Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:16:41 GMT

صادق آهنگران و ۶ مستند دیگر

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۴۷۳

صادق آهنگران و ۶ مستند دیگر

شبکه مستند به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده که در این ارتباط می‌توان به «چهارپایه»، «روایت صادق»، «نخل شمیران»، «مثل سرو»، «میقات»، «هنر تعزیه» و «عاشورا در بم» اشاره کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، مستند «روایت صادق» به کارگردانی مرتضی مطوری با نگاهی به زندگی صادق آهنگران ساخته‌شده و چهارشنبه (۲۸ شهریور ماه) ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن این شبکه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مستند علاوه بر شیوه مداحی صادق آهنگران و تأثیرش در ایجاد شور و هیجان حماسی در دوران دفاع مقدس، ناگفته‌هایی از زندگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی این مداح سرشناس بازگو می‌شود. بیشتر تصاویر مستند «راوی صادق» در شهرهای اهواز، خرمشهر، حلبچه، مشهد ، تهران و کربلا تصویربرداری شده است و در آن دوستان، دوستداران و خانواده صادق آهنگران درباره ایشان صحبت می‌کنند.

سعید راضی حویزه، تهیه‌کنندگی این مستند را بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می‌توان به سید عبدالحمید موسوی (تصویربردار) و امین حبیبی (آهنگساز) اشاره کرد.

مستند «روایت صادق» ۲۹ شهریور ماه ساعت ۱۰ از شبکه مستند سیما تکرار می‌شود.

همچنین مستند «چهارپایه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید عباس حسینی، درباره عزاداری‌های سنتی در ایران است و امشب (سه‌شنبه ۲۶ شهریور) ساعت ۲۲:۳۰ راهی آنتن می‌شود.  

مستند «نخل شمیران» اثر علی نیک‌بخت نیز چهارشنبه (۲۸ شهریور ماه) ساعت ۲۲ در جدول پخش این شبکه قرارگرفته است؛ این مستند به مراسم محرم در تکایای منطقه شمیران تهران می‌پردازد.

از دیگر مستندهای ویژه شبکه مستند برای روز تاسوعا، «مثل سرو» است که ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود. علیرضا میررکنی کارگردان این مستند در این فیلم آیین نخل گردانی در استان یزد را به تصویر کشیده است. این  مستند روز عاشورا (پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه) ساعت ۱۲:۱۵ بازپخش می‌شود.

مستند «میقات» نیز به کارگردانی مشترک صادق قاسمی و امیر مرادی پنجشنبه (۲۹ شهریور ماه) ساعت ۱۹ پخش می‌شود. این مستند به برگزاری باشکوه آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان پرداخته است.

همچنین مستند «عاشورا در بم» ساخته محمدحسین صادقی حکایتی از احساس و علاقه «کاتیا» و « روبات» دو جهانگرد آلمانی نسبت به مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا در بم است. این مستند هم‌زمان با عاشورای حسینی (۲۹ شهریور ماه) ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.

«هنر تعزیه» از تولیدات شبکه مستند سیما نیز با محوریت زندگی تعزیه‌خوان پیشکسوتی به نام مرتضی صفاریان و خطر فراموشی این هنر جمعه (۳۰ شهریور) ساعت ۲۲ از این شبکه  راهی آنتن می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شبکه مستند عاشورا و تاسوعا محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مستندساز موفق ایلام گفت: برای تولید مستند پرندگان هفت سال وقت گذاشته و توانسته در این مستند ۳۰۰ گونه پرنده در استان ایلام را شناسایی و به تصویر بکشد.   مهدی نورمحمدی در ادامه افزود: سال ۱۳۸۲ اولین مستندش با عنوان عبور از سرزمین آلامتو و تاکنون موفق به تولید ۱۳ مستند کوتاه و بلند از جمله در پناه بلوط، آوای بلوط و در امتداد کبیر کوه شده است.   مهدی نورمحمدی مستندساز و عکاس ایلامی با تولید مستند‌های فاخر موفق به کسب ۵۰ جایزه ملی و بین المللی در ۱۱ کشور دنیا شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو