Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اعزام یک‌هزار و ۲۹۰ مبلغ در سطح مساجد و تکایای استان در ایام محرم گفت: در این ایام از ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ مداح نیز استفاده می‌کنیم. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سائری در بازدید از دفتر این خبرگزاری با اشاره به نقش و وظیفه رسانه‌ها برای انتقال پیام‌های قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: این انتظار از رسانه‌ها و اهالی مطبوعات وجود دارد که پیام عاشورا را به مردم برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه کربلا دارای دو صفحه بسیار روشن و نورانی و صفحه‌ای تاریک و ظلمانی است. این وظیفه رسانه‌هاست که این مسائل را برای مردم بارگو کنند.

وی افزود: صفحه بسیار روشن و نورانی کربلا، پُر از روحانیت، تعصب و غیرت دینی، راز و نیاز و بندگی در برابر پروردگار، تکریم و احترام، فداکاری و شجاعت و از خودگذشتگی و غیره است. در مقابل قساوت و کودک‌کشی، ممنوعیت از آب و بسیاری از زشتی‌ها وجود دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه هنر، بهترین و گویاترین زبان برای به تصویر کشیدن و تبیین این حادثه بزرگ است، گفت: امروز بسیاری از مردم معلومات و دانسته‌های خود را از رسانه‌ها می‌گیرند.

تشکیل تیم‌های نظارت و بازرسی در دهه اول محرم

وی با بیان اینکه اقامه عزای امام حسین (ع) زمان و مکان نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: سنت الهی بر این قرار گرفته است که عشق به امام حسین (ع) تا ابد خاموش نخواهد شد. در طول تاریخ هم این مردم و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) بودند که به صورت خودجوش، مراسم عزدارای و سوگواری آن حضرت را برپا می‌کردند.

سائری در ادامه با اشاره به تشکیل تیم‌های نظارت و بازرسی در دهه اول محرم گفت: در سال‌های اخیر با همکاری هیئات مذهبی، خرافه‌ها و پیرایه‌هایی که وارد عزدارای‌ها شده بود، کاهش زیادی پیدا کرد. هرچند این قانع‌کننده نیست و هنوز هم در برخی محافل آسیب‌ها و خرافه‌هایی وجود دارد که تیم‌های بازرسی و نظارت وظیفه شناسایی این بدعت‌ها دارند و در گام بعدی حذف آنها از مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اعزام یک‌هزار و 290 مبلغ در سطح مساجد و تکایای استان در ایام محرم خاطرنشان کرد: در این ایام از ظرفیت 2 هزار و 200 مداح نیز استفاده می‌کنیم.

ساماندهی یک‌هزار و 750 هیئت مذهبی در گلستان

علی اسدی، رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان هم با اشاره به ساماندهی این هیئات در استان اظهار داشت: در حال حاضر هیئت‌ها باید اطلاعات موردنیاز را در سامانه طوبی ثبت کنند و پس از بازدید شورای هیئات مذهبی در صورتی که شرایط آنها منطبق بر ضوابط و اساسنامه باشد، مورد تأیید قرار می‌گیرد.

وی افزود: در استان پیش از طراحی این سامانه و ثبت اطلاعات هیئت‌ها، 2 هزار و 200 هیئت مذهبی وجود داشت که با دستورالعمل جدید تاکنون یک‌هزار و 750 هیئت اطلاعات خود را در سامانه ثبت نهایی کرده‌اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان ادامه داد: هیئات مذهبی به عنوان تشکل‌های دینی برای توسعه فرهنگ و معارف اهل‌بیت (ع) و دفاع از ولایت و نظام مقدس اسلامی در پیشانی مجموعه‌های مردمی قرار دارند.

اجرای برنامه "هر هیئت، یک سنگر اجتماعی" در گلستان

وی گفت: باید برای هیئات مذهبی بسیاری را آماده کنیم که از این اهداف و بستر دور نشوند. آموزش مدیران هیئت‌ها و راه‌اندازی مجمع خادمین اهل‌بیت (ع) در مرکز استان بخشی از فعالیت‌هایی است که در این راستا انجام شد.

اسدی با اشاره به برنامه "هر هیئت، یک سنگر اجتماعی" اظهار داشت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در موضوع آسیب‌های اجتماعی، طرح هر هیئت، یک سنگر اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است. بنا داریم تا علاوه بر بعد مذهبی و معنوی، توجه به مسائل اجتماعی را هم در هیئت‌ها گسترش دهیم. برای همین در حوزه مشاوره خانواده نیز ورود کرده‌ایم تا آموزش‌های مربوط به سبک زندگی به افراد و مراجعه کنندگان ارائه شود. اگر هر هیئت بتواند از وقوع تنها یک طلاق جلوگیری و یا زمینه آزادی یک زندانی را فراهم کند، می‌تواند اثرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به مصوبات ستاد شئون فرهنگی درباره عزاداری دهه محرم گفت: برای اینکه آرامش مردم هم در نظر گرفته شود، ساعت 12 شب مراسمات خیابانی هیئت‌های مذهبی در سطح شهر به پایان می‌رسد. مراسم طوق‌بندان و آیین دسته‌چوبی که به عنوان میراث معنوی به ثبت ملی رسیده‌اند، از سنت‌های زیبای مردم این شهر در ایام عزاداری امام حسین (ع) است که رسانه‌ها برای معرفی هرچه بیشتر این آیین‌ها در سطح کشور می‌توانند نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته هشتم دور رفت و در حالی که بیش از نیمی از مسیر فصل در نیم فصل نخست پیموده شده بود، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست ما بود که با یحیی گل محمدی در هشت بازی اول بدون باخت ماند.

حالا و در همان بازه زمانی یعنی بعد از ۸ بازی دور برگشت تعداد خطوط تیره در جدول مقابل تیم‌ها برای شکست دو برابر شده و مس رفسنجان و استقلال تا اینجا از ۸ مسابقه بدون شکست مانده‌اند.

استقلال فصل را با جواد نکونام شروع کرد و تنها یک باخت تا اینجای فصل مقابل سپاهان دارد، اما مس رفسنجان با ساکت الهامی استارت زد و نوید کیا در شروع دور برگشت جانشین او شد که بعد از ۸ مسابقه عنوان تنها مربی بدون شکست در سطح اول فوتبال ایران را کماکان در اختیار دارد.

استقلال و مس از هشت بازی خود در دور برگشت هنوز طعم شکست را نچشیدند. بعد از این دو تیم پرسپولیس و پیکان هستند که تنها یک بار باخته‌اند، پیکان که به خود پرسپولیس باخت و قرمز‌ها که در شروع دور برگشت هفته شانزدهم و اولین مسابقه ویرا به جای گل محمدی مقابل آلومینیوم با یک گل مغلوب شدند.

ملوان، هوادار و تراکتور تا اینجای فصل در دور برگشت تنها دو باخت داشته‌اند. شمس آذر، استقلال خوزستان و سپاهان با سه شکست در رتبه بعدی هستند و می‌دانید که سپاهان هنوز دربی برگشت اصفهان مقابل ذوب آهن را برگزار نکرده است.

فولاد، گل گهر، نساجی و آلومینیوم نیمی از بازی‌های دور برگشت خود را باخته‌اند؛ یعنی چهار مسابقه از ۸ بازی و البته ذوب آهن هم ۴ شکست دارد، اما از ۷ مسابقه و نکته منفی‌تر اینکه ذوب آهن هر چهار بازی خانگی خود را باخته است؛ و در انتهای این جدول نیز صنعت نفت آبادان قرار دارد که با وجود تغییر مربی ۵ باخت در دور برگشت را متحمل شده است. دور رفت رکورد ۶ شکست در ۸ بازی بود، دراختیار دو نماینده دیگر خوزستان!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)
  • گزارش زنده: فولاد ۰-۰ مس رفسنجان
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود