Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@07:22:19 GMT

جابه جایی بیش از ۲ میلیون مسافر در پنج ماهه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۸۰۲

جابه جایی بیش از ۲ میلیون مسافر در پنج ماهه نخست امسال

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از جابه جایی ۲۰۵۵۲۰۹ نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی برون‌شهری این استان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد جمشیدی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و  ۵۵ هزار و ۲۰۹ نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ ونقل عمومی برون‌شهری چهارمحال و بختیاری جابه جا شده‌اند که این امر بیانگر توجه مردم به استفاده از ناوگان عمومی به جای بهرمندی از خودروهای شخصی در سفرهای برون شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: از این تعداد مسافر جا به جا شده ۷۱۴ هزاز و ۲۲۱ نفر برون‌استانی و ۱میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۹۳ نفر نیز شامل مسافران درون‌استانی است که توسط ناوگان حمل‌ ونقل عمومی برون‌شهری استان به مقاصد خود منتقل شده‌اند.

جمشیدی با بیان اینکه ناوگان مینی‌بوس‌رانی استان فعال‌ترین حوزه در امر جابه جای مسافر بوده است، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۳۶۲ هزار و ۱۲۱نفر مسافر از اتوبوس، ۱ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر مسافر از مینی‌بوس و تعداد ۴۷۹ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر از سواری برای ترددهای برون‌شهری خود استفاده کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تعداد ناوگان برون‌شهری استان را یک هزار و ۸۳۲ دستگاه برشمرد و گفت: از این تعداد ۲۳۳ دستگاه اتوبوس، ۸۰۱ دستگاه مینی‌بوس و ۷۹۸ دستگاه نیز سواری می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حمداللهی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه‌جا شده از طریق جاده‌های کشور نزدیک‌به ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده‌های کشور جابه‌جا شده است.

وی عنوان کرد: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

حمداللهی افزود: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، با توجه به ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدا معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت‌های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محصولات، رشد چشمگیری در جابه‌جایی این بخش انجام شده، به‌طوری‌که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸.۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا خدمت می‌کنند.

کد خبر 6080095 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • جابجایی بیش از ۳۸۲ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • ◄ کاهش سهم حمل ونقل ریلی در سفرهای نوروزی