت خود را آغاز و پس از عبور از سبزه‌میدان و خیابان امام در محل امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان خواهد رسید .
به گزارش ایسنا، طبق یک سنت دیرینه، همه ساله هشتم ماه محرم، مقارن با شب تاسوعای حسینی، خیل عاشقان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و قمر منیر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) در قالب دسته عظیم عزاداری از حسینیه اعظم زنجان به‌طرف امام‌زاده حضرت سیدابراهیم (ع) حرکت می‌کنند. این روز در زنجان به یوم‌الابوالفضل مشهور است .
همچنین در طول مسیر حرکت مردم زنجان و دیگر مهمانانی که از راه‌های دور و نزدیک به زنجان آمده‌اند نذورات نقدی خود را به اکیپ‌های ثابت و سیار جمع‌آوری نذورات تقدیم می‌کنند. عظمت و شکوه این برنامه و حضور ده‌ها هزار مردم به قدری است که نظیر آن در هیچ کجای ایران دیده نشده است. امروز همه ما در این اجتماع حضور داریم، پس قلم‌ها را بر زمین گذاشته و قلب‌ها را با خود به میان عاشقان واقعی امام حسین (ع) می‌بریم. برچسب ها: عزاداران حسینی ، زنجان ، عزاداری حسینیه اعظم زنجان

منبع: خرداد

کلیدواژه: عزاداران حسینی زنجان عزاداری حسینیه اعظم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه

دریافت 28 MB کد خبر 6093575

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود