Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین به عزاداران حسینی در ایام ماه محرم خبر داد و ضمن عرض تسلیت و قبولی سوگواری کلیه محبان اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) اظهار داشت: از کلیه شهروندان محترم و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت اهل بیت (ع) دعوت به عمل می آورم که مجلس عزاداری سالار شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) را با حضور در مراسم پرشور معنوی تجمع عزاداران حسینی در میدان امام خمینی(ره) در عصر تاسوعا عطر آگین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مراسم از ساعت ۱۶:۳۰ روز چهارشنبه برگزار می شود.

شهردار ورامین در بخش دیگری از سخنانش به شرح خدمات شهرداری ورامین در ایام دهه محرم پرداخت و گفت : مجموعه شهرداری ورامین در دهه اول محرم با تمامی امکانات تلاش کرده است خدمات رسانی صادقانه ای را به عموم شهروندان ارائه کند که در حوزه خدمات شهری مواردی مانند بستن ریسه های پرچمی در سطح شهر ، سیاه پوش نمودن میادین امام خمینی (ره) و امام حسین (ع) ،  شستشوی آب نماهای و معابر اصلی رفت و آمد و تجمع عزاداران حسینی ، شستشوی انهار سطح شهر ، نظافت اطراف مسجد و تکایا در سطح شهر نمونه ای از موارد خدماتی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود : نصب المان ذوالجناح در میدان امام حسین (ع) به مناسبت آغاز ماه محرم از طرح های فرهنگی است که انجام شد و همچنین با توجه به حجم تولید زباله در مصرف ظرف های پلاستیکی عزاداران حسینی در این دهه با اهداء سطل ، پلاستیک توسط سازمان پسماند به ایستگاه های صلواتی تحویل داده شد و همین جا از شهروندان محترم تقاضا می کنم در جهت رعایت بهداشت  و تمیزی محیط شهر در ایام محرم مانند گذشته کوشا باشند .

وی به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری  ورامین اشاره کرد و بیان داشت: برپایی ایستگاه صلواتی و اهدای اقلام فرهنگی ، کمک مالی به هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج ویژه مراسم دهه اول و دوم ، رونمایی از تابلوی « عصر عاشورا» در میدان امام حسین( ع) ،  ایجاد ایستگاه صلواتی شهرداری به مدت ۲۰ روز در میدان امام حسین (ع) ، برگزاری برنامه فرهنگی هر خانه یک پرچم همراه با برپایی هیئت های مذهبی ، اجرای تعزیه در دهه اول و دوم محرم در سطح محلات و مناطق شهر ، برگزاری روزانه زیارت عاشورا در خانه های فرهنگ شهرداری ورامین و پارک های سطح شهر ،  اجرای طرح سیاه پوش نمودن سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی از کارهای انجام شده است.

شهردار ورامین همچنین با اشاره به فعالیت های اداره روابط عمومی شهرداری ورامین گفت: طراحی، تولید و چاپ بنر، تراکت و بروشور  پیام‌های ماه محرم با مضامین فرهنگی عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و مظلومیت ائمه معصومین علیهم السلام، پخش محصولات فرهنگی در میان هیئات مذهبی ، مساجد ، پایگاه های بسیج و تعدادی از مدارس و مراکز فرهنگی اجتماعی منطقه،سرکشی و حضور مداوم مسئولین فرهنگی در میان سوگواران هیئات مذهبی و مساجد و ایراد سخنرانی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی بخشی از این اقدامات بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری ورامین به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر ، همکاری مشترک اداره روابط عمومی شهرداری ورامین با سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی در گردهمایی پیام آوران عاشورا همراه با اهدای کتاب های معرفی عاشورا و پذیرایی از عزاداران هیئات مذهبی و دیدار از هیئات مذهبی توسط مسئولین شهرداری ورامین ، اهداء پرچم و بنرهای فرهنگی به هیئات مذهبی ، مساجد ، پایگاه های مقاومت بسیج  و مدارس سطح شهر از موارد خدماتی است که صورت پذیرفت.

دهقان سپس بیان داشت: تبلیغات محیطی تجمع عصر تاسوعای حسینی همراه با فضا سازی تبلیغاتی و نصب بنرهای فرهنگی و آماده سازی دستگاه های صوتی و نصب داربست های فلزی در میادین توسط اداره روابط عمومی شهرداری ورامین با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده است.

شهردار ورامین با اشاره به خدمات سازمان آتش نشانی این شهرداری گفت: تیم آتش نشانی ورامین با حضور در هیئت های مذهبی و حسینیه ها بازدید لازم را به عمل آورده اند و مسائل ایمنی و تجهیزات مربوطه را بررسی و پیشنهادات و تذکرات لازم را ارائه می دهند و از طرف دیگر هیات مذهبی که کپسول آتش نشانی دارند می‌توانند با ارائه نامه از مسئول هیئت و یا سازمان تبلیغات به صورت رایگان در آتش نشانی ورامین کپسول ها را شارژ کنند.

کد خبر 4406815

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین دهقان شهرداری ورامین ماه محرم و صفر ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد مراسم عزاداری شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد احتکار سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزیر اسبق آموزش و پرورش و از اعضای گروه توحیدی صف در ورامین درباره ماجرای نخستین ارتباطش با شهید محمد بروجردی و جانباز شهید احد ترشیچی می‌گوید: «پیش از انقلاب در محله اتابک معلم بودم، زمان بازگشت از مدرسه به ورامین، در مینی‌بوس با این شخصیت آشنا شدم؛ محمد قمی از دانش‌آموزان فعال مدرسه هم همراهم بود.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، گفتگوی کوتاه ولی دلنشین من با احد این چهره ساده و بی آلایش و پیشنهاد او برای فروش کتاب‌هایش، قرار ملاقات ما را به منزل محقر او در مامازند ورامین کشاند. دیدن کتابهای تاریخی، معارف و سیاسی و خرید آنها باب رفت و آمد و گفتگویمان را گسترده‌تر کرد و ابعاد جدیدی از شخصیت و اندیشه احد برایم آشکارتر شد. احد، خود، همسر، خانه و زندگی‌اش را وقف مبارزه کرده بود. او برای تأمین هزینه‌های مبارزه از فروش کتاب‌هایش هم ابایی نداشت.»مظفر ادامه می‌دهد: «در گذر زمان و ارتباط‌های بعدی با اطمینان یافتن احد، آشنایی با محمد بروجردی با نام مستعار محمود رقم خورد . در واقع رابط آشنایی من با شهید بروجردی، احد ترشیچی بود و کار من و او را به ارتباط تشکیلاتی با بخشی از گروه توحیدی صف کشید. رفتن به کوه، تمرین خودسازی در شرایط سخت، آموزش کار با اسلحه، تاکتیک، تهیه و تولید مواد برای ساخت بمب‌های انفجاری رابطه ما را محکم‌تر کرد.»

مظفر ماجرای خرید مواد شیمیایی با ترفند تجهیز آزمایشگاه مدرسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد، را اینگونه روایت کرد: «شهید بروجردی انجام عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ها در کافه خوانسالار را مطرح کرد. توفیق انجام این عملیات از بنده سلب شد؛ اما عباسعلی احمدی و علی تحیری(مصطفی) از مسئولین ارشد نظامی گروه توحیدی صف، عهده‌دار این مأموریت شدند که در این عملیات عباسعلی احمدی به شهادت رسید.»

جانباز شهید «احد ترشیچی» متولد ۱۵ فروردین ۱۳۳۶ بود. جانبازی که از چهره‌های مبارز قبل از انقلاب اسلامی و از دوستان شهید محمد بروجردی بود. مرد مجاهد و مبارزی که یکبار در دوران شاهنشاهی مجروح شد و ۳ بار هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس. آن هم جراحتی که چندین بار او را برای معالجه به خارج از کشور کشاند. او سرانجام ۱۵ فروردین ۱۳۷۵ بعد از تحمل ۱۴ سال جانبازی به شهادت رسید و در قطعه ۲۹ بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899254

دیگر خبرها

  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • عملیات در محل تجمع و عیش و نوش مستشاران آمریکایی‌ به روایت حسین مظفر
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی